آلت سیزن چیست و چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

آلت سیزن چیست؟

فهرست مطالب

آلت سیزن را باید یکی از اصطلاحاتی دانست که در بازار ارزهای دیجیتال زیاد با آن رو‌به‌رو خواهید شد. این اصطلاح برای اولین بار در سال 2017 استفاده شد. در تعریف ساده آلت سیزن باید بگوییم که زمانی که کوین‌های دیگر که به آن‌ها آلت کوین گفته می‌شود، عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین دارند، ما در آلت سیزن هستیم. در این مطلب قصد داریم در خصوص Alt Season و موارد مرتبط با آن نکاتی را بیان کنیم.

تعریف آلت کوین

قبل از این‌که بخواهیم در خصوص آلت سیزن نکاتی را بیان کنیم، ابتدا باید اطلاعاتی در خصوص آلت کوین‌ها داشته باشید. آلت کوین (Alt Coin) در حقیقت مخفف عبارت (Alternative Coin) است که به تمام ارزهای موجود در دنیای کریپتوکارنسی به جز بیت کوین گفته می‌شود. فرقی نمی‌کند که آن ارز دیجیتال اتریوم باشد یا دوج کوین، ریپل و اتم، تمام آن‌ها را باید آلت کوین دانست.

بیت سیزن چیست؟

قبل از این‌که بتوانیم در خصوص آلت سیزن صحبت کنیم، باید به بیت سیزن اشاره داشته باشیم. زمانی که بیت کوین به کف قیمتی خود می‌رسد، افراد خبره اقدام به خرید بیت کوین می‌کنند. این ورود سرمایه و خرید بیت کوین باعث افزایش قیمت و همچنین دامیننس آن خواهد شد. اما اکنون شاید این سوال در ذهن شما به وجود بیاید که دامیننس چیست؟ دامیننس کوین‌های متفاوت مانند دامیننس بیت کوین در حقیقت میزان ارزش آن کوین در مقایسه با ارزش کلی بازار است. برای محاسبه دامیننس تعداد کوین‌ها یا توکن‌های یک ارز دیجیتال را در قیمت آن ضرب می‌کنند و پس از آن بررسی می‌کنند که چقدر از ارزش بازار را در اختیار دارد. پس از این اقدام معمولا روند صعودی بازار آغاز می‌شود و قیمت بیت کوین در کنار ارزهای دیجیتال دیگر به‌مرور افزایش می‌یابد اما در این زمان عملکرد و رشد بیت کوین نسبت به تمام آلت کوین‌ها بالاتر است.

آلت سیزن چیست؟

پس از این‌که بیت کوین به پایان روند صعودی خود نزدیک شد، افراد بیت کوین‌های خود را می‌فروشند و برای کسب سود بیشتر اقدام به خرید آلت کوین‌ها می‌کنند. این کار سبب سرازیر شدن پول بسیار زیادی از بیت کوین به سمت آلت کوین‌ها می‌شود. در این زمان دامیننس بیت کوین کاهش پیدا می‌کند و شاهد رشد بسیار بالای آلت کوین‌ها خواهیم بود که به این زمان آلت سیزن گفته می‌شود. توجه داشته باشید که در این زمان به دلیل رشد کوین‌های قدرتمند و جذاب بازار افراد دچار ترس از جا ماندن از بازار می‌شوند و اقدام به خرید آلت کوین‌ها می‌کنند که همین امر باعث افزایش قیمت این کوین‌ها به میزان بسیار زیادی در مدت‌زمان کوتاهی می‌شود.

پس آلت سیزن معمولا بسیار کوتاه است و می‌تواند از چند هفته تا نهایتا چند ماه باشد. اما در همین زمان تقریبا تمام آلت کوین‌ها رشد بیشتری نسبت به بیت کوین را تجربه می‌کنند. در مقایسه آلت سیزن و بیت سیزن باید بگوییم که معمولا بیت سیزن در شروع روند صعودی رخ می‌دهد و در پایان روند صعودی شاهد Alt Season اصلی خواهیم بود.

آلت سیزن چیست؟

نحوه تشخیص آلت سیزن

افراد برای این‌که بتوانند آلت سیزن را تشخیص دهند باید موارد متعددی را بررسی کنند و با مفاهیم متفاوتی آشنا باشند. در ادامه مواردی که توجه به آن باعث خواهد شد که بتوان آلت سیزن را تشخیص داد را با هم بررسی خواهیم کرد.

1- روند صعودی بیت کوین

اولین روش تشخیص آلت سیزن، بررسی روند صعودی بیت کوین است. همان‌طور که گفتیم نزدیک شدن به پایان روند صعودی بیت کوین به معنی رشد آلت کوین‌هاست. پس بررسی روند می‌تواند به افراد در پیدا کردن زمان شروع Alt Season کمک کند.

2- دامیننس بیت کوین

کاهش دامیننس بیت کوین به معنی علاقه افراد برای خرید آلت کوین‌هاست و همین امر می‌تواند رشد آن‌ها را افزایش دهد. پس زمانی که دامیننس بیت کوین شروع به کاهش می‌کند، آلت سیزن آغاز شده است.

3- بررسی نسبت ارزش اتریوم به بیت کوین

اتریوم را باید پس از بیت کوین ارزشمندترین پروژه حال حاضر بازار ارزهای دیجیتال دانست. رشد ارزش اتریوم در مقایسه با بیت کوین نوید شروع آلت سیزن را به سرمایه‌گذاران می‌دهد. البته این مورد در خصوص آلت کوین‌هایی با مارکت کپ بالا نیز صادق است.

4- بررسی دامیننس تتر

زمانی که دامیننس بیت کوین کاهش پیدا کند و درعین‌حال دامیننس تتر افزایش پیدا نکند، یعنی افراد بیت کوین‌های خود را فروخته‌اند و به‌جای آن آلت کوین خریده‌اند. همین امر می‌تواند نوید شروع آلت سیزن را به کارشناسان دهد.

پس برای تشخیص آلت سیزن از روی نمودار باید مواردی مانند دامیننس بیت کوین و تتر، نمودار بیت کوین و نمودار ارزش آلت کوین‌های قدرتمند مانند اتریوم به بیت کوین را بررسی کرد.

آلت سیزن چیست و چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

چگونه از آلت سیزن می‌توان سود کسب کرد؟

اکنون که با مفهوم و نحوه تشخیص آلت سیزن آشنا شدید، زمان آن رسیده تا در خصوص استراتژی کسب سود از این دوره نیز اطلاعاتی کسب کنید. همان‌طور که گفتیم در Alt Season، آلت کوین‌ها رشد بسیار مناسبی را تجربه می‌کنند. اما باید بدانید که این رشد شامل تمام آلت کوین‌ها نمی‌شود و برخی از آن‌ها به دلایل مختلف از بازار جا می‌مانند. همچنین میزان رشد آلت کوین‌های متفاوت در مقایسه با یکدیگر متفاوت است. پس باید در این زمان استراتژی مناسبی داشت تا بتوان سود مناسبی کسب کرد. در ادامه مواردی که باید به آن برای کسب سود از این دوره توجه داشته باشید اشاره خواهیم کرد.

1- تشخیص شروع و پایان آلت سیزن

اولین موردی که توجه به آن باعث کسب سود از آلت سیزن می‌شود، پیدا کردن مناسب آن است. زمانی که شما در موقع مناسب بتوانید آلت کوین‌های جذاب و قدرتمند بازار را خریداری کنید، قطعا سود بیشتری نسبت به کسانی که پس از شروع روند صعودی آن‌ها را خریداری کرده‌اند، کسب خواهید کرد. همچنین فروش آن‌ها در زمان مناسب و قبل از شروع بازار نزولی یکی دیگر از مواردی است که به کسب سود مناسب می‌انجامد.

2- پیدا کردن پروژه‌های جذاب

دومین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، پیدا کردن پروژه‌های قدرتمند، جذاب و مستعد رشد قبل از شروع آلت سیزن است. البته این کار نیاز به تحقیق، بررسی و داشتن دانش مناسب در حوزه ارزهای دیجیتال دارد. در زمان بررسی آلت کوین‌های متفاوت باید به مواردی مانند تیم توسعه قدرتمند، ارائه محصولی کاربردی یا فعال، وجود جامعه طرفدار مناسب و چندین مورد دیگر توجه داشت.

جمع‌بندی

زمانی که عملکرد و رشد آلت کوین‌ها نسبت به بیت کوین بسیار بهتر باشد، ما در آلت سیزن قرار داریم. شروع اولین Alt Season تاریخ کریپتوکارنسی در دسامبر 2017 بود که تا ژانویه 2018 طول کشید. در این زمان بسیاری از آلت کوین‌ها رشد قیمتی بسیار بالایی را تجربه کردند و سقف‌های قیمتی بالایی را ثبت کردند که برای تغییر این سقف قیمتی افراد تا آلت سیزن بعدی منتظر ماندند. داشتن استراتژی مناسب قبل از شروع Alt Season باعث خواهد شد که بتوانید سود مناسبی را از بازار کسب کنید. با توجه به مواردی مانند روند قیمت بیت کوین، دامیننس آن و بررسی نسبت ارزش آلت کوین‌های بزرگ و قدرتمند مانند اتریوم به بیت کوین می‌توانید زمان شروع آلت سیزن را پیدا کنید.

امیر یارایی

امیر یارایی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

فرایند ماینینگ را باید تنها یکی از روش‌هایی دانست که با استفاده از آن می‌توان در بازار ارزهای دیجیتال سود کسب کرد. اما نکته‌ای که […]

بازار ارزهای دیجیتال را باید یکی از محبوب‌ترین بازارهای مالی جهان دانست که رشد بسیار بالای آن در همین چند سالی که از آغاز به […]

افراد متفاوت از روش‌های مختلفی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بازار کریپتوکارنسی استفاده می‌کنند. یکی از جذاب‌ترین و جامع‌ترین سایت‌هایی که می‌توانید در آن […]

بازار ارزهای دیجیتال را باید یکی از جذاب‌ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری دانست. رشد بالای این بازار سبب شده تا هر روز افراد جدیدی وارد این […]

در بازار کریپتوکارنسی اصطلاحات متفاوتی وجود دارد که شبکه لایتنینگ یکی از آن‌هاست. اما شبکه لایتنینگ چیست؟ اگر بخواهیم به این سوال به ساده‌ترین شکل […]