تتر چیست؟ نحوه خرید و نگهداری تتر

تتر چیست؟

فهرست مطالب

تتر چیست؟ محبوب‌ترین، معروف‌ترین و پراستفاده‌ترین آلت کوین دنیای کریپتوکارنسی تتر است. قیمت تتر که آن را با نماد اختصاری (USDT) نمایش می‌دهند، تقریبا همیشه برابر 1 دلار است و از نظر ارزش کلی یا مارکت کپ، جایگاه سوم بازار ارزهای دیجیتال را پس از بیت کوین و اتریوم در اختیار دارد. در این مطلب قصد داریم تا به سوال تتر چیست پاسخ دهیم و در خصوص کاربردها، امنیت و برخی موارد دیگر مرتبط با این استیبل کوین نکاتی را بیان کنیم.

ارز دیجیتال تتر چیست؟

همان‌طور که گفتیم، تتر یک استیبل کوین است. یعنی قیمت آن تقریبا همیشه برابر یک دلار آمریکاست و نوسان بسیار کمی را تجربه می‌کند. این کوین با هدف محافظت از دارایی‌های کاربران، امکان خرید و فروش آسان کوین‌های دیگر و ساخت نوعی پول الکترونیکی طراحی شده است.

افراد می‌توانند با خرید تتر آن را به‌راحتی در کیف پول ارز دیجیتال خود نگهداری کنند تا در مواقع لازم با فروش تتر آن به موارد مختلفی مانند پول‌های فیات و کاغذی یا ارزهای دیجیتال دیگر کارهای مختلف خود را انجام دهند. باید بدانید با توجه به ثبات قیمتی تتر، افراد مختلف در دنیا آن را برای کسب سود نمی‌خرند. اما در ایران به دلیل افزایش قیمت دلار می‌توانند با خرید تتر در حجم بالا یا پایین از سرمایه خود محافظت کنند و ارزش آن را حفظ کنند.

تتر برای اولین بار در سال 2014 با نام (RealCoin) معرفی و عرضه شد. اما تنها یک سال پس از عرضه نام آن به تتر تغییر پیدا کرد و به‌سرعت به دلیل امنیت مناسب و کاربرد بالا در میان فعالان حوزه ارزهای دیجیتال محبوب شد. سازندگان تتر ادعا می‌کنند که به ازای هر یک عدد تتری که در دنیای دیجیتال وجود دارد، یک دلار آمریکا را به‌عنوان ذخیره بانکی نگهداری می‌کنند تا اعتبار و امنیت دارندگان این کوین حفظ شود.

همین امر سبب شده که نوسان تتر آن‌قدر پایین باشد که بتوان آن را نادیده گرفت و تبدیل به پلی بین بازار سنتی و بلاک چین شود. بد نیست بدانید که در زمانی که قیمت تتر به دلایل متفاوت مانند افزایش تقاضا از یک دلار فراتر می‌رود، مجموعه صاحب امتیاز با عرضه تعدادی تتر به بازار تعادل را به عرضه و تقاضا بازمی‌گرداند و اگر قیمت تتر در مقایسه با دلار به دلیل افزایش فروش اندکی کاهش پیدا کند، این شرکت تعدادی از تترها را از بازار جمع کرده و تعادل در بازار به وجود خواهد آمد.

تتر چیست؟ محبوب‌ترین استیبل کوین جهان

خرید و نگهداری تتر

روش خرید تتر چیست؟ در دنیا برای خرید تتر از خدمات صرافی‌های معتبر بین‌المللی استفاده می‌شود. اما با توجه به محدودیت‌هایی که ایرانیان در زمینه دسترسی به روش‌های پرداخت بین‌المللی دارند، باید از خدمات صرافی‌های معتبر داخلی استفاده کنند.

البته قبل از خرید این استیبل کوین باید به امنیت تتر نیز توجه داشته باشید. استفاده از کیف پول تتر بهترین روش نگهداری این ارز دیجیتال است. تقریبا تمام کیف‌ پول‌های موجود از تتر به‌عنوان یک ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند. اما بازهم توصیه می‌کنیم که در انتخاب کیف پول مناسب دقت بالایی داشته باشید.

باید بدانید که فروش تتر در ایران نیز اندکی با سایر کشورها تفاوت دارد. اما این تفاوت باعث نشده که از راحتی این کار چیزی کم شود. شما تنها لازم است که تترهای خود را به‌حساب صرافی واریز کنید و پس از مدتی (با توجه به محدودیت‌های اعمال شده توسط بانک مرکزی در خصوص جابه‌جایی پول، سرعت صرافی و شلوغی شبکه) معادل ارزش آن ریال به‌حساب شما واریز خواهد شد.

خرید تتر از بیتمکس

شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز، قیمت لحظه‌ای تتر را در وب‌سایت بیتمکس مشاهده کنید و به خرید، فروش و انواع معامله این ارز دیجیتال بپردازید.

کاربرد تتر چیست؟

اکنون که با تتر، روش خریداری و نگهداری آن آشنا شدید، نوبت به معرفی کاربردهای آن می‌رسد. برخی از مهم‌ترین کاربردهای این ارز دیجیتال عبارتند از:

۱- معامله در کریپتوکارنسی و خرید و فروش ارزهای دیجیتال

یکی از مهم‌ترین کاربردهای تتر انجام معاملات مختلف در بازار ارزهای دیجیتال است. شما با استفاده از تتر می‌توانید از طریق صرافی‌های متفاوت اقدام به خرید بسیاری از ارزهای دیجیتال کنید و همچنین آن‌ها را به فروش برسانید و کوین‌های خود را به تتر تبدیل کنید.

۲- ترید

با معرفی تتر کار بسیاری از تریدرها ساده شد. اکنون آن‌ها می‌توانند با استفاده از این ارز دیجیتال معاملات خود را با سرعت و دقت بالاتری آن‌هم با پرداخت هزینه‌های بسیار کم‌تر انجام دهند. در حقیقت معامله تتری (معامله‌ای که یک طرف آن ارز دیجیتال تتر باشد) بسیار مرسوم و محبوب است.

۳- خرید محصولات و کالاها به‌صورت اینترنتی یا حضوری

هر سال تعداد مجموعه‌هایی که تتر را به‌عنوان روش پرداخت قبول‌ می‌کنند، افزوده می‌شود. اکنون شما می‌توانید خرید اینترنتی با تتر انجام دهید. البته از این روش می‌توانید در زمان انجام خریدهای حضوری در برخی مجموعه‌ها نیز استفاده کنید.

۴- جایگزینی برای حواله‌های بانکی و ارزی

جابه‌جایی پول در سطح بین‌المللی می‌تواند با مشکلات بسیاری نظیر زمان بالا، محدودیت‌های متفاوت و بسیاری موارد دیگر همراه باشد. اما شما می‌توانید با استفاده از تتر به‌سرعت بالایی این کار را تنها با پرداخت کارمزد بسیار پایینی انجام دهید.

۵- پرداخت کارمزد

بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال کارمزد خود را به‌صورت تتر از کاربران دریافت می‌کنند.

تتر چیست؟ مزایا و معایب تتر

مزایای استفاده از تتر چیست؟

استفاده از تتر علاوه‌بر کاربردهایی که گفته شد، مزایای دیگری نیز به همراه دارد. از مهم‌ترین مزایای استفاده از تتر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پشتیبانی از شبکه‌های مختلف موجود در کریپتوکارنسی
  • خرید و فروش آسان
  • کارایی بالا
  • شفافیت و امنیت مناسب
  • انتقال با کارمزد بسیار پایین و در برخی موارد بدون کارمزد
  • عدم وجود تورم

تفاوت تتر و دلار

با توجه به این‌که قیمت 1 تتر معادل 1 دلار است، برخی تصور می‌کنند که تتر همان دلار دیجیتال است. اما باید بدانید که تتر و دلار با این‌که ارزش یکسانی دارند، اما تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند. از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو مورد می‌توان به‌سرعت انتقال، امنیت و نگهداری، نحوه تبدیل و حجم فیزیکی دلار اشاره کرد.

جمع‌بندی

تتر چیست؟ تتر را باید معتبرترین استیبل کوین موجود در بازار کریپتوکارنسی دانست که ارزش آن معادل یک دلار است. کاربرد بالا، امنیت مناسب، نگهداری ساده، خرید و فروش آسان و بسیاری مزایای دیگر این استیبل کوین باعث شده تا افراد بسیاری به خرید تتر علاقه‌مند باشند. خرید و فروش تتر در ایران نیازمند داشتن حساب در یکی از صرافی‌های داخلی معتبر است و هدف بسیاری از ایرانیان از خرید تتر حفظ ارزش سرمایه‌ای است که دارند.

 

امیر یارایی

امیر یارایی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

فرایند ماینینگ را باید تنها یکی از روش‌هایی دانست که با استفاده از آن می‌توان در بازار ارزهای دیجیتال سود کسب کرد. اما نکته‌ای که […]

بازار ارزهای دیجیتال را باید یکی از محبوب‌ترین بازارهای مالی جهان دانست که رشد بسیار بالای آن در همین چند سالی که از آغاز به […]

افراد متفاوت از روش‌های مختلفی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بازار کریپتوکارنسی استفاده می‌کنند. یکی از جذاب‌ترین و جامع‌ترین سایت‌هایی که می‌توانید در آن […]

بازار ارزهای دیجیتال را باید یکی از جذاب‌ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری دانست. رشد بالای این بازار سبب شده تا هر روز افراد جدیدی وارد این […]

در بازار کریپتوکارنسی اصطلاحات متفاوتی وجود دارد که شبکه لایتنینگ یکی از آن‌هاست. اما شبکه لایتنینگ چیست؟ اگر بخواهیم به این سوال به ساده‌ترین شکل […]