تریدینگ ویو چیست؟ پلتفرمی برای مشاهده چارت

تریدینگ ویو چیست؟

فهرست مطالب

خرید و فروش ارزهای دیجیتال، ترید و بسیاری اقدامات دیگر در دنیای ارزهای دیجیتال بدون داشتن اطلاعات مناسب از چارت کوین یا توکن مورد نظر نه تنها مناسب نیست، بلکه می‌تواند باعث شود که فرد بخشی یا حتی تمام سرمایه خود را از دست دهد. تریدینگ ویو یک سایت و نرم‌افزار کاربردی جذاب است که افراد در آن می‌توانند به چارت ارزهای دیجیتال متفاوت دسترسی داشته باشند. در ادامه ابتدا به سوال تریدینگ ویو چیست؟ پاسخ می‌دهیم و سپس در خصوص امکانات، ابزارها و بخش‌های متفاوت آن نکاتی را بیان خواهیم کرد.

تریدینگ ویو چیست؟

تریدینگ ویو چیست؟

تریدینگ ویو یک پلتفرم جذاب است که چارت‌های ارزهای دیجیتال متفاوت و موارد موجود در بسیاری از بازارهای مالی را به‌صورت خام به کاربران نمایش می‌دهد. کاربران با استفاده از ابزار موجود در این پلتفرم می‌توانند چارت‌ها را تحلیل کنند تا زمان و قیمت مناسب برای خرید و فروش کوین‌ها و توکن‌های مدنظر خود را پیدا کنند. برای دسترسی به تریدینگ ویو روش‌های متفاوتی وجود دارند. در حقیقت این پلتفرم به‌گونه‌ای ساخته شده که افراد به‌راحتی بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. روش‌های دسترسی به تریدینگ ویو عبارتند از:

  • وب‌سایت تریدینگ ویو (TradingView)
  • اپلیکیشن موبایلی (اندروید و iOS)
  • نرم‌افزار کامپیوتری (ویندوز)

هر کاربر با توجه به سلیقه، نیاز و امکانات در دسترسش می‌تواند از یکی از روش‌های گفته شده استفاده کند تا به چارت‌های متفاوت دسترسی داشته باشد. در این پلتفرم کاربران به طیف وسیعی از ابزار مانند نمودارها، اندیکاتورها، هشدارها و بسیاری ابزار دیگر که می‌تواند به آن‌ها کمک کند تصمیمات معاملاتی بهتری بگیرند، دسترسی خواهند داشت. درست است که در حال حاضر وب‌سایت‌ها، برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های بسیاری وجود دارند که می‌توان با استفاده از آن‌ها چارت ارزهای دیجیتال را مشاهده کرد، اما تریدینگ ویو با ارائه خدمات مناسب که برخی از آن‌ها رایگان است، توانسته توجه بیشتر فعالین بازارهای مالی را به خود جلب کند.

تاریخچه تریدینگ ویو

دنیس گلوبا (Denis Globa)، استن بوکوف (Stan Bokov) و کنستانتین ایوانوف (Constantin Ivanov) در سال 2011 تریدینگ ویو را طراحی و عرضه کردند. پس از آن این افراد با کمک توسعه‌دهندگان دیگر این پلتفرم را به محبوب‌ترین پلتفرم مشاهده چارت‌های متفاوت مانند چارت کوین‌ها و توکن‌های بازار کریپتوکارنسی تبدیل کردند. وجود طیف وسیعی از ابزارها و امکانات در کنار امکان استفاده از نسخه رایگان این پلتفرم باعث شد تا اکنون بتوان از تریدینگ ویو به‌عنوان قدرتمندترین و پرطرفدارترین پلتفرم موجود برای مشاهده چارت‌ها یاد کرد. از مواردی مانند کسب امتیاز 4.7 در گوگل‌پلی و 4.9 در اپ استور در کنار دانلود بیش از 50 میلیون بار می‌توان به‌عنوان مدارکی برای اطلاع از میزان محبوبیت تریدینگ ویو یاد کرد.

ساخت حساب کاربری در تریدینگ ویو

ساخت حساب کاربری در تریدینگ ویو

برای استفاده از تریدینگ ویو افراد باید در آن حساب کاربری بسازند. ساخت حساب کاربری در این پلتفرم رایگان است و کاربران می‌توانند به طیف وسیعی از امکانات این پلتفرم به‌صورت رایگان دسترسی داشته باشند. البته حساب رایگان این پلتفرم با محدودیت‌هایی نیز همراه است. برای ساخت حساب کاربری در تریدینگ ویو تنها به یک ایمیل معتبر نیاز دارید.

با وارد شدن به وب‌سایت تریدینگ ویو بخشی با عنوان Sign Up را مشاهده می‌کنید. این بخش را انتخاب کنید تا صفحه جدیدی برای شما باز شود. در این صفحه از شما ایمیل خواسته می‌شود. ایمیل خود را وارد کرده و یک رمز عبور انتخاب کنید. پس از این کار حساب کاربری شما ساخته شده و می‌توانید وارد این پلتفرم شود.

 

انواع حساب کاربری تریدینگ ویو

در پلتفرم تریدینگ ویو به‌طورکلی چهار نوع حساب کاربری وجود دارد. این حساب‌ها شامل حساب رایگان، Essential، Plus و Premium می‌شوند. در جدول زیر می‌توانید اطلاعات و دسترسی‌های هر کدام از این انواع حساب کاربری را مشاهده کنید.

ویژگی حساب رایگان Essential Plus Premium
1 هزینه رایگان 12.95 دلار در ماه 24.95 دلار در ماه 49.95 دلار در ماه
2 تعداد چارت در هر صفحه 1 چارت 2 چارت 4 چارت 8 چارت
3 تعداد اندیکاتور فعال روی هر چارت 2 اندیکاتور 5 اندیکاتور 10 اندیکاتور 25 اندیکاتور
4 هشدار قیمت 5 هشدار 20 هشدار 100 هشدار 400 هشدار
5 هشدار تکنیکال ندارد 20 هشدار 100 هشدار 400 هشدار
6 اتصال موازی نمودارها ندارد 10 نمودار 20 نمودار 50 نمودار
7 تبلیغات (Ads) دارد ندارد ندارد ندارد
8 استراتژی قابل ذخیره 2 استراتژی 100 استراتژی 400 استراتژی 800 استراتژی
9 قابلیت به اشتراک‌گذاری ایده‌ها ندارد دارد دارد دارد
10 قابلیت اتصال به نمایشگر دوم ندارد دارد دارد دارد
11 یادآوری‌های معاملاتی ندارد ندارد دارد دارد
12 تجزیه و تحلیل اختصاصی ندارد ندارد ندارد دارد
13 ابزارهای پیشرفته ندارد ندارد دارد دارد
14 داده‌های با کیفیت بالا ندارد ندارد ندارد دارد
15 تعداد واچ لیست 30 بدون محدودیت بدون محدودیت بدون محدودیت

لازم به ذکر است که برای خرید حساب‌های Essential، Plus و Premium افراد باید از مستر کارت یا ویزا کارت استفاده کنند.

مزایای تریدینگ ویو

مزایای تردینگ ویو

مزایای بسیار زیاد تریدینگ ویو را باید مهم‌ترین عاملی دانست که توانسته به‌خوبی از رقبای خود پیشی بگیرد و تعداد کاربران آن بیش از هر پلتفرم مشابهی باشد. از مهم‌ترین مزایای این پلتفرم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- ابزارهای متنوع و قدرتمند

در زمان استفاده از تریدینگ ویو، کاربران به طیف وسیعی از ابزارهای متفاوت دسترسی دارند. همچنین کاربران می‌توانند در این پلتفرم چارت را شخصی‌سازی کنند تا با راحتی بیشتری با آن کار کنند.

2- امکان معامله مستقیم

درصورتی‌که صرافی مورد استفاده کاربر از تریدینگ ویو پشتیبانی کند، کاربر می‌تواند در این پلتفرم اقدامات مدنظر خود مانند فروش، خرید، قرار دادن حد ضرر و سود و همچنین بستن معامله را انجام دهد.

3- جامعه فعال

جامعه کاربران تریدینگ ویو بسیار بالاست. وجود گزینه‌هایی برای به اشتراک گذاشتن ایده‌ها، صحبت با کاربران دیگر و بسیاری موارد مشابه باعث ایجاد جامعه‌ای پویا و مناسب برای فعالان بازارهای مالی شده است.

4- دسترسی به منابع آموزشی

در تریدینگ ویو می‌توان به مقالات و ویدیوهای آموزشی دسترسی داشت.

5- رابط کاربری مناسب

رابط کاربری تریدینگ ویو بسیار کاربرپسند است. کاربران تنها با سپری کردن چند ساعت در تریدینگ ویو و آشنایی با ابزارهای متفاوت آن، می‌توانند از این پلتفرم به‌خوبی استفاده کنند.

6- قابلیت دسترسی با دستگاه‌های متفاوت

تریدینگ ویو را می‌توان روی تمام دستگاه‌ها باز کرد. علاوه بر نسخه وب‌سایت این پلتفرم، اپلیکیشن موبایلی برای اندروید و iOS و همچنین برنامه ویندوز این پلتفرم را می‌توان از طریق استورهای معتبر مانند گوگل پلی و اپ استور دانلود و نصب کرد.

7- وجود نسخه رایگان

درست است که در زمان استفاده از نسخه رایگان کاربران به تمام امکانات این پلتفرم دسترسی ندارند. اما باز هم می‌توانند از آن بدون نیاز به پرداخت هزینه به‌خوبی استفاده کنند.

معایب تریدینگ ویو

در کنار مزایای بسیار زیاد، تریدینگ ویو بدون ایراد نیست. در ادامه به مهم‌ترین این معایب اشاره خواهیم کرد.

 

1- قیمت بالای اشتراک پولی

کاربران برای دسترسی به برخی از ابزارهای این پلتفرم باید اشتراک‌های متفاوت آن را خریداری کنند. برای خرید ارزان‌ترین نوع اشتراک این پلتفرم باید ماهیانه هزینه‌ای در حدود 13 دلار پرداخت کرد.

2- گیج شدن کاربران مبتدی

تعداد بسیار زیادی ابزار در این پلتفرم وجود دارد. این تنوع بالای ابزارها می‌تواند برای کاربران تازه وارد و مبتدی مشکل ایجاد کند و سبب گیج شدن آن‌ها شود.

3- بروز مشکلات فنی

پلتفرم تریدینگ ویو مانند هر پلتفرم آنلاین دیگری برخی مواقع با مشکلات فنی مواجه می‌شود. هر چند تعداد دفعات بروز مشکلات فنی بسیار کم است و آن‌ها در زمان بسیار کوتاهی رفع می‌شوند اما باز هم برخی از کاربران در این زمان‌ها نمی‌توانند اقدامات مدنظر خود را به‌خوبی انجام دهند.

ابزارهای تریدینگ ویو

ابزارهای تریدینگ ویو

همان‌طور که گفتیم کاربران در تریدینگ ویو به طیف متنوع و وسیعی از ابزارهای کاربردی دسترسی دارند. این ابزارها را می‌توان به چهار بخش مجزا تقسیم کرد. این چهار بخش و ابزارهای موجود در هر کدام عبارتند از:

1- بخش سمت چپ

ابزارهای سمت چپ تردینگ ویو

در زمان باز کردن چارت کوین‌ها و توکن‌های متفاوت، در سمت چپ آن علائم متفاوتی را مشاهده خواهید کرد. در ادامه این علائم را با هم بررسی خواهیم کرد و در خصوص برخی از گزینه‌های موجود در هر کدام نکاتی خواهیم گفت.

1- Cross

با استفاده از ابزار کراس کاربر می‌تواند قیمت دقیق یک زمان خاص را مشاهده کنید. با انتخاب این گزینه، دو خط متقاطع را در چارت مشاهده خواهید کرد. نقطه مرکزی این خطوط را روی بخش مدنظر خود قرار دهید تا قیمت و زمان دقیق را مشاهده کنید.

2- Lines

در بخش Lines کاربر به انواع خطوط مانند خطوط افقی، عمودی، ابزار برای کشیدن خط روند و چنل‌ها دسترسی دارد. با انتخاب گزینه مناسب می‌توانید خط روند مدنظر را برای کوین یا توکن انتخابی ترسیم کنید.

3- Fibonacci

در بخش فیبوناچی کاربر به ابزارهایی برای ترسیم انواع متفاوت فیبوناچی دسترسی خواهد داشت. از گزینه‌های موجود در این بخش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • Fib Retracement
  • Trend Based Fib Extension
  • Fib Channel
  • Fib Time Zone
  • Fib Speed Resistance Fan
  • Trend based Fib Time
  • Fib Circles
  • Fib Spiral
  • Fib Wedge
  • Pitchfan

کاربر با توجه به دانش و نیاز خود می‌تواند از این انواع فیبوناچی و چندین مورد دیگر که در این بخش وجود دارند، استفاده کند.

4- پترن (Patterns)

چهارمین بخش، بخش مربوط پترن‌هاست. وجود ابزارهایی برای ترسیم پترن‌ها، امواج الیوت و چرخه‌ها در این بخش باعث شده تا بسیاری از کاربران حرفه‌ای از آن استفاده زیادی کنند. از ابزارهای متفاوت این بخش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

پترن‌ها

  • XABCD Pattern
  • Cypher Pattern
  • Head and Shoulders
  • ABCD Pattern
  • Triangle Pattern
  • Three Drives Pattern

امواج الیوت

  • Elliott Impulse Wave
  • Elliott Correction Wave
  • Elliott Triangle Wave
  • Elliott Double Combo Wave
  • Elliott Triple Combo Wave

چرخه‌های (Cycles)

  • Cycles Lines
  • Time Cycles
  • Sine Line

5- پروژه‌ها (Projection)

در قسمت پروژه‌ها ابزارهای متفاوتی مانند باز کردن معاملات فرضی لانگ و شورت، Bars Pattern، Price Range و Time Range وجود دارند.

6- Brushes

در قسمت Brushes کاربران به ابزارهای متفاوتی برای کشیدن خط روی چارت دسترسی دارند. این خطوط شامل خطوط مستقیم، فلش‌ها و چند ضلعی‌های متفاوت هستند.

7- نوشته‌ها (Text)

در بخش نوشته‌ها ابزارهایی برای نوشتن در بخش‌های متفاوت چارت برای یادآوری موارد متفاوت وجود دارند. همچنین در قسمت پایین این بخش کاربر می‌توان از عکس‌ها و نوشته‌ها برای بیان ایده‌های خود استفاده کند.

8- Icon

در بخش آیکون کاربر می‌تواند ایموجی‌های متفاوت را با توجه به نیاز خود روی چارت قرار دهد.

9- خط کش (Measure)

با کلیک روی خط کش و استفاده از آن روی چارت می‌توانید تغییرات زمانی (در زمان حرکت افقی) و تغییرات قیمتی و درصد این تغییرات (در زمان حرکت عمودی) را مشاهده کنید.

10- Zoom In

با کلیک روی آیکون ذره‌بین بخش Zoom In می‌توانید روی چارت زوم کرده تا بخش‌های مدنظر خود را به شکلی جذاب‌تر و بهتر مشاهده کنید.

11- Magnet

در بخش مگنت با شکل آهن‌ربا نمایش داده شده است، کاربران به دو گزینه Weak M Magnet و Strong Magnet دسترسی دارند. با استفاده از این گزینه‌ها می‌توانید سطوح حمایتی و مقاومتی قوی و ضعیف را روی چارت مشخص کنید تا در زمان نزدیک شدن قیمت به آن‌ها بتوانید تصمیم بهتری در خصوص معاملات خود بگیرید.

12- Stay in Drawing Mode

از ویژگی زمانی استفاده می‌شود که فرد بخواهد با استفاده از یک ابزار به‌صورت مداوم روی چارت طرح‌های متفاوتی را بکشد. با فعال کردن این ویژگی دیگر لازم نیست که برای هر بار طراحی آن ابزار انتخاب شود.

13- Lock All Drawing

کاربران ممکن است به‌صورت اتفاقی، مواردی که روی چارت کشیده‌اند را جابه‌جا کنند. این کار باعث خواهد شد که تحلیل‌های آن‌ها دیگر دقت لازم را نداشته باشد و با مشکلاتی مواجه شوند. فعال کردن این گزینه جلوی هر گونه جابه‌جایی موارد کشیده شده و تحلیل‌های فرد را می‌گیرد. توجه داشته باشید که تا زمان فعال بودن این گزینه نمی‌توانید هیچ کدام از آن‌ها را جابه‌جا کنید. پس درصورتی‌که به هر دلیلی قصد داشتید برخی از موارد مانند خط روندهای کشیده شده را جابه‌جا کنید، ابتدا باید این گزینه را به حالت غیرفعال در آورید.

14- Hide All Drawing

با فعال کردن این گزینه، تمام خطوط، تحلیل‌ها و ترسیم‌های فرد قابل مشاهده نخواهند بود. این ویژگی مخصوصا زمانی که کاربر دوست ندارد دیگران تحلیل‌های او را مشاهده کنند، یا چارت بیش از حد شلوغ شده و باعث سردرگمی کاربر شده است.

15- Remove Option

با استفاده از این گزینه بخش‌های کشیده شده روی چارت را حذف کنید.

2- بخش بالایی صفحه

تنظیمات تردینگ ویو

در بخش بالایی صفحه نیز ابزارها و گزینه‌های متفاوتی وجود دارند که آشنایی با آن‌ها باعث خواهد شد کاربر بتواند از تریدینگ ویو به شکلی بهتر استفاده کند. گزینه‌های موجود در بالای صفحه عبارتند از:

1- پروفایل

در بخش پروفایل کاربران به پروفایل خود و تنظیمات مربوط به آن دسترسی دارند. گزینه‌های این بخش شامل موارد زیر می‌شوند.

  • Home: با انتخاب این گزینه وارد صفحه اصلی تریدینگ ویو خواهید شد.
  • Help Center: درصورتی‌که به کمک پشتیبان‌های این پلتفرم نیاز داشتید، می‌توانید توسط این بخش با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.
  • Notifications: در این بخش می‌توانید تنظیمات مربوط به نوتیفیکیشن‌ها را تغییر دهید.
  • Whats Nes: اخبار جدید در خصوص پلتفرم تریدینگ ویو و بازارهای مالی متفاوت را می‌توان در این بخش مشاهده کرد.
  • Dark Mode: با فعال کردن این گزینه، تم دارک برای اکانت شما فعال خواهد شد.
  • Drawing Panel: درصورتی‌که این گزینه را به حالت خاموش در آورید، بخش سمت چپ که در بخش‌های قبلی مطلب در خصوص آن‌ها توضیحاتی ارائه کردیم، به حالت غیرفعال در خواهد آمد.
  • Language: در این بخش می‌توانید زبان برنامه را تغییر دهید. لازم به ذکر است که تریدینگ ویو از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند.
  • Keyboard Shortcuts: درصورتی‌که به برخی ابزارها و ویژگی‌های بیشتر از سایرین نیاز دارید، می‌توانید با استفاده از این بخش برای آن‌ها میان‌بر تعریف کنید.
  • Sign Out: درصورتی‌که قصد دارید از اکانت خود خارج شوید، باید این گزینه را انتخاب کنید.

2- جست‌وجوی نماد (Symbol Search)

با انتخاب دومین گزینه بالای صفحه، صفحه‌ای برای جست‌وجو برای شما باز می‌شود. با وارد کردن نام کوین یا توکن مدنظر خود در بخش جست‌وجوی این صفحه می‌توانید آن را مشاهده و انتخاب کنید تا به چارت آن دسترسی داشته باشید.

3- زمان

در این بخش می‌توانید زمان هر کندل را تغییر دهید. از تایم فریم‌های این بخش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • 1، 5، 10، 15 و 30 ثانیه
  • 1، 2، 3، 5، 10، 15، 30 و 45 دقیقه
  • 1، 2، 3 و 4 ساعت
    1 روز
  • 1 هفته
  • 1، 3، 6 و 12 ماه

البته باید اشاره کنیم که برخی از این زمان‌ها مانند تمام موارد ثانیه‌ای برای کاربران رایگان فعال نیست و کاربر نمی‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

3- کندل‌ها (Candles)

در این بخش می‌توانید نوع کندلی که قصد دارید چارت با استفاده از آن نوع نمایش داده شود را انتخاب کنید.

4- اندیکاتورها

در این بخش می‌توانید اندیکاتورهای متفاوت را جست‌وجو و فعال کنید تا به شما در انجام تحلیل‌های متفاوت کمک کنند.

5- تعیین هشدار (Create Alert)

با استفاده از این گزینه می‌توان یک هشدار را روی چارت تنظیم کرد تا زمانی که قیمت به آن محدوده رسیده به کاربر اطلاع داده شود.

6- Save Layout

با استفاده از این گزینه کاربر می‌توان چارت خود را به همراه کارهایی که روی آن انجام داده با اسم مشخص ذخیره کند.

7- جست‌وجوی سریع (Quick Search)

این گزینه همان‌طور که از نام آن مشخص است، برای جست‌وجوی سریع نمادها، اندیکاتورها و موارد دیگر است.

8- تنظیمات چارت (Chart Setting)

درصورتی‌که قصد داشته باشید برخی موارد چارت مانند رنگ کندل‌های صعودی و نزولی و بسیاری موارد دیگر را تغییر دهید، باید به این قسمت مراجعه کنید.

9- Full Screen Mode

با انتخاب این گزینه، چارت شما به‌صورت تمام صفحه، نمایش داده می‌شود.

10- اسنپ شات (Snap Shot)

با استفاده از این بخش و گزینه‌های موجود در آن می‌توان از صفحه خود اسکرین شات گرفت تا بتوان آن را با دیگران به اشتراک گذاشت.

11- به اشتراک‌گذاری (Published)

با انتخاب این گزینه کاربران می‌توانند تحلیل‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی با افراد دیگر به اشتراک بگذارند.

3- بخش سمت راست صفحه

ساخت واچ لیست در تریندینگ ویو

در سمت راست صفحه‌ای که در آن چارت را مشاهده می‌کنید نیز گزینه‌های کاربردی متفاوتی وجود دارند. این گزینه‌ها عبارتند از:

1- واچ لیست (Watch List)

با انتخاب اولین گزینه سمت چپ صفحه کوین‌ها و توکن‌هایی که به واچ لیست خود افزوده‌اید را مشاهده خواهید کرد. توجه داشته باشید که در زمان استفاده از نسخه رایگان پلتفرم تریدینگ ویو تنها می‌توان 30 کوین یا توکن را به واچ لیست اضافه کرد.

2- هشدارها (Alerts)

با انتخاب این گزینه می‌توانید تاریخچه هشدارهایی که تعیین کرده‌اید را مشاهده کنید.

3- Data Window

با انتخاب این گزینه اطلاعاتی در خصوص ارز دیجیتالی که در حال مشاهده چارت آن هستید را مشاهده خواهید کرد. این اطلاعات عبارتند از:

  • نام کوین یا توکن
  • تایم فریم انتخابی کاربر
  • بالاترین و پایین‌ترین قیمت در تایم فریم انتخابی
  • تغییر ارزش در این مدت زمان

4- لیست داغ (Hot List)

با انتخاب گزینه Hot List، صفحه‌ای برای شما باز خواهد شد که می‌توانید در آن نمادهایی که در آن روز بیشترین سود، ضرر یا ارزش معاملاتی را داشته‌اند مشاهده کنید.

5- ایده‌های من (My Idea)

در این بخش می‌توانید ایده‌هایی که قبلا ذخیره کرده‌اید را مشاهده کنید.

6- گفت و گو (Chat)

در این بخش می‌توان با کاربران فعال دیگر گفت‌وگو کرد.

7- اعلان‌ها (Notification)

در برخی از نسخه‌های به روز نشده تریدینگ ویو، گزینه نوتیفیکیشن‌ها را می‌توان در این بخش مشاهده کرد. البته با انتخاب آن، به شما اعلام می‌شود که این بخش تغییر مکان پیدا کرده است.

4- بخش پایین صفحه

اتصال تریدینگ ویو به صرافی

در بخش پایین صفحه نیز گزینه‌های متفاوتی را می‌توان مشاهده کرد که عبارتند از:

1- Stock Screener

در این بخش کاربر می‌تواند در خصوص بازار مالی مدنظر خود مانند سهام، فارکس و کریپو کارنسی اطلاعات بیشتری به دست آورد.

2- Text Note

این بخش را باید دفترچه یادداشت کاربر دانست. کاربر می‌تواند در این بخش نکات، نظرات و سایر موارد مهم مدنظر خود را یادداشت کنند.

3- Pine Editor

این بخش برای کاربرانی است که قصد دارند اندیکاتورها و استراتژی‌های شخصی خود را با کدنویسی ایجاد کنند.

4- Trading Panel

این بخش برای اتصال تریدینگ ویو به صرافی‌های متفاوت است. البته این بخش برای کاربران ایرانی کاربرد بسیاری ندارد. درصورتی‌که امکان استفاده از این بخش را دارید، باید توجه داشته باشید که صرافی مدنظر شما باید مجوزهای مربوط به استفاده از تریدینگ ویو را صادر کرده باشد.

جمع‌بندی

تریدینیگ ویو پلتفرمی برای مشاهده نمادهای متفاوت موجود در بازارهای مالی متفاوت مانند کریپتوکارنسی است. کاربران با مشاهده چارت این نمادها و استفاده از ابزارهای موجود در این پلتفرم می‌توانند تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌هایی در خصوص روند چارت در آینده داشته باشند و با توجه به این پیش‌بینی معاملات لازم را انجام دهند. برای استفاده از پلتفرم تریدینگ ویو کاربران باید در وب‌سایت یا نرم‌افزار این پلتفرم حساب کاربری ایجاد کنند. ایجاد حساب کاربری در این پلتفرم رایگان است و کاربران می‌توانند بدون پرداخت هزینه از بسیاری از ابزارها و ویژگی‌های این پلتفرم استفاده کنند. اما برای استفاده نامحدود و دسترسی به تمام ابزارهای موجود باید اقدام به خرید اشتراک به‌صورت ماهیانه یا سالیانه کنند.

امیر یارایی

امیر یارایی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

کیف پول ارز دیجیتال را باید یک نرم‌افزار دانست که گاهی همراه با سخت‌افزار در اختیار افراد قرار می‌گیرد. افراد می‌توانند کوین‌ها و توکن‌های متفاوت […]

خرید و فروش ارزهای دیجیتال، ترید و بسیاری اقدامات دیگر در دنیای ارزهای دیجیتال بدون داشتن اطلاعات مناسب از چارت کوین یا توکن مورد نظر […]