تتر چیست؟ همه چیز در خصوص محبوب‌ترین استیبل کوین دنیا

تتر چیست؟

فهرست مطالب

این روزها دیگر تمام افراد نام تتر، محبوب‌ترین و معروف‌ترین استیبل کوین دنیای ارزهای دیجیتال را شنیده‌اند. اما شاید همه ندانند که تتر چیست؟ چطور عمل می‌کند و چه مزایا و معایبی دارد؟ اگر بخواهیم به سوال تتر چیست به ساده‌ترین صورت ممکن پاسخ دهیم، باید بگوییم که تتر یک کوین با قیمت تقریبا ثابت است و همیشه قیمت آن یک دلار آمریکاست. از تتر برای کارهای متفاوتی مانند خرید و فروش ارزهای دیجیتال، انتقال وجه و بسیاری موارد دیگر استفاده می‌شود.

ارز دیجیتال تتر چیست؟

ارز دیجیتال تتر چیست؟

در پاسخ به سوال تتر چیست باید بگوییم که تتر (Tether) که آن را با نماد USTD می‌شناسند، یک نوع ارز دیجیتال است که باید آن را در دسته استیبل کوین‌ها قرار داد. مهم‌ترین تفاوت استیبل کوین‌ها با سایر ارزهای دیجیتال، ثبات قیمت آن‌هاست. یعنی برخلاف ارزهای دیجیتال دیگر مانند بیت کوین، اتریوم و سولانا، قیمت این دسته از ارزهای دیجیتال نوسان ندارد یا نوسان آن‌ها آن‌قدر کم است که می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. هدف از ساخت تتر وجود ارز دیجیتالی بود که بتوان توسط آن کارهای متفاوتی مانند خرید و فروش کوین‌ها و توکن‌ها، حفظ ارزش سرمایه در زمان نوسان‌های بازار و همچنین واریز وجه برای افراد دیگر را انجام داد.

تتر در حال حاضر با داشتن مارکت کپی بزرگ، سومین ارز دیجیتال ارزشمند دنیاست. بد نیست بدانید که با استفاده از بسیاری از بلاک چین‌های محبوب و معروف می‌توان تتر را جابه‌جا کرد. از این بلاک چین‌ها می‌توان به اتریوم، سولانا، ترون، آلگورند، ایاس، پالیگان، BNB، اولانچ و بیت کوین کش اشاره کرد.

 

استیبل کوین تتر چطور به وجود آمد؟

دلیل ایجاد استیبل کوین

نوسان بسیار بالای ارزهای دیجیتال باعث شده تا بسیاری از کاربران با مشکلاتی مواجه شوند. آن‌ها شاهد بودند که در روزهای متفاوت، ارزش دارایی‌های آن‌ها کاهش و افزایش شدیدی را تجربه می‌کند. این نوسان شدید باعث شد تا استفاده از بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر برای انجام معاملات، پرداخت‌ها و بسیاری موارد دیگر سخت باشد. کندی سرعت انجام تراکنش‌ها در بلاک چین بیت کوین دلیل دیگری بود که باعث شد کاربران به وجود یک کوین با سرعت انجام تراکنش بالاتر نیاز پیدا کنند.

همین موارد باعث شد تا کوین‌هایی با قیمت ثابت یا همان استیبل کوین در دنیای کریپتوکارنسی ایجاد شوند. شرکت iFinex مالک صرافی Bitfinex در جولای سال 2014 یک ارز دیجیتال جدید با نام Realcoin به دنیا معرفی کرد. این شرکت که در هنگ کنگ ثبت شده پس از مدت کوتاهی و در نوامبر سال 2014 نام ارز دیجیتال خود را تغییر داد و از آن به بعد از این ارز دیجیتال با نام تتر یاد می‌شود. در ابتدا تتر بر اساس بلاک چین بیت کوین ساخته شد اما پس از آن بلاک چین‌های محبوب بسیاری با تتر همکاری کردند.

نحوه کار تتر

نحوه کار استیبل کوین

بر اساس ادعای مالکان تتر، به ازای هر تتری که در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد، این مجموعه یک دلار در بانک برای حفظ ارزش آن ذخیره می‌کند. همین امر را باید مهم‌ترین دلیل ثبات قیمت تتر دانست. پس به ازای هر تتر جدیدی که ایجاد می‌شود، یک دلار به ذخایر این مجموعه در بانک افزوده می‌شود. کاربران با خرید تتر، در حقیقت به یک دلار دیجیتال دسترسی دارند. نحوه عملکرد تتر به شرح زیر است.

1- ذخیره دلار و صدور تتر

همان‌طور که گفتیم به ازای هر تتری که ایجاد می‌شود، یک دلار به ذخایر بانکی شرکت سازنده آن افزوده می‌شود. کاربران با خرید تتر، می‌توانند اقدامات مدنظر خود را انجام دهند.

2- فروش تتر

پس از انجام کارهای لازم، در زمانی که کاربران قصد فروش تترهای خود را داشته باشند، به ازای هر تتری که به کیف پول‌های این شرکت باز می‌گردد، یک دلار از ذخایر بانکی این مجموعه کم می‌شود و به حساب کاربر واریز می‌شود.

3- ثبات قیمت

مجموعه iFinex با استفاده از الگوریتم‌ها و مکانیزم‌های خاصی ارزش تتر را در زمان افزایش عرضه یا تقاضا ثابت نگه می‌دارد. یکی از استراتژی‌هایی که این شرکت از آن برای حفظ ثبات قیمت تتر استفاده می‌کند، تولید تعداد بیشتری در زمان نیاز به این ارز دیجیتال و سوزاندن تعداد مشخصی تتر در زمان افزایش فروش آن توسط کاربران است.

کاربرد تتر چیست؟

کاربرد تتر چیست؟

تتر با داشتن کاربردهای فراوان، به‌سرعت تبدیل به یکی از معتبرترین، محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین ارزهای دیجیتال شد. در پاسخ به سوال کاربرد تتر چیست؟ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

1- در امان ماندن از نوسانات بازار

نوسانات بسیار شدید بازار ارزهای دیجیتال یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی بود که فعالان این حوزه با آن دست و پنجه نرم می‌کردند. آن‌ها راهی برای فرار از ریزش‌های شدید قیمتی نداشتند و هر روز مشاهده می‌کردند که بخشی از سرمایه خود را از دست می‌دهند. ثبات قیمت تتر باعث شده تا این افراد با تبدیل ارزهای دیجیتال متفاوت خود به تتر، از نوسانات شدید بازار، مخصوصا ریزش‌ها در امان باشند.

2- انجام معاملات بین‌المللی

یکی دیگر از کاربردهای تتر که باعث شد به‌سرعت در میان کاربران محبوب شود، تسریع و تسهیل انجام معاملات بین‌المللی است. اگر شما هم در میان آن دسته افرادی قرار داشته باشید که تا کنون یک بار اقدام به واریز پول برای فردی در کشور دیگر کرده‌اند، می‌دانید که این پروسه تا چه میزان زمان‌بر و هزینه‌بر است. اما با استفاده از تتر، کاربر با این موارد مواجه نخواهد شد. تنها با دسترسی به اینترنت و آدرس ولت فردی که قصد دارد پول را برای او واریز کند، این کار در مدت‌زمان بسیار کوتاهی و با صرف کمترین هزینه و کارمزد انجام خواهد شد.

3- خرید و فروش ارزهای دیجیتال

سومین کاربرد تتر تسهیل خرید و فروش ارزهای دیجیتال دیگر است. قیمت تمام ارزهای دیجیتال را می‌توان با توجه به دلار مشاهده کرد. با در اختیار داشتن تتر، خرید ارزهای دیجیتال بسیار ساده است. همچنین در زمان فروش ارزهای دیجیتال خود به‌سادگی میزان مشخصی تتر را دریافت خواهید کرد. همچنین لازم به ذکر است که تبدیل تتر به پول فیات توسط صرافی‌های معتبر به‌راحتی انجام می‌شود.

4- استفاده در دنیای واقعی

هر روز بر تعداد مجموعه‌هایی که تتر را به‌عنوان یک روش پرداخت به رسمیت می‌شناسند، افزوده می‌شود. همین امر باعث شده تا کاربران بتوانند از تتر به‌راحتی برای خریدهای خود استفاده کنند. این مورد سبب خواهد شد که دیگر نیاز نباشد تتر را به ارزهای فیات دیگر مانند دلار تبدیل کنید و به‌راحتی با آن به خدمات و محصولات مدنظر خود دسترسی داشته باشید.

5- حفظ ارزش سرمایه در برابر تورم

بسیاری از فعالان ایرانی بازار ارزهای دیجیتال با خرید تتر از ارزش سرمایه خود در برابر تورم محافظت می‌کنند. افزایش شدید قیمت دلار در سال‌های گذشته باعث شده تا بسیاری افراد با کاهش ارزش سرمایه خود مواجه شوند. اما در این مدت ارزش سرمایه افرادی که تتر خریده بودند، حفظ شده است.

6- کاربردهای دیگر در دنیای ارزهای دیجیتال

از تتر می‌توان در بسیاری از پروتکل‌های دیفای برای دریافت وام استفاده کرد. به‌طورکلی از تتر می‌توان استفاده‌های بسیاری در دنیای ارزهای دیجیتال برای انجام اقدامات متفاوت داشت.

مزایا و معایب تتر

مزایا و معایب تتر

حال که با تتر و کاربردهای آن آشنا شدید، زمان آن رسیده تا در خصوص مزایا و معایب این استیبل کوین محبوب نیز اطلاعاتی کسب کنید. از مهم‌ترین مزایا و معایب تتر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مزایای تتر چیست؟

قطعا مزایای بسیار تتر باعث شده تا بتواند محبوبیت بالایی در دنیای کریپتوکارنسی داشته باشد و از آن به‌عنوان سومین ارز دیجیتال ارزشمند بازار از نظر مارکت کپ یاد شود. مهم‌ترین مزایای تتر چیست؟ از موارد زیر می‌توان به عنوان پاسخ این سوال یاد کرد.

1- نقدینگی بالا

از نقدینگی بالا می‌توان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مزایای تتر یاد کرد. نقدینگی تتر از هر ارز دیجیتال دیگری بیشتر است. همین امر سبب شده تا خرید و فروش آن در مدت‌زمان کوتاهی و به ساده‌ترین روش ممکن انجام شود.

2- کاربردهای بالا

در پاراگراف‌های قبل به کاربردهای تتر اشاره کردیم. این تنوع بالای کاربردها در مقایسه با بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر، یکی دیگر از مزایای تتر و دلایل محبوبیت آن به شمار می‌رود.

3- عدم وجود نوسان

به جز استیبل کوین‌هایی مانند تتر، سایر ارزهای دیجیتال نوسانات بالایی را تجربه می‌کنند. عدم وجود نوسان در تتر باعث شده تا کاربران بتوانند به‌راحتی روی ارزش آن حساب کنند و دارایی‌های خود را به آن تبدیل کنند. در زمان خرید تتر به دلیل ثبات قیمت آن، دارایی کاربر از نظر دلاری تغییری نخواهد کرد.

4- استفاده آسان

تتر را به‌راحتی می‌توان از صرافی‌های معتبر خریداری کرد. همچنین تقریبا تمام کیف پول‌های ارز دیجیتال از آن پشتیبانی می‌کنند. امکان دسترسی به تتر در بلاک چین‌های متفاوت نکته دیگری است که باعث شده استفاده از آن برای انجام کارهای مدنظر ساده باشد.

5- اعتبار بالا

تتر توسط تقریبا در تمام صرافی‌های دنیا فهرست شده است. در کنار این موضوع هر روز شرکت‌ها و برندهای متفاوتی در سراسر دنیا پرداخت با تتر را به رسمیت می‌شناسند. این موارد نشان‌دهنده اعتبار بالای تتر است.

6- عدم نیاز به حساب بانکی

از تتر می‌توان در تمام دنیا بدون داشتن حساب بانکی به‌راحتی استفاده کرد. بسیاری از صرافی‌های ارزهای فیات کشورهای متفاوت، تتر را به رسمیت می‌شناسند و با دریافت تتر، ارزهای فیاتی مانند دلار و یورو را به فرد می‌دهند. این موضوع باعث شده تا کاربران بسیاری مانند مسافران بدون داشتن حساب بانکی در آن کشور، بتوانند پول دریافت کنند.

7- محدودیت بسیار پایین تراکنش‌ها

محدودیت تراکنش تتر بسیار پایین است. همین موضوع سبب شده تا بتوان از آن حتی در معاملات تجاری بین‌المللی نیز استفاده کرد. کاربران می‌توانند به‌راحتی مبالغ بالا را به کیف پول اشخاص دیگر واریز کنند.

8- کارمزد پایین

کارمزد پایین جابه‌جایی تتر یکی دیگر از مزایای استفاده از آن است. مهم نیست طرف قصد داشته باشد 100 تتر یا 100 هزار تتر را به حساب فرد دیگری واریز کند. میزان کارمزد انجام این تراکنش، ثابت است و بر اساس بلاک چین مورد استفاده تعیین می‌شود.

9- نگهداری ساده

نگهداری از تتر بسیار ساده است. مهم نیست که فرد چه میزان تتر دارد، می‌تواند آن را به‌راحتی روی کیف پول‌های سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری متفاوت نگهداری کند. همین امر سبب شده تا بدون نگرانی بتوان مبالغ سنگین را تنها با در اختیار داشتن گوشی تلفن همراه جابه‌جا کرد.

معایب تتر چیست؟

تتر هم مانند هر ارز دیجیتال دیگری کامل و بدون ایراد نیست و کاربران قبل از استفاده از آن باید با پاسخ سوال معایب تتر چیست؟ آشنا باشند تا بتوانند استفاده بهتری از این استیبل کوین داشته باشند. از مهم‌ترین معایب تتر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- متمرکز بودن

تتر توسط یک شرکت خصوصی اداره می‌شود. از این تمرکز به‌عنوان مهم‌ترین ایراد تتر یاد می‌شود. زیرا این ارز دیجیتال ارزشمند در اختیار یک نهاد است. این نهاد می‌تواند به‌راحتی و بدون نیاز به تایید کاربران قوانین متفاوتی را وضع و اجرا کند. همین امر باعث نگرانی برخی کاربران در خصوص آینده تتر شده است.

2- محدودیت‌ها

معامله با تتر در برخی از کشورها به دلیل نگرانی‌هایی در خصوص پول‌شویی و تامین مالی تروریست‌ها ممنوع شده است. این محدودیت‌ها باعث شده تا کاربران در این کشورها نتوانند از تتر به‌راحتی استفاده کنند.

3- وابستگی به ارزش دلار

درست است که نوسان ارزش دلار بسیار پایین است و می‌توان از دلار به‌عنوان یکی از با ثبات‌ترین ارزهای فیات دنیا یاد کرد. اما باز هم این ارز فیات بدون نوسان نیست. با توجه به این‌که ارزش تتر به دلار وابسته است، در صورت کاهش ارزش دلار، ارزش تتر نیز کاهش پیدا می‌کند. این موضوع با توجه به ثبات دلار اهمیت بسیاری ندارد اما باز هم بسیاری از کارشناسان از آن به‌عنوان یکی از ایرادهای تتر یاد می‌کنند.

4- سختی انتقال وجه برای کاربران نا آشنا با بلاک چین

شاید همه افراد با بلاک چین، روش انتقال ارزهای دیجیتال در بلاک چین‌های مختلف و موارد مشابه دیگر مربوط به این بازار آشنا نباشند. این افراد برای استفاده و جابه‌جا کردن تتر با مشکلاتی مواجه خواهند شد. با توجه به این‌که در بلاک چین مسئولیت حفظ دارایی‌ها بر عهده خود فرد است، واریز اشتباه می‌تواند باعث از دست رفتن آن بخش از دارایی این افراد شود.

5- خطرات امنیتی

احتمال به سرقت رفتن تترهای موجود در کیف پول‌ها توسط هکرها یکی از مهم‌ترین معایب تتر است. البته در صورتی که کاربر اقدامات امنیتی لازم را به‌درستی انجام دهد، این احتمال به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کند. اما باز هم نمی‌توان از کنار آن ساده گذشت و باید حتما به این مورد اشاره کرد.

تفاوت USDT با تتر چیست؟

تفاوت USDT با تتر چیست؟

تتر با USDT چه تفاوتی دارد؟ این سوال ممکن است در ذهن بسیاری از کاربران تازه وارد به حوزه ارزهای دیجیتال به وجود آید. اما این سوال در ذهن کاربران قدیمی‌تر و حرفه‌ای‌تر وجود ندارد. زیرا آن‌ها می‌دانند که USDT نام اختصاری تتر است. البته در اینجا باید ذکر کنیم که تتر با سایر استیبل کوین‌ها تفاوت دارد. تتر اولین استیبل کوینی بود که ایجاد شد. اما در حال حاضر انواع متفاوتی از استیبل کوین‌ها در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارند. از مهم‌ترین تفاوت‌های تتر با استیبل کوین‌های دیگر می‌توان به مواردی مانند نهاد صادر کننده، پشتوانه و روش ثابت نگهداشتن قیمت اشاره کرد.

بهترین کیف پول برای تتر

بهترین کیف پول برای تتر

تقریبا تمام کیف پول‌‌های ارز دیجیتال رایج از تتر پشتیبانی می‌کنند. اما در زمان نگهداری از تترهای خود و انتخاب کیف پول مناسب باید به دو نکته توجه داشت. اولین نکته پشتیبانی از بلاک چینی است که تترهای شما روی بستر آن وجود دارند. به‌عنوان مثال اگر شما در بلاک چین ترون تتر داشته باشید، نمی‌توانید آن را به کیف پولی که از این بلاک چین پشتیبانی نمی‌کند، انتقال دهید. نکته دوم انتخاب بهترین کیف پول برای تتر است. در میان تنوع بالای کیف پول‌های ارز دیجیتال، برخی از آن‌ها معتبرتر هستند. از بهترین کیف پول‌ها برای نگهداری تتر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

کیف پول گرم

  • تراست ولت (Trust Wallet): تراست ولت یک کیف پول نرم‌افزاری و موبایلی بسیار محبوب و کاربرپسند است که می‌توان ارزهای دیجیتال متفاوت مانند تتر را در بسیاری از بلاک چین‌ها روی آن نگهداری کرد.
  • متامسک (Metamask): متامسک نوع دیگری از کیف پول‌های نرم‌افزاری است که به‌صورت افزونه مرورگر و اپلیکیشن موبایلی وجود دارد. از این کیف پول نیز می‌توان برای نگهداری تتر روی بسیاری از بلاک چین‌ها استفاده کرد.
  • اکسودوس (Exodus): اکسودوس یکی دیگر از انواع کیف پول نرم‌افزاری و کامپیوتری مناسب و معتبر برای نگهداری تتر است.
  • اتمیک والت (Atomic Wallet): اتمیک ولت یکی دیگر از کیف پول‌های نرم‌افزاری است که می‌توان در آن تتر را روی چندین بلاک چین متفاوت نگهداری کرد.
  • کیف پول فانتوم (Phantom): کیف پول فانتوم یکی دیگر از انواع کیف پول نرم‌افزاری است که با توجه به کاربردی‌تر شدن بلاک چین سولانا، استفاده از آن در حال گسترش است. روی این کیف پول می‌توان تتر را تنها روی بلاک چین سولانا نگهداری کرد.

کیف پول سرد

  • کیف پول لجر (Ledger): کیف پول‌های لجر را باید نوعی کیف پول سخت‌افزاری دانست. امنیت کیف پول‌های سخت‌افزاری از نرم‌افزاری بیشتر است اما برای استفاده از آن‌ها باید گجت مخصوص آن‌ها که به فلش مموری شباهت دارد را خریداری کرد.
  • کیف پول ترزور (Trezor): ترزور یکی دیگر از کیف پول‌های سخت‌افزاری امن برای نگهداری تتر است.

امنیت تتر

با توجه به این‌که شرکت سازنده تتر ادعا می‌کند به ازای هر تتری که در بازار وجود دارد، یک دلار را در بانک به‌عنوان ذخیره ارزی قرار می‌دهد، امنیت و ثبات این استیبل کوین بسیار بالاست. اما مواردی مانند متمرکز بودن، بحث‌هایی در خصوص واقعی بودن این ذخیره دلاری و محدودیت‌های قانونی باعث شده تا نتوان تتر را به‌صورت کامل امن دانست. البته مجموعه صاحب امتیاز تتر با انتشار گزارش‌هایی برای افزایش شفافیت تراکنش‌های تتر و همکاری با مقامات کشورهای متفاوت این نگرانی‌ها را کاهش داده است.

در حال حاضر بزرگ‌ترین موردی که هر کاربر باید در خصوص امنیت تترهایش به آن توجه کند، نکات امنیتی مربوط به نگهداری در ولت و انتقال آن به افراد دیگر است. زیرا مسئولیت این موارد تنها بر عهده کاربر است.

استفاده از تتر برای چه افرادی مناسب‌تر است؟

کاربران استیبل کوین ها

حال که به‌صورت کامل و جامع با تتر، کاربردها، مزایا و معایب این استیبل کوین محبوب و کاربردی آشنا شدید، بد نیست تا بدانید که چه افرادی می‌توانند بهترین استفاده را از این ارز دیجیتال داشته باشند. درست است که تقریبا همه افراد می‌توانند با خرید و نگهداری تتر از مزایای آن بهره‌مند شوند، اما این کار برای افراد زیر مزایای بیشتری به همراه دارد.

1- فعالان بازار ارز دیجیتال

افراد بسیاری به شکل‌های متنوع در بازار ارز دیجیتال فعالیت می‌کنند. هولدرها، تریدرها و دارندگان ارزهای دیجیتال می‌توانند با استفاده از تتر می‌توانند اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال متفاوت کنند.

2- تاجران بین‌المللی

یکی از مهم‌ترین مزایای تتر این است که مهم نیست واریز کننده و دریافت کننده وجه در چه کشوری باشند. هر فردی می‌تواند تنها با داشتن آدرس ولت دریافت کننده برای او در هر کجای دنیا تتر واریز کند. تاجران بین‌المللی که با افراد و مجموعه‌هایی در کشورهای دیگر معامله می‌کنند، می‌توانند از این ویژگی بهترین استفاده را ببرند تا با پرداخت کارمزد کمتر و در سریع‌ترین زمان ممکن، وجه لازم را برای افراد مختلف واریز کنند.

3- ساکنین کشورهایی با ارز ناپایدار

کاهش ارزش پول ملی برای ساکنین آن کشور مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کند. ارزش سرمایه این افراد در صورت کاهش ارزش پول ملی آن‌ها، کاهش پیدا خواهد کرد. این افراد با خرید تتر و نگهداری ساده آن می‌توانند ارزش سرمایه خود را حفظ کنند.

خرید و فروش تتر در ایران

در انتها لازم است که با نحوه خرید و فروش تتر آشنا شوید. با توجه به تحریم‌های موجود، ایرانیان به روش‌های پرداخت بین‌المللی دسترسی ندارند. همچنین بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر دنیا به ایرانیان خدمات ارائه نمی‌کنند. پس از مطالعه این موارد این سوال در ذهن برخی افراد به وجود می‌آید که چگونه باید تتر خرید؟ خرید تتر با استفاده از خدمات صرافی‌های معتبر داخلی بسیار ساده است. در زمان استفاده از خدمات این صرافی‌ها شما می‌توانید پول تترهای خریداری شده را از کارت‌های بانکی خود به‌صورت آنلاین پرداخت کنید و پول حاصل از فروش آن‌ها به حساب بانکی شما واریز خواهد شد.

البته با توجه به قوانین موجود در کشور، استفاده از خدمات صرافی‌های معتبر نیاز به احراز هویت دارد. این احراز هویت مراحلی بسیار ساده مانند ارسال عکس کارت ملی و وارد کردن اطلاعات کاربر دارد. پس از آن باید وارد صفحه خرید و فروش ارزهای دیجیتال صرافی شد. گام بعدی انتخاب ارز دیجیتال تتر و تعداد تتری که قصد خرید آن را دارید است. در این مرحله کاربر باید اطلاعاتی مانند بلاک چینی که قصد دارد تترها را روی آن خریداری کند و آدرس ولت خود را وارد کند. پس از آن با استفاده از کارت بانکی خود، مبلغ تترها را پرداخت کنید تا آن‌ها را در اسرع وقت در ولت خود دریافت کنید.

 

جمع‌بندی

در این مطلب با پاسخ سوال تتر چیست؟ آشنا شدید. تتر را باید محبوب‌ترین، معروف‌ترین و پرکاربرترین استیبل کوین دنیای ارزهای دیجیتال دانست. این ارز دیجیتال که قیمت آن همواره ثابت و برابر یک دلار است، در سال 2014 ساخته و عرضه شد. با استفاده از تتر کاربران می‌توانند اقدامات متفاوتی مانند خرید و فروش ارزهای دیجیتال، واریز وجه برای افراد دیگر، دسترسی به خدمات و محصولات برخی از شرکت‌ها و حفظ ارزش پول خود در زمان کاهش ارزش پول ملی را انجام دهند. با توجه به تحریم‌های بین‌المللی و مشکلاتی که برای ایرانیان وجود دارد، برای خرید تتر در ایران باید از خدمات یک صرافی معتبر استفاده کرد. پس از خرید تتر حتما از یک کیف پول ارز دیجیتال مناسب برای نگهداری آن‌ها استفاده کنید و توجه به نکات امنیتی را از یاد نبرید.

امیر یارایی

امیر یارایی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

کیف پول ارز دیجیتال را باید یک نرم‌افزار دانست که گاهی همراه با سخت‌افزار در اختیار افراد قرار می‌گیرد. افراد می‌توانند کوین‌ها و توکن‌های متفاوت […]

خرید و فروش ارزهای دیجیتال، ترید و بسیاری اقدامات دیگر در دنیای ارزهای دیجیتال بدون داشتن اطلاعات مناسب از چارت کوین یا توکن مورد نظر […]