کوین مارکت کپ چیست؟

کوین مارکت کپ چیست؟

فهرست مطالب

افراد متفاوت از روش‌های مختلفی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بازار کریپتوکارنسی استفاده می‌کنند. یکی از جذاب‌ترین و جامع‌ترین سایت‌هایی که می‌توانید در آن اطلاعات متفاوتی مانند ارزش بازار، حجم معاملات، قیمت لحظه‌ای کوین‌ها و توکن‌های متفاوت، تاریخچه قیمت کوین‌ها و بسیاری موارد دیگر را مشاهده کنید، کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) نام دارد. آشنایی با این سایت و امکانات موجود در آن باعث خواهد شد که بتوانید تصمیماتی که در خصوص سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال می‌گیرید به شکلی آگاهانه‌تر و مناسب‌تر باشد.

وب‌سایت کوین مارکت کپ چیست؟

وب‌سایت معروف کوین مارکت کپ را باید یکی از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال معرفی کرد. این وب‌سایت که در سال 2013 فعالیت خود را آغاز کرد به‌سرعت تبدیل به یکی از مراجع معتبر برای بررسی قیمت ارزهای دیجیتال و موارد دیگری مانند حجم معاملاتی، تعداد کوین‌ها کل و عرضه شده و بسیاری موارد مشابه دیگر شد. ویژگی‌ها و کاربردهای جذاب این سایت باعث شد که هرروز افراد زیادی برای کسب اطلاعات بیشتر به آن مراجعه کنند. بد نیست بدانید که ساخت حساب کاربری در وب‌سایت کوین‌ مارکت کپ کاملا رایگان است. پس اگر به بازار ارزهای دیجیتال علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به این وب‌سایت بزنید و برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید.

کاربرد کوین مارکت کپ

امکانات موجود در وب‌سایت کوین مارکت کپ

مهم‌ترین دلیلی که از کوین مارکت کپ به‌عنوان یک مرجع معتبر نام می‌بریم که افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند، امکانات موجود در آن است. کاربرد کوین مارکت کپ برای افراد مختلف، متفاوت است. زیرا هر فرد با توجه به نیاز خود به یک بخش این وب‌سایت مراجعه می‌کند. از مهم‌ترین امکانات این وب‌سایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- لیست کامل تمام ارزهای دیجیتال

در کوین مارکت کپ می‌توانید به کامل‌ترین فهرستی که می‌توان از ارزهای دیجیتال متفاوت مشاهده کرد را مشاهده کنید. مهم نیست شما قصد دارید اطلاعاتی در خصوص قدیمی‌ترین ارز دیجیتال یعنی بیت کوین را مشاهده کنید یا به دنبال اطلاعاتی از یک ارز دیجیتال جدید هستید، تمام این کوین‌ها و توکن‌ها به همراه اطلاعات آن‌ها در این سایت قابل‌مشاهده هستند.

2- رده‌بندی کوین‌ها و توکن‌ها بر اساس مارکت کپ

مورد دیگری که در این سایت به‌راحتی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید، رده‌بندی کوین‌ها بر اساس مارکت کپ است. مارکت کپ یکی از مفاهیم و اصطلاحات دنیای کریپتوکارنسی است. برای محاسبه مارکت کپ باید تمام کوین‌های عرضه شده یک پروژه در قیمت آن ضرب شود تا ارزش کلی آن مشخص شود. شاید انجام این کار برای برخی افراد ساده نباشد، اما تنها با استفاده از خدمات این وب‌سایت، می‌توانید مارکت کپ تمام کوین‌ها و توکن‌ها را در لیستی که بر اساس ارزش مرتب شده است، مشاهده کنید.

3- اطلاعات کلیدی و کاربردی در خصوص ارزهای دیجیتال متفاوت

در این وب‌سایت افراد به اطلاعات کلیدی و جامعی در خصوص تمام ارزهای دیجیتال دسترسی دارند. از این اطلاعات می‌توان به مواردی مانند قیمت لحظه‌ای، حجم معاملات در 24 ساعت گذشته، نمودار قیمت، تاریخچه قیمت، میزان تسلط (دامیننس) هر ارز بر بازار، تعداد کل کوین‌ها و توکن‌های یک پروژه و همچنین کوین‌ها و توکن‌های عرضه شده اشاره کرد. بد نیست بدانید که افراد کاربلد با استفاده از همین اطلاعات می‌توانند پروژه‌های مناسب را پیدا کرده و سرمایه‌گذاری‌های مناسب را انجام دهند.

4- بررسی پرتفولیو

افراد بسیاری وجود دارند که در بازار ارزهای دیجیتال تنها اقدام به خرید یک ارز نمی‌کنند. با استفاده از پورتفولیو کوین مارکت کپ می‌توانید وضعیت تمام ارزهای خریداری شده را به‌راحتی و در یک نگاه مشاهده کنید. این کار سبب خواهد شد که مدیریت سبد سرمایه‌گذاری به میزان بسیار زیادی ساده‌تر شود. از مواردی که در این بخش می‌توانید مشاهده کنید، تعداد ارزهای خریداری شده، قیمتی که برای آن‌ها پرداخت کرده‌اید، قیمت لحظه‌ای آن‌ها، میزان سود یا ضرر و ارزش کلی دارایی‌های خود است. یکی از ویژگی‌هایی که در این بخش به آن دسترسی دارید، امکان وصل کردن کیف پول به پورتفولیوست. با این کار به‌صورت خودکار داشبوردی حرفه‌ای و دقیق ساخته خواهد شد.

5- آخرین اخبار و مقالات

اخبار متفاوت روی بازار ارزهای دیجیتال تاثیر نسبتا زیادی دارند. همین امر سبب می‌شود که هر فردی که سریع‌تر از اخبار مطلع شود، بتواند تصمیمات مناسب را به شکلی بهتر اتخاذ کند. علاوه بر مطالعه آخرین اخبار، در بخش مقالات این وب‌سایت می‌توانید مطالب آموزشی متفاوتی را مشاهده کنید که ابعاد زیادی از بازار را پوشش می‌دهند. این مقالات توسط کارشناسان، تریدرهای بزرگ و نویسندگان کاربلد به رشته تحریر درآمده‌اند و به همین دلیل می‌تواند به افراد کمک کند تا اطلاعات تخصصی خود را افزایش دهند.

6- مشاهده ارزهایی با بیشترین رشد و بیشترین ریزش قیمت

مشاهده ارزهای دیجیتالی که در همان روز بیشتری رشد قیمتی را داشته‌اند و یا قیمت آن‌ها کاهش بیشتری نسبت به سایر ارزها پیدا کرده است را باید یکی دیگر از مواردی که می‌تواند در تصمیمات افراد موثر باشد، دانست. برخی ارزها پس از ریزش شدید، دوباره رشد می‌کنند. داشتن اطلاعات در خصوص این ارزها فرصتی جذاب برای سرمایه‌گذاری را به وجود می‌آورد. همچنین بسیاری از ارزهای دیجیتال پس از این‌که رشد قیمتی بالایی را تجربه می‌کنند، از قیمت آن‌ها کاسته می‌شود به‌اصطلاح قیمت آن‌ها اصلاح می‌شود. فروختن این ارزها در قیمت‌های بالا و قبل از اصلاح می‌تواند سبب کسب سود مناسب شود. البته بررسی دقیق این ارزها را نباید فراموش کرد. زیرا گاهی این ریزش و رشد به دلیل اخبار یا بسیاری موارد دیگر است.

وب سایت کوین مارکت کپ چیست؟

7- بررسی بازار NFT‌ها

در این سایت می‌توانید اطلاعات در خصوص بلاک چین‌های میزبان هر ان‌اف‌تی، ان‌اف‌تی‌های به فروش رفته، قیمت این ان‌اف‌تی، ارزشمندترین توکن‌های غیرمثلی و بسیاری اطلاعات دیگر در خصوص این بخش از کریپتوکارنسی را مشاهده کنید.

8- بخش ارزهای جدید

همان‌طور که از نام آن مشخص است، در این بخش می‌توانید جدیدترین پروژه‌هایی که فعالیت خود را شروع کرده‌اند، مشاهده کنید.

9- ایردراپ

در این بخش می‌توانید لیستی از پروژه‌هایی که به افراد توکن‌هایی را به‌عنوان ایردراپ می‌دهند، مشاهده کنید.

10- چارت جهانی

در این بخش می‌توانید سه چارت متفاوت را مشاهده کنید. اولین چارت مارکت کپ تمام پروژه‌های موجود در بازار است. در دومین چارت می‌توانید مارکت کپ یا ارزش بازار تمام ارزهای دیجیتال به‌غیراز بیت کوین را مشاهده کنید. سومین چارت میزان تسلط ده ارز دیجیتال برتر روی بازار را نشان می‌دهد.

11- واچ لیست

در این بخش می‌توانید کوین‌ها و توکن‌های متفاوت را اضافه کنید تا بررسی آن‌ها در آینده برای شما ساده‌تر باشد.

12- تقویم

در این بخش سه تقویم متفاوت را مشاهده خواهید کرد. اولین تقویم به زمان ایردراپ‌ها اختصاص دارد. در دومین تقویم عرضه اولیه ICO‌ها را مشاهده می‌کنید و در سومین تقویم اتفاقات مهم را می‌توانید بررسی کنید.

13- مبدل

در بخش مبدل افراد می‌توانند به‌راحتی ارزش ارز دیجیتال مورد نظر خود را نسبت به واحدهای پولی دنیا مانند دلار آمریکا، یورو و پوند بررسی کنند.

البته موارد معرفی شده تنها بخشی از مهم‌ترین کاربردهای این وب‌سایت است و افراد در این وب‌سایت به بخش‌های دیگری مانند خرید بلیط سمینارهای مربوط به حوزه ارزهای دیجیتال، کف و سقف تاریخی کوین‌ها و توکن‌ها، بررسی بلاک چین‌های متفاوت از نظر ارزش کل قفل شده، رتبه‌بندی صرافی‌های متفاوت و بسیاری موارد دیگر دسترسی دارند.

اپلیکیشن کوین مارکت کپ

اپلیکیشن کوین مارکت کپ

باید بدانید که کوین مارکت کپ اقدام به عرضه اپلیکیشنی برای اندروید و iOS کرده است. در این اپلیکیشن می‌توانید به بسیاری از ویژگی‌های اصلی سایت دسترسی داشته باشید.

جمع‌بندی

وب‌سایت کوین مارکت کپ که بیش از 10 سال از شروع فعالیت آن می‌گذرد را باید یکی از معتبرترین وب‌سایت‌ها برای دریافت اطلاعات متفاوت در خصوص بازار کریپتوکارنسی معرفی کرد. مشاهده اطلاعات متفاوتی مانند قیمت لحظه‌ای، تاریخچه قیمت، مارکت کپ، تعداد توکن‌ها و کوین‌های عرضه شده و میزان کل آن‌ها و موارد دیگر تمام کوین‌ها و توکن‌ها در این وب‌سایت امکان‌پذیر است. اما وجود ویژگی‌های دیگری مانند مبدل، پورتفولیو، واچ لیست، تقویم رویدادها و بخش اخبار و مقالات باعث شده تا این وب‌سایت برای همه مفید باشد. ثبت‌نام در این وب‌سایت رایگان است و شما می‌توانید از اپلیکیشن آن نیز استفاده کنید.

امیر یارایی

امیر یارایی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

فرایند ماینینگ را باید تنها یکی از روش‌هایی دانست که با استفاده از آن می‌توان در بازار ارزهای دیجیتال سود کسب کرد. اما نکته‌ای که […]

بازار ارزهای دیجیتال را باید یکی از محبوب‌ترین بازارهای مالی جهان دانست که رشد بسیار بالای آن در همین چند سالی که از آغاز به […]

افراد متفاوت از روش‌های مختلفی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بازار کریپتوکارنسی استفاده می‌کنند. یکی از جذاب‌ترین و جامع‌ترین سایت‌هایی که می‌توانید در آن […]

بازار ارزهای دیجیتال را باید یکی از جذاب‌ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری دانست. رشد بالای این بازار سبب شده تا هر روز افراد جدیدی وارد این […]

در بازار کریپتوکارنسی اصطلاحات متفاوتی وجود دارد که شبکه لایتنینگ یکی از آن‌هاست. اما شبکه لایتنینگ چیست؟ اگر بخواهیم به این سوال به ساده‌ترین شکل […]