نحوه خرید ارز دیجیتال اتریوم

فهرست مطالب

احتمالا شما به این دلیل تصمیم به خواندن این مقاله گرفتید که چیزهایی درباره اتریوم (ETH) شنیده‌اید؛ شبکه رمز ارزی که بیشتر به دلیل توانایی در اجرای قراردادهای هوشمند شناخته شده است. 

کسانی که قصد شرکت در هر گونه قرارداد هوشمندی را دارند یا می‌خواهند در اتریوم سرمایه‌گذاری کنند، باید ارز دیجیتال اتریوم را بخرند. اولین قدم هم برای خرید اتریوم، پیدا کردن یک پلتفرم صرافی ارز دیجیتال است.

اما قبل از آن بهتر است درباره ماهیت رمز ارز اتریوم و تاریخچه آن اطلاعات داشته باشید؛ چراکه هرچقدر درباره یک دارایی بیشتر بدانید، سرمایه‌گذاری موفق‌تری را تجربه خواهید کرد. در ادامه این مطلب از بلاگ بیتمکس، درباره نحوه خرید رمز ارز اتریوم و پلتفرم‌های معتبر برای خرید این ارز دیجیتال صحبت می‌کنیم.

اتریوم چیست؟

اتریوم چیست

اتریوم یک شبکه منبع باز (Open Source) مبتنی بر بلاک چین است. کارکرد این شبکه تقریبا مشابه بیت کوین است؛ اما چند تفاوت بسیار مهم با هم دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. بلاک چین اتریوم برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) را با کمک قراردادهای هوشمند اجرا می‌کند.

ارز دیجیتال اتر هم وظیفه تامین تراکنش‌های مورد نیاز برای اجرای این قراردادها را بر عهده دارد. اتریوم در سال ۲۰۲۲ طبق ارزش بازاری که دارد، دومین ارز دیجیتال ارزشمند در جهان بعد از بیت کوین نام گرفت.

اتریوم قابل معامله و ترید کردن است؛ اما چیزی که باید به آن توجه کرد این است که اتر چیزی بیش از یک ارز دیجیتال ساده شناخته می‌شود. هدف از ایجاد این رمز ارز، ایجاد یک شبکه بلاک چین غیرمتمرکز جهانی است.

نکاتی که قبل از خرید اتریوم باید بدانید

اتریوم چیست

در قدم اول قبل از خرید اتریوم، باید با اصول اولیه سرمایه‌گذاری، به ویژه در پلتفرم معاملاتی متمرکز ارزهای دیجیتال آشنایی داشته باشید. همچنین درمورد میزان سرمایه‌تان آگاه باشید و مطمئن شوید که با از دست رفتن آن رفاه مالی‌تان به خطر نمی‌افتد.

دومین و مهم‌ترین نکته درمورد خرید اتریوم این است که خرید این رمز ارز یک سرمایه‌گذاری با ریسک بالا شناخته می‌شود. اتریوم اغلب در مدت زمان‌های کوتاه مقادیر زیادی نوسان را تجربه می‌کند؛ پس مطمئن شوید که قبل از خرید این ارز دیجیتال تحقیقات لازم درمورد سرمایه‌گذاری کریپتو کارنسی را انجام داده باشید.

از دیگر نکاتی که بهتر است در زمان خرید اتریوم به آن توجه کنید این است که به این فکر کنید که چرا قصد خرید آن را دارید و هدفتان از سرمایه‌گذاری اتر چیست. ازجمله اهدافی که معمولا برای خرید اتریوم در نظر گرفته می‌شوند، موارد زیر هستند:

  • شراکت و استفاده از شبکه اتریوم
  • سرمایه‌گذاری بلند مدت
  • ترید کردن با سایر رمز ارزها

نحوه خرید رمز ارز اتریوم

اتریوم چیست

برای خرید اتریوم در قدم اول به یک کیف پول دیجیتال نیاز دارید. همانطور که می‌دانید کیف پول دیجیتال به دو نوع  کیف پول سخت افزاری و کیف پول نرم افزاری تقسیم می‌شود. این روزها بسیاری از پلتفرم‌های آنلاین خرید و فروش ارز دیجیتال، کیف پول‌های نرم‌افزاری داخلی خود را برای نگهداری از سرمایه‌های شما ارائه می‌کنند. توصیه بسیاری از متخصصان حوزه ارز دیجیتال این است که اگر مقدار زیادی اتریوم خریدید و قصد سرمایه‌گذاری بلند دارید، بهتر است یک کیف پول سخت‌افزاری تهیه کنید؛ چون این نوع کیف پول‌ها به دلیل ماهیت آفلاین بودن خود و جلوگیری از هرگونه حمله سایبری و هک شدن، امنیت دارایی‌های شما را تامین می‌کنند.

از کجا اتریوم بخریم؟

چه به قصد سرمایه‌گذاری و چه با هدف ترید کردن قصد خرید اتریوم را داشته باشید، پلتفرم‌های زیادی هستند که می‌توانید از طریق آن‌ها اتریوم بخرید. ازجمله رایج‌ترین این پتلفرم‌ها، موارد زیر هستند:

  • صرافی‌های متمرکز معاملات رمز ارزی

اتریوم چیست

ساده‌ترین راه برای خرید اتریوم از طریق یک پلتفرم معاملاتی متمرکز ارزهای دیجیتال است. بیشتر صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال کوین‌های متنوعی را برای خرید و فروش ارائه می‌کنند که اکثرا اتریوم هم در فهرست آن‌ها است. روش پرداخت اغلب صرافی‌های آنلاین ایرانی، پرداخت از طریق تومان است. 

به این نکته هم توجه کنید که بسیاری از صرافی‌های آنلاین خارجی، به صورت منطقه‌ای عمل می‌کنند و کاربران خارجی نمی‌پذیرند؛ همچنین بسیاری از صرافی‌های خارجی به دلیل وجود تحریم‌ها، از کاربران ایرانی پشتیبانی نمی‌کنند؛ بنابراین بهتر است قبل از خرید اتریوم از صرافی‌های خارجی، تحقیقات لازم درباره آن‌ها را به عمل آورده باشید.

  • پلتفرم‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال همتا به همتا

اتریوم چیست

پلتفرم‌های معاملاتی همتا به همتا (Peer-to-Peer) به کاربران این امکان را می‌دهند که معاملات خود را به صورت ناشناس انجام دهند. در این پلتفرم‌ها می‌توانید ارز رایج کشور را با اتریوم معامله کنید. امکان پرداخت از طریق کارت‌های بانکی یا حتی از طریق سایر رمز ارزها مثل بیت کوین هم در این پلتفرم‌ها وجود دارد.

  • دستگاه‌های خودپرداز اتریوم

اتریوم چیست

دستگاه های خودپرداز اتریوم برای خرید مقادیر کم اتریوم مناسب هستند؛ البته این دستگاه‌ها هنوز در ایران فعال نیستند و استفاده از آن‌ها برای کاربران ایرانی ممکن نیست. کاربران داخل ایران به جای استفاده از دستگاه خودپرداز اتریوم، می‌توانند از صرافی‌های آنلاین معتبر ارز دیجیتال مثل صرافی بیتمکس استفاده کنند. خرید اتریوم در بیتمکس در کمتر از چند دقیقه برای شما امکان‌پذیر است. 

آیا اتریوم سرمایه‌گذاری ایمنی است؟

مثل هر شرایط دیگری، در زمان خرید اتریوم هم باید از دارایی‌های خود محافظت کنید. در ادامه به چند نکته مهم که در زمان خرید اتریوم باید به آن‌ها توجه کنید اشاره می‌کنیم:

  1. آدرس کیف پول خود را در هر تراکنش بررسی کنید و از درستی آن مطمئن شوید.
  2. فقط از پلتفرم‌های قابل اعتماد استفاده کنید.
  3. برای نگهداری مقادیر زیاد اتریوم از کیف پول‌های سخت‌افزاری استفاده کنید.
  4. کلید خصوصی یا عبارت Seed خود را با هیچ کسی به اشتراک نگذارید.
  5. از احراز هویت‌های دو عاملی استفاده کنید و ورود دو مرحله‌ای را فعال کنید.

اتریوم یا بیت کوین؟

اتریوم یا بیت کوین

ویژگی اصلی که اتریوم را از بیت کوین متمایز می‌کند، قراردادهای هوشمند آن است. قراردادهای هوشمند قراردادهایی هستند که به صورت خودکار اجرا و شرایط آن در کدهای مخصوصی نوشته می‌شوند. با کمک قراردادهای هوشمند، اتریوم را می‌توان در طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی در بازی، مرورگر وب، امور مالی و موارد دیگر به کار برد.

قراردادهای هوشمند در اتریوم همچنین به دلیل توانایی خود در خودکارسازی تراکنش‌ها محبوبیت بیشتری نسبت به سایر رمز ارزها ازجمله بیت کوین دارند. تفاوت بزرگ دیگر بیت کوین با اتریوم این است که بیت کوین عرضه ثابتی دارد و ۲۱ میلیون کوین از آن عرضه شده است؛ بعد از اتمام این تعداد دیگر حتی یک بیت کوین هم نمی‌توان استخراج کرد؛ اما اتریوم عرضه ثابتی ندارد و همیشه در حال گردش و افزایش است.

نحوه خرید اتریوم در صرافی بیتمکس

اگر قصد خرید اتریوم با کمترین هزینه و بیشترین میزان امنیت را دارید، صرافی ارز دیجیتال بیتمکس گزینه خوبی برای این کار است. در هر جایی از جهان که باشید می‌توانید از طریق بیتمکس اتریوم بخرید و بفروشید. در ادامه نحوه خرید اتریوم در بیتمکس را مرور می‌کنیم:

  • مرحله اول: ساخت حساب کاربری در سایت بیتمکس

داشتن پروفایل کاربری در بیتمکس مثل دروازه‌ای برای خرید ارز دیجیتال برای شما عمل می‌کند. قبل از اینکه اتریوم بخرید، لازم است یک حساب کاربری در بیتمکس ایجاد کنید و مراحل احراز هویت را بگذرانید. 

آموزش مراحل ثبت نام در بیتمکس را می‌توانید در صفحه راهنمای سایت ما مطالعه کنید.

  • نحوه خرید اتریوم (ETH) را انتخاب کنید

شما با سه روش می‌توانید در بیتمکس اتریوم بخرید:

روش اول: کریپتو کارت

از طریق کریپتو کارت بیتمکس می‌توانید به مقدار تعیین شده تومان بدهید و اتریوم دریافت کنید. این روش بیشتر برای کسانی مناسب است که تجربه زیادی در زمینه خرید و فروش رمز ارز ندارند. 

اتریوم یا بیت کوین

در صفحه راهنمای بیتمکس، مراحل خرید کارتی ارز دیجیتال به صورت گام به گام نوشته شده است.

روش دوم: معامله سریع

از طریق انتخاب «معامله سریع» در منوی سمت راست بالای وبسایت بیتمکس، می‌توانید وارد صفحه معامله سریع شوید. در این صفحه می‌توانید مقداری را که قصد خرید دارید به تتر یا تومان وارد کنید و بعد از انتخاب دکمه معامله، اتریوم به کیف پول شما منتقل می‌شود.

خرید اتریوم در بیتمکس

روش سوم: معامله حرفه‌ای

سفارش‌گذاری در بازار حرفه‌ای به صورت سفارش‌گذاری با قیمت دلخواه یا لیمیت اوردر (Limit order) است. یعنی شما می‌توانید سفارش خرید اتریوم را در یک قیمت تعیین شده ثبت کنید. در این سفارش شما می‌توانید مبلغ مورد نظر یا مقدار اتریوم مورد نیاز خود را برای خرید تعیین کنید. هر زمان قیمت رمز ارز به قیمت تعیین شده رسید، سفارش شما به طور خودکار تکمیل می‌شود.

خرید اتریوم در بیتمکس

کلام آخر

اتریوم یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین ارز دیجیتال در جهان است؛ این رمز ارز که گاهی رقیب بیت کوین محسوب می‌شود، محبوبیت زیادی در بین تریدرها و البته سرمایه‌گذاران بلند مدت دارد. 

در این مطلب درباره نحوه خرید اتریوم و روش‌های مختلف خرید آن صحبت کردیم. شما می‌توانید این ارز دیجیتال را در صرافی ارز دیجیتال بیتمکس بخرید و بفروشید.

اگر دوست دارید درباره انواع رمز ارزها و جدیدترین اخبار کریپتو کارنسی بیشتر بدانید، می‌توانید سایر مقالات بلاگ بیتمکس را مطالعه کنید.

مدیر سایت

مدیر سایت

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

کیف پول ارز دیجیتال را باید یک نرم‌افزار دانست که گاهی همراه با سخت‌افزار در اختیار افراد قرار می‌گیرد. افراد می‌توانند کوین‌ها و توکن‌های متفاوت […]

خرید و فروش ارزهای دیجیتال، ترید و بسیاری اقدامات دیگر در دنیای ارزهای دیجیتال بدون داشتن اطلاعات مناسب از چارت کوین یا توکن مورد نظر […]