تریدینگ ویو (TradingView) چیست؟

فهرست مطالب

هرکسی که به یک سبک یا موضوعی علاقه زیادی داشته باشد، دوست دارد با افراد هم سلیقه خود بیشتر تعامل کند؛ به همین دلیل است که کلاب‌های مختلفی برای طیف متنوعی از افراد جامعه تشکیل شده‌اند. چون انسان ذاتا دوست دارد با کسانی که با او علایق مشترکی دارند ارتباط برقرار کند.

اگر شما هم یکی از علاقه‌مندان دنیای کریپتو کارنسی باشید، حتما دوست دارید افراد دیگر در این فضا را پیدا کنید. این موضوع کاملا طبیعی است؛ خبر خوب برای شما این است فضاهای مختلفی برای تعامل تریدرها و علاقه‌مندان به کریپتو کارنسی وجود دارند؛ یکی از این فضاها وبسایت تریدینگ ویو (TradingView) است. 

 این شبکه اجتماعی مبتنی بر وب مخصوص تریدرهایی است که دوست دارند با یکدیگر تعامل داشته باشند. در این فضا می‌توانید ایده‌های تجاری خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و نمودارهای پیشرفته مربوط به تجزیه و تحلیل رمز ارزها را مشاهده کنید. 

در ادامه این مطلب از بلاگ بیتمکس، درباره وبسایت تریدینگ ویو، کاربردها و ویژگی‌های برجسته آن بیشتر توضیح می‌دهیم.

پلتفرم Trading View چیست؟

این پلتفرم مبتنی بر وب شامل تمام ابزارها و ایده‌های تجاری، پیش بینی‌ها، اخبار مربوط به کوین‌ها، شاخص‌ها و سهام مختلف می‌شود. در سایت تریدینگ ویو شما می‌توانید انواع تجزیه و تحلیل مربوط به کریپتو کارنسی را مشاهده و بررسی کنید.

این وبسایت همچنین ابزاری برای غربالگری و ردیابی ارزهای دیجیتال و سایر دارایی‌های دیجیتالی است که از طریق یک مرورگر وب قابل دسترسی هستند. در تریدینگ ویو علاوه بر ثبت نمودار، می‌توانید استراتژی‌های معاملاتی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

این وبسایت یک ابزار قدرتمند برای تمام درجه‌های تخصص در زمینه کریپتو کارنسی مناسب است. با این حال، در زمان بررسی پست‌های سایر کاربران احتیاط کنید و به جای کپی کردن صرف از دیگران، بسیار مهم است که روشی را انتخاب کنید که به نفع استراتژی شما باشد.

موارد استفاده از تریدینگ ویو 

موارد استفاده از تریدینگ ویو

ابزارهای نموداری در دنیای کریپتو کارنسی برای تریدرهایی که نیاز به تجزیه و تحلیل اولیه بازار دارند، بسیار مهم و کاربردی هستند؛ به همین دلیل تریدینگ ویو یک انتخاب مناسب هم برای تریدرهای تازه‌کار و هم برای معامله‌گران باتجربه شمرده می‌شود.

این پلتفرم با قابلیت اشتراک رایگان، ابزارهای کاربردی زیادی را در دسترس معامله‌گران و سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد. با استفاده از ابزارهای تریدینگ ویو می‌توانید انواع نمودارها را بسازید و تحلیل‌های مالی را بررسی کنید. روزانه میلیون‌ها تریدر ارز دیجیتال از الگوها و نمودارهای تریدینگ ویو برای پیشبرد استراتژی‌های معاملاتی خود استفاده می‌کنند. این پلتفرم همچنین شامل وبسایت و اپلیکیشن برای گوشی‌های iOS و Android می‌شود. 

آشنایی با رابط کاربری تریدینگ ویو

تریدینگ ویو اولین بار در سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی شد و فقط در عرض چند سال توانست بیش از هشت میلیون کاربر را به سمت خود جذب کند. یکی از ویژگی‌های جالب توجه این پلتفرم روشن کردن اعلان برای سفارش‌های ایجاد شده است؛ با استفاده از این قابلیت می‌توانید به صورت کامل در جریان تمام تحولات بازار رمز ارزها قرار بگیرید. ازجمله دیگر کاربردهای تریدینگ ویو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از هر دستگاهی با مرورگر اینترنت قابل دسترسی است.
  • بخش عمده‌ای از ابزارها دسترسی رایگان دارند.
  • با حساب کاربری Binance سازگاری دارد.
  • امکان ساخت نشانگرهای سفارشی توسط کاربرهای پیشرفته را دارد.
  • شامل اعلان یادآوری زمان معامله می‌شود.
  • امکان فیلتر کردن بر اساس نیاز شما فراهم است.

نحوه استفاده از وبسایت تریدینگ ویو

برای استفاده از این پلتفرم، حتما نیاز نیست که در آن ثبت نام کنید؛ بدون نیاز به ایجاد حساب کاربری هم می‌توانید جزئیات دارایی‌های محبوب خود را در این وبسایت مشاهده کنید. اما استفاده از بسیاری از امکانات آن نیاز به ثبت نام و داشتن حساب کاربری دارد.

اگر قصد دارید به صورت رایگان در این وبسایت ثبت نام کنید، کافی است وارد صفحه اصلی آن شده و گزینه Get Started را انتخاب کنید. اگر قصد خرید اکانت دارید، برنامه‌های Premium آن را انتخاب کنید؛ در غیر این صورت با انتخاب گزینه Try Free Basic حساب رایگان خود را می‌سازید. با سه روش می‌توانید به پلتفرم تریدینگ ویو دسترسی داشته باشید:

  • وبسایت

موارد استفاده از تریدینگ ویو

از اصلی‌ترین خصوصیات این پلتفرم عدم نیاز به نصب روی رایانه یا موبایل است؛ کافی است به اینترنت متصل شوید و مرورگر خود را باز کنید.

  • دسکتاپ

موارد استفاده از تریدینگ ویو

اگر دوست دارید دسترسی سریع‌تری به تریدینگ ویو داشته باشید، می‌توانید از قسمت بالای صفحه در وبسایت آن، گزینه Desktop App را انتخاب کنید. از این طریق می توانید این پلتفرم را روی دسکتاپ خود داشته باشید.

  • اپلیکیشن موبایل

موارد استفاده از تریدینگ ویو

دانلود اپلیکیشن تلفن همراه تریدینگ ویو هم تقریبا مثل نصب نسخه دسکتاپ آن است. به این ترتیب که بعد از ورود به سایت Tradingview.com و انتخاب گزینه More نسخه موبایل آن را انتخاب کرده و اپلیکیشن متناسب با دستگاهتان را دانلود و نصب کنید.

کلام آخر

در این مطلب شما را با سایت تریدینگ ویو و ویژگی‌ها و کاربردهای آن آشنا کردیم. اگر دوست دارید با ابزارهای کاربردی تحلیل رمز ارزها آشنا شوید، این پلتفرم بهترین انتخاب برای شما است. در حال حاضر بسیاری از تریدرها و سرمایه‌گذاران کریپتو کارنسی با استفاده از این ابزار، استراتژی‌های معاملاتی خود را طراحی و اجرا می‌کنند. با کمک تریدینگ ویو می‌توانید بسیاری از تحلیل‌ها و اطلاعات ضروری بازار رمز ارزها را مطالعه کرده و از استراتژی‌های افراد باتجربه بهره‌مند شوید. 

اگر دوست دارید درباره اصطلاحات رایج دنیای کریپتو کارنسی آشنا شوید و جدیدترین اخبار رمز ارزها را دنبال کنید، می‌توانید سایر مقالات بلاگ بیتمکس را مطالعه کنید.

مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

کیف پول ارز دیجیتال را باید یک نرم‌افزار دانست که گاهی همراه با سخت‌افزار در اختیار افراد قرار می‌گیرد. افراد می‌توانند کوین‌ها و توکن‌های متفاوت

خرید و فروش ارزهای دیجیتال، ترید و بسیاری اقدامات دیگر در دنیای ارزهای دیجیتال بدون داشتن اطلاعات مناسب از چارت کوین یا توکن مورد نظر