چطور بدون احراز هویت بیت کوین بخریم؟ خرید بیت کوین بدون احراز هویت

خرید بیت کوین بدون احراز هویت

فهرست مطالب

اگر تا به حال در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده باشید، حتماً می‌دانید که برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال و معامله آن‌ها در اکثر صرافی‌های رمز ارزی، نیاز به احراز هویت (KYC) دارید.
مراحل احراز هویت کاربران در صرافی‌‌های ارز دیجیتال می‌تواند مانند بیتمکس بسیار ساده و کوتاه بوده یا روندی طولانی و پیچیده داشته باشد. این پروسه احراز هویت، با هدف افزایش امنیت دارایی کاربران به صرافی‌ها اضافه شده است. اما به هر حال، برخی از افراد ممکن است به هر علتی، تمایل به ارسال مدارک هویتی خود به صرافی نداشته باشند و ترجیح دهند به صورت ناشناس بیت کوین خرید و فروش کنند.
در این مقاله از بلاگ بیتمکس انواع روش‌های خرید بیت کوین بدون احراز هویت را به شما معرفی خواهیم کرد.

احراز هویت و کاربرد آن در صرافی‌ ارز دیجیتال

خرید بیت کوین بدون احراز هویت

احراز هویت در واقع روندی است که هویت کاربران اینترنتی را تایید کرده و ثابت می‌کند که آنها کاربری واقعی بوده و ربات یا نرم‌افزار مخرب نیستند. از احراز هویت برای افزایش امنیت پلتفرم‌های مختلف آنلاین از جمله صرافی‌های ارز دیجیتال استفاده می‌شود. برای احراز هویت کاربران روش‌های زیادی وجود دارد.
ارسال اسکن مدارک هویتی، حل معمایی ساده مانند کپچا (CAPTCHA)، دریافت کد تایید از طریق ایمیل، یا تلفن همراه، نوشتن متنی مشخص و ارسال عکس خود با آن متن و… از انواع مختلف احراز هویت هستند که معمولاً ترکیبی از آنها در احراز هویت صرافی‌های ارز دیجیتال به‌کار برده می‌شود.

روش‌های خرید بیت کوین بدون احراز هویت

شما برای خرید سریع بیت کوین بدون احراز هویت، چند راه مختلف پیش رو دارید. می‌توانید بیت کوین خود را از یک صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال یا به صورت حضوری از یک خودپرداز بیت کوین (BTM) بخرید؛ البته این روش فعلا در ایران امکان‌پذیر نیست. علاوه بر این در بعضی از صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال برای خرید بیت کوین نیاز به احراز هویت نخواهید داشت. در ادامه هر کدام از این روش‌ها را برایتان توضیح می‌دهیم.

خرید بیت کوین از یک صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز (DEX)

خرید بیت کوین بدون احراز هویت

صرافی‌های غیرمتمرکز ارز دیجیتال یا همان DEXها (Decentralized Exchange)، توسط هیچ فرد یا سازمانی اداره نمی‌شوند و کاملاً غیرحضانتی هستند. خرید ارز دیجیتال از این نوع صرافی‌ها ارزان‌تر است و معمولاً کاربران آنها نیاز به احراز هویت ندارند.

در دِکس‌ها معامله‌گران ارزهای دیجیتال خود را به صورت مستقیم با یکدیگر معامله می‌کنند. با این حال نمی‌توان گفت که امنیت دِکس‌ها در حد صرافی‌های متمرکز معتبر است؛ چرا که کاربران مختلفی از سراسر دنیا به صورت ناشناس در آن فعالیت دارند و هیچ نظارتی هم بر سفارشات آنها وجود ندارد.

ازجمله بهترین صرافی‌های غیرمتمرکز و بدون احراز هویت را برای خرید بیت کوین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  یونی سواپ (Uniswap)
  •  پنکیک سواپ (Pancakeswap)
  • سوشی سواپ (Sushiswap)
  •  دی‌وای‌دی‌ایکس (DYDX)
  • بیسکیو (Bisq)
  • دِکسیلون (Dexilon)

خرید مستقیم بیت کوین از یک خودپرداز بیت کوین (BTM)

خرید بیت کوین بدون احراز هویت

شاید تا به حال یک خودپرداز بیت کوین یا BTM را از نزدیک ندیده باشید، اما باید بدانید که این خودپردازها به زودی در ایران هم فعال می‌شوند. شما با استفاده از BTM امکان خرید بیت کوین به صورت مستقیم و بدون نیاز به احراز هویت را دارید. 

خرید مستقیم بیت کوین از فروشنده

ممکن است کسی را بشناسید که می‌خواهد بیت کوین‌های خود را بفروشد، در این حالت شما به صورت مستقیم بیت کوین‌ها را از فروشنده می‌خرید و نیازی هم به احراز هویت نخواهید داشت. 

فروشنده، بیت کوین‌‌ها را به کیف پول شما ارسال کرده و شما در ازای آن، ارز دیجیتال، پول نقد، محصول یا خدمات پرداخت می‌کنید.

این روش برای مبادله بیت کوین بین افراد خانواده، دوستان و آشنایان مناسب است و برای خرید بیت کوین از افراد متفرقه و غریبه توصیه نمی‌شود.

خرید بیت کوین از یک صرافی ارز دیجیتال بدون احراز هویت

علاوه بر صرافی‌‌های غیرمتمرکز، بعضی از صرافی‌های متمرکز نیز وجود دارند که کاربران برای خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در آنها الزامی به احراز هویت ندارند. 

این نوع صرافی‌ها ممکن است محدودیت تراکنش بیت کوینی روزانه‌ای را برای افراد KYC نشده در نظر بگیرند تا بتوانند بر معاملات بیت کوین نظارت داشته باشند و از سوءاستفاده کلاهبرداران ناشناس جلوگیری کنند.

بعضی از صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز بدون احراز هویت عبارتند از:

  • ChangeNow
  • Changelly
  • ShapeShift
  • Crypto.com
  • Coingate
  • Pionex
  • Bitcoin.com

خرید سریع بیت کوین از بیتمکس در کمتر از یک دقیقه 

خرید بیت کوین بدون احراز هویت

اصول بلاک چین و ارزهای دیجیتال بر ناشناسی افراد و عدم وجود نظارت است و این بازار در حالت ایده‌آل باید فضایی کاملاً غیرمتمرکز باشد. اما احراز هویت معامله‌گران، می‌تواند از بروز تخلفات و کلاهبرداری‌های کریپتویی، تا حد زیادی جلوگیری کند.
مراحل تایید هویت کاربران در صرافی ارز دیجیتال بیتمکس، بسیار کوتاه و ساده و شاید بتوان گفت سریع‌ترین احراز هویت در ایران است!
برای خرید فوری بیت کوین از بیتمکس، تنها کافی است که چند دقیقه زمان گذاشته و این سه مرحله کوتاه را انجام دهید:

  1.  وارد کردن شماره موبایل خود  و کد امنیتی ۶ رقمی ارسال شده به آن در بخش ثبت‌نام سایت
  2. وارد کردن کدملی و تاریخ تولد خود (در این مرحله امکان واریز و برداشت بیت کوین و آلت‌کوین‌ها را به کیف پول بیتمکس خود خواهید داشت.)
  3. وارد کردن یک شماره کارت بانکی که متعلق به خودتان است. (برای واریز و برداشت تومانی)

به این ترتیب، شما بدون نیاز به گذراندن مراحل سخت احراز هویت یا برقراری تماس تلفنی می‌توانید انواع ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین را خرید و فروش کنید.

اگر دوست دارید درباره دنیای کریپتو کارنسی و خرید و فروش رمز ارزها بیشتر بدانید، می‌توانید سایر مقالات بلاگ بیتمکس را مطالعه کنید. 

مدیر سایت

مدیر سایت

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

فرایند ماینینگ را باید تنها یکی از روش‌هایی دانست که با استفاده از آن می‌توان در بازار ارزهای دیجیتال سود کسب کرد. اما نکته‌ای که […]

بازار ارزهای دیجیتال را باید یکی از محبوب‌ترین بازارهای مالی جهان دانست که رشد بسیار بالای آن در همین چند سالی که از آغاز به […]

افراد متفاوت از روش‌های مختلفی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بازار کریپتوکارنسی استفاده می‌کنند. یکی از جذاب‌ترین و جامع‌ترین سایت‌هایی که می‌توانید در آن […]

بازار ارزهای دیجیتال را باید یکی از جذاب‌ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری دانست. رشد بالای این بازار سبب شده تا هر روز افراد جدیدی وارد این […]

در بازار کریپتوکارنسی اصطلاحات متفاوتی وجود دارد که شبکه لایتنینگ یکی از آن‌هاست. اما شبکه لایتنینگ چیست؟ اگر بخواهیم به این سوال به ساده‌ترین شکل […]