کیف پول دسکتاپ چیست؟ معرفی بهترین کیف پول‌های دسکتاپ

کیف پول دسکتاپ چیست

فهرست مطالب

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر سرمایه‌گذاری این است که بتواند دارایی‌های خود را در جای امنی نگهداری کند. سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال یا تریدرها هم جزو کسانی هستند که دوست دارند در عین راحتی استفاده، به دارایی‌های دیجیتالشان دسترسی آسانی داشته باشند.

یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال در بین معامله‌گران رمز ارزها، کیف پول دسکتاپ است. کیف پول دسکتاپ (Desktop Wallet) نرم‌افزاری است که با دانلود آن روی لپ تاپ یا کامپیوتر، می‌توان از رمز ارزها نگهداری کرد.

اما کیف پول دسکتاپ ارز دیجیتال دقیقا چیست و چگونه استفاده می‌شود؟ در ادامه این مطلب از بلاگ بیتمکس، علاوه بر توضیح مفهوم کیف پول دسکتاپ، بهترین کیف پول دسکتاپ در سال ۲۰۲۳ را به شما معرفی می‌کنیم.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال (Cryptocurrency Wallets) جایی است که برای ذخیره رمز ارزها استفاده می‌شود. کیف پول‌های ارز دیجیتال کد شناسایی خاصی دارند که کلید عمومی (Public Key) نامیده می‌شوند. این کلیدهای عمومی به کاربران کمک می‌کنند تا رمز ارزهای خود را خرید و فروش کنند.

همچنین والت‌های دیجیتال یک کلید خصوصی (Private Key) هم دارند که مثل رمز عبور برای کاربران عمل می‌کنند. 

امنیت کیف پول دسکتاپ

همانطور که می‌دانید، کیف پول‌های ارزهای دیجیتال به دو دسته کیف پول سرد (Cold Wallet) و کیف پول گرم (Hot Wallet) تقسیم می‌شوند. کیف پول‌های سرد معمولا از نوع آفلاین و سخت‌افزاری و کیف پول‌های گرم هم معمولا به صورت آنلاین و نرم‌افزاری عمل می‌کنند.

اگر دوست دارید درباره انواع کیف پول‌های ارزهای دیجیتال بیشتر بدانید، می‌توانید مقاله «کیف پول ارز دیجیتال چیست» از بلاگ بیتمکس را مطالعه کنید.

کیف پول دسکتاپ ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می‌کند؟

کیف پول دسکتاپ چیست

کیف پول‌های دسکتاپ جزو کیف پول‌های گرم و نرم‌افزاری هستند که برای تمام سیستم عامل‌های اصلی مثل ویندوز لینوکس (Linux) و مک (Mac) ساخته شده‌اند. کیف پول‌های دسکتاپ معمولا بیشترین دسترسی را برای انجام معامله رمز ارزها به شما می‌دهند و امنیت زیادی دارند.

والت‌های دسکتاپ وظیفه مدیریت کلیدهای خصوصی و نگهداری رمز ارزهای شما را بر عهده دارند. کلیدهای خصوصی شما به صورت آفلاین روی لپ‌تاپتان ذخیره شده و توسط کیف پول‌های دسکتاپ نگهداری می‌شوند.

در زمان انتخاب یک کیف پول دسکتاپ ارز دیجیتال مناسب بهتر است به ویژگی‌هایی مثل رابط کاربری آسان، میزان امنیت و تعداد ارزهای دیجیتالی که پشتیبانی می‌کند توجه کنید. 

امنیت کیف پول دسکتاپ چقدر است؟

امنیت کیف پول دسکتاپ

همانطور که کیف پول‌های فیزیکی یا حتی کارت‌های بانکی هم گاهی در معرض خطر هستند، والت‌های دیجیتال هم گاهی می‌توانند با خطر هک یا از دست رفتن دارایی‌ها همراه شوند. به طور مثال ممکن است به شکل ناگهانی نرم‌افزار کیف پول شما از لپ تاپتان حذف شود؛ یا ممکن است لپ تاپ شما ویروسی شده یا با حمله هکرها مواجه شود.

برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی، بسیار مهم است که همیشه از اطلاعات کیف پول دسکتاپ خود پشتیبان‌گیری یا بکاپ (Backup) داشته باشید. با انجام این کار اگر اطلاعات مربوط به کیف پول شما حذف شود، باز هم می‌توانید داده‌های خود را بازیابی کنید.

به طور کلی بسیاری از نرم‌افزارهای کیف پول دسکتاپ از امنیت زیادی برخوردار هستند؛ اما این دلیل نمی‌شود که شما نکات امنیتی لازم را رعایت نکنید. همچنین بسیاری از کیف پول‌های دسکتاپ امکان احزار هویت دو مرحله‌ای را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند؛ با کمک این ویژگی، برای دسترسی به کیف پول خود نیاز به تایید ثانویه از طریق پیام کوتاه، ایمیل یا اپلیکیشن‌های رمزدار دارید.

مزایا و معایب کیف پول دسکتاپ

کیف پول‌های دسکتاپ مزایا و معایب خاص خود را دارند که در ادامه به بعضی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

مزایای والت دسکتاپ:

  • سادگی و راحتی در استفاده
  • دسترسی آسان و سریع
  • مدیریت تراکنش‌ها با کم‌ترین هزینه
  • امنیت و سرعت زیاد

مزایا و معایب کیف پول دسکتاپ

معایب والت دسکتاپ:

  • امکان هک یا حذف شدن اطلاعات کیف پول
  • امکان ویروسی شدن سیستم

بهترین کیف پول‌های دسکتاپ در سال ۲۰۲۳

در ادامه بعضی از بهترین والت‌های دسکتاپ در سال ۲۰۲۳ را به شما معرفی می‌کنیم:

  • کیف پول جکس (JAXX)

بهترین کیف پول دسکتاپ

این کیف پول برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ ارائه شد. والت جکس از بیشتر از ۱۰۰ رمز ارز ازجمله بیت کوین پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این والت می‌توان به امنیت زیاد، رابط کاربری آسان و امکان پشتیبان‌گیری اشاره کرد. علاوه بر این، شما می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را داخل خود والت تبدیل کید و دیگر نیازی به خارج کردن آن‌ها ندارید.

  • کیف پول کوپی (Copay)

بهترین کیف پول دسکتاپ

این کیف پول پلتفرمی متن‌باز (Open Source) است که اولین بار در سال ۲۰۱۵ به دنیا معرفی شد. شرکت BitPay که اولین شرکت پرداخت با بیت کوین شناخته می‌شود، این پلتفرم را راه‌اندازی کرد که امکان پشتیبانی از رمز ارزهای بیت کوین، لایت کوین، بیت کوین کش، ریپل و اتریوم را دارد. والت کوپی را می‌توانید در سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس، مکینتاش و حتی گوشی موبایل اجرا کنید. 

  • کیف پول کوینومی (COINOMI)

بهترین کیف پول دسکتاپ

این کیف پول در حال حاضر امکان پشتیبانی از بیشتر از ۴۰۰ رمز ارز را برای کاربرانش فراهم کرده است. همچنین آن را می‌توانید در سیستم عامل‌های رایانه‌ای زیادی نصب کنید. از دیگر ویژگی‌های این والت می‌توان به پشتیبان‌گیری، ذخیره آفلاین کلیدهای خصوصی، رابط کاربری ساده و امنیت زیاد اشاره کرد.

  • کیف پول الکتروم (ELECTRUM)

بهترین کیف پول دسکتاپ

این سیستم متن باز اولین بار در سال ۲۰۱۱ به دنیا عرضه شد و یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین کیف پول‌های دسکتاپ در بین کاربران شناخته می‌شود. والت الکتروم درواقع کیف پول رسمی رمز ارز بیت کوین محسوب می‌شود که نسخه‌های جدیدتر آن از لایت کوین کش و دش هم پشتیبانی می‌کند.

  • کیف پول اکسودوس (EXODUS)

بهترین کیف پول دسکتاپ

این کیف پول اولین بار در سال ۲۰۲۶ راه‌اندازی شد و از همان اول رابط کاربری آسان و ساده‌ای داشت. کیف پول اکسودوس از بیشتر از ۵۰ رمز ارز پشتیبانی می‌کند و که بسیاری از ارزهای دیجیتال جدید هم شامل این پشتیبانی می‌شوند.

  • کیف پول آرموری (Armory)

بهترین کیف پول دسکتاپ

این کیف پول از شناخته‌شده‌ترین کیف پول‌های دیجیتالی است که امکان ذخیره بیت کوین را برای کاربران فراهم می‌کند. والت آرموری را می‌توانید در هر سیستم عاملی اجرا کرده و با استفاده از محیط حرفه‌ای و تنظیمات پیشرفته آن اطلاعات خود را ذخیره کنید. 

  • کیف پول ترزور (TREZOR)

بهترین کیف پول دسکتاپ

والت ترزور با رابط کاربری ساده و آسانی که دارد، توجه بسیاری از تریدرهای مبتدی و حرفه‌ای را به خود جلب کرده است. این کیف پول را شرکت ترزور تولید کرده که به عرضه انواع کیف پول‌های سخت‌افزاری در جهان معروف شده است.

  • کیف پول بیت کوین کور (‌Bitcoin Core)

بهترین کیف پول دسکتاپ

این والت فول نود فول نود (Full Node) را توسعه دهنده بیت کوین راه‌اندازی کرده است. برای استفاده از این کیف پول نیاز است که بلاک چین بیت کوین را به شکل کامل دانلود کنید؛ دلیل آن هم این است که برای به‌روز ماندن اطلاعات آن، از بلاک چین اصلی بیت کوین استفاده می‌شود.

کلام آخر

این روزها با رشد تکنولوژی و توسعه ابزارهای آنلاین، روش‌های مطمئن و امن زیادی برای نگهداری رمز ارزها عرضه شده‌اند. اما در نهایت این شما هستید که با توجه به میزان سرمایه و هدفی که از معامله رمز ارزها دارید، می‌توانید بهترین کیف پول ارز دیجیتال را برای خود انتخاب کنید.

توصیه ما به شما این است که هیچ‌وقت تمام دارایی‌های دیجیتال خود را در یک کیف پول نگهداری نکنید. سعی کنید مقداری از دارایی‌هایتان را در کیف پول صرافی بگذارید و باقی آن را در کیف پول‌های سرد و گرم معتبر مثل کیف پول دسکتاپ ارز دیجیتال نگهداری کنید.

صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال از روش‌های مطمئن و معتبری برای نگهداری رمز ارزهای شما استفاده می‌کنند که امکان از دست رفتن آن‌ها را تقریبا غیرممکن می‌سازد. همیشه قبل از انتخاب کیف پول مناسب برای نگهداری ارزهای دیجیتال خود، نکات ایمنی لازم را یاد بگیرید و آن‌ها را به طور دقیق و کامل اجرا کنید؛ چراکه تنها خود شما هستید که می‌توانید امنیت دارایی‌هایتان را تضمین کنید. استفاده از روش‌هایی مثل ذخیره آفلاین کلیدهای خصوصی، نصب آنتی ویروس‌های معتبر و به‌روز، فعال کردن تایید دو عاملی و استفاده از یک رمز عبور قوی می‌توانند تا حد زیادی باعث حفظ امنیت دارایی‌های شما شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دنیای کریپتو کارنسی و خرید و فروش ارزهای دیجیتال، همچنین اطلاع از آخرین اخبار رمز ارزها، می‌توانید سایر مقالات بلاگ بیتمکس را مطالعه کنید.

مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

کیف پول ارز دیجیتال را باید یک نرم‌افزار دانست که گاهی همراه با سخت‌افزار در اختیار افراد قرار می‌گیرد. افراد می‌توانند کوین‌ها و توکن‌های متفاوت

خرید و فروش ارزهای دیجیتال، ترید و بسیاری اقدامات دیگر در دنیای ارزهای دیجیتال بدون داشتن اطلاعات مناسب از چارت کوین یا توکن مورد نظر