چه موقع بیت کوین بخریم؟ نحوه تشخیص بهترین زمان خرید خرید بیت کوین

چه موقع بیت کوین بخریم

فهرست مطالب

تصور کنید زمانی که بیت کوین می‌خرید مطمئنید که تصمیم درستی گرفته‌اید و می‌دانید که در آینده نزدیک قرار است به سود برسید؛ حتی فکر کردن به چنین تجربه‌ای می‌تواند هیجان انگیز باشد. اما به نظر شما این ممکن است؟ آیا می‌شود با آگاهی کامل تصمیم به خرید بیت کوین گرفت و آن را در درست‌ترین زمان ممکن خریداری کرد؟

دنیای کریپتوکارنسی یک جهان کاملا بی‌ثبات و دارای فراز و نشیب زیادی است. هیچ‌وقت کسی نمی‌تواند با اطمینان کامل بگوید بهترین زمان خرید بیت کوین چه وقت است؛ اما زمان‌هایی هم وجود دارند که قیمت این رمز ارز به حد متناسبی می‌رسد و بیشتر تریدرها آن موقع نسبت به خرید آن اقدام می‌کنند.

استراتژی‌ها و فاکتورهای زیادی وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توان تشخیص داد چه زمانی رمز ارز بخریم. بعضی از سرمایه‌گذاران با خرید در فواصل زمانی مختلف تقریبا تشخیص می‌دهند که چه زمانی وقت خرید است.

در ادامه این مطلب از بلاگ بیتمکس، درباره نحوه تشخیص بهترین زمان خرید بیت کوین صحبت می‌کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بیت کوین و تاریخچه آن می‌توانید بلاگ بیتمکس را دنبال کنید. ما در مقاله «بیت کوین چیست» از بلاگ بیتمکس درباره تاریخچه این رمز ارز و نحوه خرید و فروش آن توضیح دادیم. 

بهترین وقت خرید ارزهای دیجیتال چه زمانی است؟

کوتاه و ساده بگوییم؛ بهترین زمان برای خرید ارز دیجیتال وقتی است که شما آمادگی خرید دارید! با استفاده از روش میانگین‌گیری هزینه دلار، می‌توانید نوسانات سرمایه‌گذاری خود را تاحدی کنترل کنید.

بهترین وقت خرید ارزهای دیجیتال

هیچ‌وقت بیشتر از حد لازم در سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال ریسک نکنید و با توجه به میزان سرمایه‌ای که دارید هزینه کنید. بسیاری از سرمایه‌گذاران و تریدرها با خرید مناسب در زمان مناسب، سود قابل توجهی به دست آوردند؛ اما واقعیت ماجرا این است که به غیر از زمان‌بندی درست وضعیت بازار مقداری شانس هم در این موضوع دخیل است و خیلی نباید به وضعیت بازار و نوسانات آن متکی باشید.

ما در مقاله «بهترین وقت خرید ارزهای دیجیتال چه زمانی است؟» از بلاگ بیتمکس، درباره این موضوع به تفصیل توضیح دادیم و استراتژی‌های معاملاتی کاربردی برای خرید ارزهای دیجیتال را به شما معرفی کردیم.

بهترین ساعت از روز برای خرید بیت کوین

کریپتو در تمام طول روز معامله می‌شود، حتی تا ساعات اولیه صبح و در هر نقطه از جهان؛ به همین دلیل زمان‌بندی مشخصی برای انجام معاملات وجود ندارد. اما تجزیه و تحلیل داده‌های چند ماه قبل می‌تواند الگوی مناسبی برای بهترین ساعت نوسان گیری ارزهای دیجیتال را در دسترستان قرار دهد.

قیمت رمز ارزهای بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، بایننس کوین (BNB)، سولانا (SOL) و کاردانو (ADA) تقریباً در یک زمان افزایش و کاهش پیدا می‌کند. با نگاهی به داده‌ها و اطلاعات ۹۰ روز قبل، تقریبا می‌توانید به یک الگوی یکسان برای خرید ارزهای دیجیتال محبوب برسید.

کوین‌های دیگری مثل شیبا و دوج کوین هم تقریبا از الگوی مشابهی با بیت کوین و اتریوم پیروی می‌کنند و می‌توانید برای خرید آن‌ها زمان‌بندی مشخصی تعریف کنید.

بهترین زمان هفته برای خرید بیت کوین

بر اساس داده‌های مشابهی که برای تعیین بهترین زمان روز برای خرید ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود، به نظر می‌رسد بهترین روز هفته برای خرید بیت کوین، شنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه باشد. اما زمستان کریپتوی سال ۲۰۲۲ باعث افت شدید و نوسانات زیاد قیمت رمز ارزها شد و این موضوع روی الگوهای خرید بیت کوین هم تاثیرگذار بوده است.

بهترین روز ماه برای خرید ارز دیجیتال

بهترین روز ماه برای خرید ارز دیجیتال

چون دنیای کریپتو دائما تغییر می‌کند تشخیص بهترین زمان خرید بیت کوین کار دشواری است. اما با بررسی دیتاهای موجود می‌توان به این نتیجه رسید که بهترین روز ماه برای خرید بیت کوین معمولا روزهای آخر ماه است.

قیمت ارزهای دیجیتال معمولا در ۱۰ روز اول ماه زیاد می‌شود و در نیمه دوم ماه سقوط می‌کنند. دلیل این موضوع هم به احتمال زیاد این است که سرمایه‌گذاران بعد از افزایش ناگهانی قیمت‌ها شروع به فروش بیت کوین‌های خود می‌کنند.

باز هم این موضوع برای بعضی از رمز ارزها مثل آلت کوین‌ها متفاوت است و نمی‌توان زمان قطعی برای خرید تمام ارزهای دیجیتال تعیین کرد. اما برای کوین‌هایی با نرخ بالای سرمایه، این روند تقریبا ثابت است.

بهترین زمان خرید بیت کوین

نکات مهم برای تشخیص بهترین زمان خرید بیت کوین

بیت کوین در بین سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال محبوبیت زیادی دارد و برترین رمز ارز در دنیای کریپتو کارنسی نام گرفته است. بیشتر کسانی که برای اولین بار تصمیم به سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال می‌گیرند، خرید بیت کوین اولین انتخاب آن‌ها است؛ به همین دلیل این افراد و البته سرمایه‌گذاران حرفه‌ای به دنبال تشخیص بهترین زمان خرید بیت کوین هستند تا در زمان درست تصمیم به خرید بگیرند.

بهترین زمان خرید بیت کوین

در ادامه به بعضی از نکاتی که باید در زمان خرید بیت کوین به آن‌ها توجه کنید، اشاره می‌کنیم:

  • دنبال کردن نوسانات و روند قیمت بیت کوین

برای آشنا شدن با ماهیت و رفتارهای بیت کوین، نیاز است تا روند قیمتی آن و فراز و نشیب‌هایی را که طی می‌کند، مدام پیگیری کنید. بسیاری از متخصصان دنیای کریپتو عقیده دارند به دلیل ثبات کمی که بازار بیت کوین دارد، خیلی نمی‌توان به رفتار گذشته آن اعتماد کرد و براساس آن تصمیم گرفت؛ اما با کمی توجه به تحلیل‌ها و نمودارهای پیشین این ارز دیجیتال می‌توان تاحدودی متوجه تکرار الگوی نوسانات آن شد.

  • دنبال کردن اخبار

شاید شما خیلی وقت و حوصله مطالعه تمام اخبار مربوط به بیت کوین را نداشته باشید؛ اما باید بدانید بیت کوین تا حد زیادی از اخبار روز تاثیر می‌پذیرد؛ به طور مثال اتفاقاتی مثل سیاست‌گذاری‌های جدید نهادهای مالی، اعلام شاخص‌های بورسی و انواع نشست‌های سیاسی روی قیمت بیت کوین تاثیر می‌گذارند؛ به همین دلیل قبل از خرید بیت کوین، حتما اخبار آن روز و روزهای قبل را بررسی کنید.

  • استفاده از استراتژی‌های مناسب

با تقسیم سرمایه به قسمت‌های مختلف می‌توانید محافظت بیشتری از دارایی‌های دیجیتال خود کنید و با خیالی راحت سرمایه‌گذاری‌تان را انجام دهید. هیچ وقت گام‌های بزرگ و پرریسک برندارید و تمام دارایی‌هایتان را برای یک رمز ارز خرج نکنید.

چون بازار کریپتو پر از نوسان است، با دنبال کردن استراتژی‌های مناسب، می‌توانید ریسک سرمایه‌تان را تا حد امکان کاهش دهید. دو استراتژی پرطرفدار و رایج برای خرید بیت کوین معمولا میانگین کم کردن و میانگین هزینه دلار هستند.

استراتژی میانگین کم کردن (Averaging Down) زمانی استفاده می‌شود که قیمت یک رمز ارز در حال کم شدن باشد؛ این موضوع باعث کاهش متوسط قیمت خرید هر سهم می‌شود. این استراتژی در بازار گاوی سودآور است؛ اما زمانی که بازار روند نزولی دارد، می‌تواند با ضرر همراه باشد.

استراتژی میانگین هزینه دلار (DCA) هم زمانی به کار برده می‌شود که یک سرمایه‌گذار کل دارایی خود را برای یک رمز ارز در فواصل زمانی منظم خرج کند؛ مثلا هفته‌ای یک بار یا ماهی یک بار.

کلام آخر

مهم‌ترین نکته برای موفقیت در بازارهای مالی و به‌خصوص کریپتو کارنسی به حداقل رساندن میزان ریسک در معاملات است؛ شرط اصلی برای رسیدن به این هدف هم سنجیدن تمام جوانب و در نظر گرفتن جدیدترین تحلیل‌های موجود است.

در این مطلب درباره مهم‌ترین نکات برای تشخیص بهترین زمان خرید بیت کوین صحبت کردیم. فراموش نکنید که با افزایش آگاهی و مطالعه درباره تحلیل‌های بازار کریپتو، میزان موفقیت شما در این بازارها بیشتر می‌شود.

درنهایت این مسئله را همیشه به‌خاطر داشته باشید که هیچ‌وقت نمی‌توان اطمینان ۱۰۰ درصدی به بازار رمز ارزها داشت و دنبال کردن تحلیل‌ها در روند رسیدن شما به موفقیت کمکتان خواهد کرد. ولی ریسک معاملات را هیچ‌کسی نمی‌تواند پیش‌بینی کند و این خاصیت منحصر به فرد دنیای کریپتو کارنسی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر از دنیای رمز ارزها و اطلاع از جدیدترین اخبار بازار کریپتو کارنسی، می‌توانید مقالات دیگر بلاگ بیتمکس را مطالعه کنید. 

 

مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

فرایند ماینینگ را باید تنها یکی از روش‌هایی دانست که با استفاده از آن می‌توان در بازار ارزهای دیجیتال سود کسب کرد. اما نکته‌ای که

بازار ارزهای دیجیتال را باید یکی از محبوب‌ترین بازارهای مالی جهان دانست که رشد بسیار بالای آن در همین چند سالی که از آغاز به

افراد متفاوت از روش‌های مختلفی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بازار کریپتوکارنسی استفاده می‌کنند. یکی از جذاب‌ترین و جامع‌ترین سایت‌هایی که می‌توانید در آن

بازار ارزهای دیجیتال را باید یکی از جذاب‌ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری دانست. رشد بالای این بازار سبب شده تا هر روز افراد جدیدی وارد این

در بازار کریپتوکارنسی اصطلاحات متفاوتی وجود دارد که شبکه لایتنینگ یکی از آن‌هاست. اما شبکه لایتنینگ چیست؟ اگر بخواهیم به این سوال به ساده‌ترین شکل