مزرعه استخراج ارز دیجیتال چیست؟

مزرعه بیت کوین کجاست؟

فهرست مطالب

تا به حال به این فکر کرده‌اید که ارزهای دیجیتال چگونه ساخته می‌شوند؟ یا اینکه آیا مکان مشخصی برای تولید آن‌ها وجود دارد؟ در جواب این این سوال باید گفت بله، رمز ارزها در یک مکان مشخصی استخراج می‌شوند؛ جایی پر از کامپیوترهای سخت‌افزاری با سیستم تهویه مناسب که به آن مزرعه استخراج ارز دیجیتال (Crypto Mining Farm) می‌گویند.

این دستگاه‌ها ماینر (Miner) نام دارند و به کاری که انجام می‌دهند ماینینگ (Mining) می‌گویند. ماینرهای بیت کوین که کارشان شکستن کد و ساخت بیت کوین است، در ازای این کار، ارز دیجیتال پاداش می‌گیرند.

در ادامه این مطلب از بلاگ بیتمکس، درباره مزرعه ارز دیجیتال، نحوه کار آن‌ها و موارد استفاده آن‌ها توضیح می‌دهیم.

مزرعه استخراج ارز دیجیتال چیست؟

از آنجایی که انرژی زیادی برای توسعه یا استخراج بیت کوین صرف می‌شود، کامپیوترهای زیادی نیاز است؛ بنابراین برای کاهش هزینه خرید تعداد زیادی کامپیوتر، مزرعه ماینینگ در نظر گرفته شده است؛ مزرعه ماینینگ نیاز به هماهنگی با گروهی از ماینرها در یک فضای واحد متشکل از چندین رایانه دارد.

در چنین فضایی هر کامپیوتر می‌تواند روی کد هش خاصی برای استخراج بیت کوین کار کند. مزرعه ارز دیجیتال فضای بزرگی است که بیشتر شبیه یک انبار یا مخزن است که در آن تجهیزات کامپیوتری با سیستم‌های خنک کننده یا تهویه مطبوع مرکزی نگهداری می‌شوند و از گرم شدن بیش از حد و آسیب دیدن رایانه‌ها جلوگیری می‌کنند.

ماینرهایی که در مزرعه ارز دیجیتال، وظیفه استخراج ارزهای دیجیتال را برعهده دارند، به عنوان ستون فقرات شبکه بلاک چین عمل می‌کنند. ماینرها شبکه رمز ارزی را ایمن نگه می‌دارند و با حل توابع و فرمول‌های خاص، کوین‌های تازه تولید شده را استخراج می‌کنند.

اگر دوست دارید درباره شبکه بلاک چین و نحوه فعالیت آن بیشتر بدانید، می‌توانید مقاله «بلاک چین چیست؟» از بلاگ بیتمکس را مطالعه کنید.

مزرعه استخراج ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

مزرعه استخراج ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

همانطور که می‌دانید، شبکه رمز ارزی توسط هیچ نهاد مرکزی نظارت نمی‌شود. تمام تراکنش‌های رمز ارزی در بلاک چین ذخیره شده و بلاک جدیدی را به خود اختصاص می‌دهد. این بلاک جدید به بلاک‌های قبلی متصل شده و زنجیره‌ای از بلاک‌ها را تشکیل می‌دهند.

در ادامه تجهیزات ایجاد یک مزرعه استخراج رمز ارز را مرور می‌کنیم:

1. دستگاه‌های سخت‌افزاری

مزرعه استخراج رمز ارز مجهز به دستگاه‌های سخت‌افزاری تخصصی است. دستگاه‌هایی که بتوانند با حل مسائل پیچیده ریاضی رمز ارزهایی مثل بیت کوین یا اتریوم را زودتر از سایر ماینرها استخراج کنند.

2. منبع تغذیه

مزرعه استخراج ارز دیجیتال به مقدار قابل توجهی نیروی برق برای تامین انرژی سخت افزاری ماینرها نیاز دارند. آنها معمولاً در مناطقی قرار دارند که به منابع برق مقرون به صرفه و قابل اعتماد دسترسی دارند. گاهی این مزرعه‌ها ممکن است زیرساخت‌های برق اختصاصی خود را داشته باشند یا ممکن است به شبکه برق محلی متصل شوند.

3. سیستم خنک کننده

سخت افزارهای استخراج رمز ارز در حین کار مقدار قابل توجهی حرارت تولید می‌کند. برای جلوگیری از گرمای بیش از حد و اطمینان از عملکرد مطلوب، مزرعه‌های استخراج از سیستم‌های خنک کننده کارآمد مانند فن‌های صنعتی، تهویه یا خنک کننده‌های مایع استفاده می‌کنند.

4. نرم افزار ماینینگ

هر دستگاه ماینینگ به یک نرم افزار یا سیستم عاملی متصل است که به طور خاص برای استخراج ارزهای دیجیتال طراحی شده است. این نرم افزار فرآیند استخراج، از جمله تأیید تراکنش‌ها و ارائه راه‌حل به شبکه را هماهنگ می‌کند.

5. اینترنت پرسرعت

مزرعه ارز دیجیتال برای برقراری ارتباط با شبکه ارزهای دیجیتال به یک اتصال اینترنتی پایدار نیاز دارد. یک اتصال اینترنتی قابل اعتماد و پرسرعت برای عملیات استخراج کارآمد بسیار مهم است.

6. استخر ماینینگ یا استخراج انفرادی

ماینرها در یک مزرعه ارز دیجیتال می‌توانند انتخاب کنند که به صورت جداگانه استخراج کنند یا به یک استخر ماینینگ بپیوندند. استخرهای ماینینگ گروهی از ماینرها هستند که منابع محاسباتی خود را ترکیب می‌کنند تا شانس خود را برای استخراج موفقیت آمیز یک بلوک افزایش دهند. اگر یک استخر با موفقیت یک بلوک را استخراج کند، جوایز بر اساس قدرت استخراج مشارکت‌کنندگان بین ماینرها تقسیم می‌شود.

استخر ماینینگ یا استخراج انفرادی

7. تأیید بلاک

سخت افزارهای استخراج ارزهای دیجیتال محاسبات فشرده‌ای را برای یافتن یک راه حل خاص انجام می‌دهند که به عنوان «اثبات کار» شناخته می‌شود. این راه حل یک هش رمزنگاری است که با معیارهای از پیش تعریف شده توسط پروتکل ارز دیجیتال مطابقت دارد. هنگامی که یک ماینر یا یک استخر راه حل معتبری پیدا می‌کند، برای تأیید به شبکه پخش می‌شود.

8. توزیع پاداش

هنگامی که یک بلاک با موفقیت استخراج و به بلاک چین اضافه شد، ماینر یا استخر ماینینگ پاداشی در قالب ارزهای دیجیتال و کارمزد تراکنش‌های مرتبط با بلاک جدید دریافت می‌کند. جوایز براساس سهم ماینر یا استخر در فرآیند استخراج توزیع می‌شود.

9. تعمیر، نگهداری و نظارت

مزرعه‌های ماینینگ برای اطمینان از عملکرد بهینه و به حداقل رساندن خرابی نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند. این کار شامل نگهداری از دستگاه‌های سخت‌افزاری، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار، اقدامات امنیتی و نظارت بر عملیات استخراج برای رفع سریع هر گونه مشکل یا خرابی است.

روش‌های استخراج بیت کوین

روش‌های استخراج بیت کوین

همانطور که اشاره کردیم، استخراج بیت کوین در اصل فرایندی برای تایید تراکنش‌ها در شبکه بلاک چین است. بلاک چین یک دفتر کل عمومی غیرمتمرکز است که تمام تراکنش‌های بیت کوین را ثبت می‌کند. وقتی یک تراکنش جدید انجام می‌شود، شبکه‌ای از نودها تراکنش را تایید کرده و آن را به بلاک چین اضافه می‌کنند.

وظیفه ماینرها اعتبارسنجی این تراکنش‌ها با حل معادلات پیچیده ریاضی است که به قدرت محاسباتی قابل توجهی نیاز دارند. اولین قدم در استخراج بیت کوین، تهیه سخت افزار و نرم‌افزارهای تخصصی لازم است.

همانطور که فرآیند استخراج در طول زمان پیچیده‌تر شده، تجهیزات تخصصی آن هم به طور خاص برای این منظور توسعه یافته است. این دستگاه‌ها که با نام ASIC (مدارهای مجتمع خاص برنامه) شناخته می‌شوند، برای انجام محاسبات مورد نیاز برای استخراج بیت کوین بسیار کارآمدتر از کامپیوترهای همه منظوره طراحی شده‌اند.

علاوه بر ASIC به نرم افزار ماینینگ هم نیاز دارید که کامپیوتر شما را به شبکه بیت کوین متصل کند که بتوانید در فرآیند استخراج شرکت کنید. از جمله نرم‌افزارهای رایج برای ماینینگ ارز دیجیتال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • CGMiner
  • BFGMiner
  • EasyMiner

نرم‌افزارهای رایج برای ماینینگ ارز دیجیتال

وقتی سخت افزار و نرم افزار مخصوص را راه‌اندازی کردید، اگر منابع لازم برای استخراج به تنهایی را ندارید، باید به یک استخر استخراج بپیوندید. استخرهای ماینینگ گروهی از ماینرها هستند که منابع خود را برای حل معادلات و تقسیم پاداش‌ها تقسیم می‌کنند.

استخرهای ماینر معمولا در ازای ارائه خدمات هزینه‌ای دریافت می‌کنند که می‌تواند از ۱٪ تا۴ ٪ از سهم شما باشد. شاید فکر کنید این مقدار زیاد است؛ اما بسیار به صرفه‌تر از تنها شروع کردن است. وقتی به یک استخر ماینینگ ملحق می‌شوید، سهمی از قدرت محاسباتی استخر به شما داده می شود که متناسب با همان مقداری است که مشارکت می‌کنید.

چگونه به ماینر بیت کوین تبدیل شویم؟

برای بسیاری از افراد تبدیل شدن به یک ماینر بیت کوین کاری هیجان‌انگیز است؛ اما باید بدانید برای ماینر شدن نیاز به دانش اولیه درباره فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال و یک گواهینامه تخصصی و البته تجهیزات سخت‌افزاری دارید.

در ادامه مراحل شرکت در ماینینگ بیت کوین را به طور خلاصه نام می‌بریم:

  • کسب دانش مناسب و شرکت در دوره‌های تخصصی
  • تهیه یک دستگاه ماینینگ ASIC 
  • تهیه یک کیف پول بیت کوین ایمن برای دریافت پاداش‌ها
  • پیوستن به یک استخر استخراج
  • نصب برنامه ماینینگ روی دستگاه کامپیوتر

کلام آخر
در این مطلب شما را با مفهوم مزرعه استخراج بیت کوین و نحوه شرکت در آن آشنا کردیم. همچنین مراحل ایجاد یک مزرعه ماینینگ و تبدیل شدن به ماینر بیت کوین را توضیح دادیم. با این حال فضای کریپتو کارنسی فضایی فعال است که هر روز نسبت به روز قبل رشد را تجربه می‌کند.

برای ورود به فضای ماینینگ و استخراج رمز ارز بهتر است همیشه اطلاعات خود را به‌روز نگه دارید و به شکل کامل با اکوسیستم بلاک چین آشنایی داشته باشید. اگر دوست دارید همیشه به جدیدترین اخبار کریپتو کارنسی و آخرین اطلاعات مربوط به فناوری بلاک چین دسترسی داشته باشید، می‌توانید سایر مقالات بلاگ بیتمکس را مطالعه کنید.

مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

فرایند ماینینگ را باید تنها یکی از روش‌هایی دانست که با استفاده از آن می‌توان در بازار ارزهای دیجیتال سود کسب کرد. اما نکته‌ای که

بازار ارزهای دیجیتال را باید یکی از محبوب‌ترین بازارهای مالی جهان دانست که رشد بسیار بالای آن در همین چند سالی که از آغاز به

افراد متفاوت از روش‌های مختلفی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بازار کریپتوکارنسی استفاده می‌کنند. یکی از جذاب‌ترین و جامع‌ترین سایت‌هایی که می‌توانید در آن

بازار ارزهای دیجیتال را باید یکی از جذاب‌ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری دانست. رشد بالای این بازار سبب شده تا هر روز افراد جدیدی وارد این

در بازار کریپتوکارنسی اصطلاحات متفاوتی وجود دارد که شبکه لایتنینگ یکی از آن‌هاست. اما شبکه لایتنینگ چیست؟ اگر بخواهیم به این سوال به ساده‌ترین شکل