بازی دیفای چیست؟ آشنایی با انواع بازی دیفای

بازی دیفای چیست؟‌ آشنایی با انواع بازی دیفای

فهرست مطالب

دنیای کریپتوکارنسی فرصت‌های بسیاری ایجاد کرده تا افراد متفاوت بتوانند کسب درآمد داشته باشند. یکی از مواردی که در سال‌های اخیر موردتوجه افراد بسیاری قرار گرفته، بازی دیفای است.

بازی دیفای در حقیقت بازی‌هایی هستند که افراد با شرکت در آن‌ها می‌توانند درآمد داشته باشند. این درآمد به‌صورت ارز دیجیتال به آن‌ها پرداخت می‌شود. در این بازی‌ها افراد با خرید زمین، اشیا و آیتم‌های متفاوت به رد کردن مراحل بازی می‌پردازند و جوایز خود را به‌صورت NFT یا ارز دیجیتال دریافت می‌کنند. این مطلب به بازی دیفای اختصاص دارد.

بازی دیفای چیست؟

بازی دیفای که از آن با نام‌های متفاوت دیگری مانند بازی کریپتویی، بازی ارز دیجیتال و بازی رمزارزی نیز یاد می‌شود را باید یک روش جذاب جهت کسب درآمد دانست. بسیاری از افراد بازی‌های متفاوتی را روی گوشی تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی خود دارند که روزانه بخشی از وقت خود را صرف آن‌ها می‌کنند.

حال تصور کنید که پس از مدتی بازی کردن، جایزه‌ای واقعی داشته باشید که بتوانید آن را به پول تبدیل کنید. همین کسب درآمد از بازی را باید مهم‌ترین دلیل محبوبیت بسیار سریع این بازی‌ها دانست. پاداش این بازی‌ها معمولا به دو صورت به افراد داده می‌شود. روش اول دادن ارز دیجیتال مخصوص آن بازی است.

به‌عنوان مثال افراد با شرکت در بازی اکسی اینفینتی توکن AXS را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنند. روش دوم پرداخت جوایز، اهدای NFT به افراد است. با توجه به این‌که کاربران متاورس در سال‌های اخیر افزایش بسیاری پیدا کرده است، ارزش دنیای ان‌اف‌تی‌ها نیز رشد بسیاری داشته است.

بازی دیفای چیست و چطور می‌توان از آن کسب درآمد کرد؟

نحوه کسب درآمد از بازی دیفای

کسب درآمد از بازی کریپتویی به دو روش امکان‌پذیر است. این روش‌ها را در ادامه با هم بررسی می‌‌کنیم.

1- پشت سر گذاشتن مراحل برای دریافت جوایز

بازی‌های دیفای از بسیاری جهات مانند بازی‌های عادی هستند. البته در این میان یک تفاوت بسیار بزرگ وجود دارد و آن امکان کسب درآمد از بازی دیفای است. در این بازی‌ها مراحل و ماموریت‌های متفاوتی وجود دارد که افراد پس از رد کردن آن‌ها جوایز خود را به دو شکلی که در پاراگراف بالا به آن اشاره شد دریافت می‌کنند. هرچقدر که فرد مراحل بیشتری را پشت سر بگذارد، جایزه او افزایش خواهد یافت و طبیعتا درآمد بیشتری خواهد داشت.

2- خرید و فروش NFT

در بازی‌های ارز دیجیتال بسیاری از موارد مانند سلاح‌ها، سپرها و موارد مشابه دیگر به‌صورت NFT به افراد داده می‌شود. بازیکنان می‌توانند این ان‌اف‌تی‌ها یا در حقیقت تجهیزات خود را به دیگران بفروشند تا درآمد بیشتری داشته باشند.

بازی دیفای یا بازی کریپتویی

معرفی چند بازی دیفای

بازی دیفای در چنان مدت کوتاهی محبوب شد که مجموعه‌های بسیاری اقدام به ساخت و عرضه این‌گونه بازی‌ها کرده‌اند. تنها با یک جست‌وجوی ساده متوجه خواهید شد که در حال حاضر بیش از هزار توکن بازی در دنیای کریپتو وجود دارد. بسیاری آینده بسیار روشنی را برای این حوزه متصور هستند. اما تمام بازی‌های کریپتویی را نمی‌توان مناسب دانست. سودجویان به‌سرعت به سمت هر حوزه‌ای که مردم به آن علاقه نشان دهند، وارد می‌شوند. این افراد اقدام به ساخت بازی‌هایی کرده‌اند که در نهایت افراد نمی‌توانند از آن کسب درآمد داشته باشند. البته برخی بازی‌های دیگر وجود دارند که در ابتدا به دلیل ارزش پایین توکن بومی میزان درآمد کمی را به افراد می‌دهند. اما پس از مدتی با افزایش ارزش این توکن‌ها، درآمد بازیکنان افزایش پیدا می‌کند. در ادامه تعدادی از محبوب‌ترین بازی‌های کریپتویی اشاره می‌کنیم.

1- بازی اکسی اینفتینی (Axie Infinity)

بازی اکسی اینفینیتی را باید محبوب‌ترین و مشهور‌ترین بازی دیفای دانست. این بازی توسط کمپانی Sky Mavis تولید و عرضه شده است. بازیکنان در این بازی که مبتنی بر بلاک چین اتریوم است با موجودات کوچک مخصوص این بازی سر و کار دارند. این جانوران به‌صورت NFT در اختیار افراد قرار دارد و آن‌ها باید آن‌ها را در کیف پول ارز دیجیتال خود ذخیره کنند. توکن اختصاصی این بازی اکسی نام دارد.

2- بازی دیسنترالند (Decentraland)

بازی دیسنترالند در حقیقت یک پلتفرم واقعیت مجازی متاورس است. در این بازی کاربران زمین‌های موجود را خریداری می‌کنند و در آن بنا می‌سازند. پس از آن با خرید و فروش این زمین‌ها و بناها درآمد کسب می‌کنند. بد نیست اشاره کنیم که برخی تکه‌های زمین در این بازی چند صد هزار دلار معامله شده‌اند. این بازی دو توکن بومی به نام‌های مانا (Mana) و لند (Land) دارد. این بازی در حال حاضر تنها نسخه کامپیوتری دارد و افراد نمی‌توانند آن را با استفاده از موبایل بازی کنند.

3- بازی سند باکس (SandBox)

بازی سند باکس یکی از بازی‌های قدیمی است که اولین نسخه آن در سال 2011 برای موبایل عرضه شد. اما در آن زمان این بازی به‌صورت دیفای نبود و افراد نمی‌توانستند از آن کسب درآمد داشته باشند. در سال 2018 سازندگان بازی سند باکس رویکرد متفاوتی را پیش گرفتند و این بازی را تبدیل به یک بازی کریپتویی کردند. این بازی را در کنار دسنترالند باید به‌عنوان بهترین دنیاهای متاورسی معرفی کرد. توکن بومی این بازی سند (Sand) نام دارد.

4- بازی دیفای لایت نایت (Lightnighte)

بازی لایت نایت یکی دیگر از بازی‌های جذاب کریپتویی است. افراد در این بازی با کشتن حریفان خود به‌صورت آنلاین و کسب غنیمت جایزه دریافت می‌کنند. اما مهم‌ترین دلیل معروفیت این بازی این است که جایزه آن به‌صورت بیت کوین پرداخت می‌شود. افراد جوایز خود را به‌صورت ساتوشی (هر بیت کوین معادل 100 میلیون ساتوشی است) دریافت می‌کنند.

5- بازی Battle of Guardian

بازی Battle of Guardian یک بازی دیگر دیفای است که در آن افراد باید با بازیکنان دیگر به‌صورت تن‌به‌تن مبارزه کنند. پاداش این بازی که روی بلاک چین سولانا اجرا می‌شود، به‌صورت NFT پرداخت می‌شود. 

انواع بازی دیفای

جمع‌بندی

بازی دیفای را باید نوعی از بازی دانست که افراد در آن با رد کردن مراحل و پشت سر گذاشتن ماموریت‌های متفاوت می‌توانند جایزه خود را به‌صورت ارز دیجیتال یا NFT دریافت کنند. این امر سبب شده تا بازیکنان بتوانند از زمانی که به این بازی‌ها اختصاص می‌دهند درآمد کسب کنند.

تعداد بازی‌های کریپتویی به‌سرعت در حال افزایش است اما تمام آن‌ها را نمی‌توان معتبر و مناسب دانست. پس در هنگام انتخاب بازی به این نکته توجه داشته باشید. اکسی اینفینیتی، دیسنترالند، سند باکس و لایت نایت تنها چهار مورد از بهترین بازی‌های کریپتویی هستند که افراد در این بازی‌ها می‌توانند کسب درآمد داشته باشند.

 

 

امیر یارایی

امیر یارایی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

فرایند ماینینگ را باید تنها یکی از روش‌هایی دانست که با استفاده از آن می‌توان در بازار ارزهای دیجیتال سود کسب کرد. اما نکته‌ای که […]

بازار ارزهای دیجیتال را باید یکی از محبوب‌ترین بازارهای مالی جهان دانست که رشد بسیار بالای آن در همین چند سالی که از آغاز به […]

افراد متفاوت از روش‌های مختلفی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بازار کریپتوکارنسی استفاده می‌کنند. یکی از جذاب‌ترین و جامع‌ترین سایت‌هایی که می‌توانید در آن […]

بازار ارزهای دیجیتال را باید یکی از جذاب‌ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری دانست. رشد بالای این بازار سبب شده تا هر روز افراد جدیدی وارد این […]

در بازار کریپتوکارنسی اصطلاحات متفاوتی وجود دارد که شبکه لایتنینگ یکی از آن‌هاست. اما شبکه لایتنینگ چیست؟ اگر بخواهیم به این سوال به ساده‌ترین شکل […]