تفاوت تتر و دلار چیست؟ تتر بخریم یا دلار؟

تفاوت تتر و دلار چیست؟

فهرست مطالب

بسیاری از ایرانیان با توجه به افزایش قیمت مداوم دلار دوست دارند برای حفظ ارزش سرمایه‌های خود، دلار خریداری کنند. با توجه به این‌که محبوبیت بازار ارزهای دیجیتال در چند سال گذشته افزایش‌یافته و تتر به‌عنوان یک استیبل کوین مطمئن تقریبا همیشه قیمتی معادل 1 دلار دارد، این افراد از خود می‌پرسند که تفاوت تتر و دلار در چیست؟ دلار ارزان تر است یا تتر؟ دلار بخریم یا تتر؟ در این مطلب قصد داریم پاسخ این سوال‌ها و سوال‌های بسیار دیگری در خصوص تفاوت تتر و دلار را با هم بررسی کنیم.

تتر چیست؟

قبل از این‌که به سراغ تفاوت دلار و تتر برویم، بد نیست اندکی در خصوص تتر و ماهیت آن نکاتی را بیان کنیم. تتر در حقیقت معروف‌ترین و محبوب‌ترین استیبل کوین موجود در بازار ارزهای دیجیتال است. قیمت تتر همیشه در حدود یک دلار است و از آن برای کارهای متفاوتی مانند خرید و فروش ارزهای دیجیتال مختلف، حفظ سرمایه و جابه‌جایی پول استفاده می‌شود.

تفاوت تتر و دلار

زمانی که افراد می‌خواهند بین دلار و تتر برای خرید انتخاب کنند، سوالات متفاوتی در ذهن آن‌ها شکل می‌گیرد. این افراد باید پاسخ سوالاتی مانند فرق تتر و دلار چیست؟ سرمایه گذاری با تتر از امنیت بالاتری برخوردار است یا خرید دلار؟ آیا امنیت تتر به میزان کافی است؟ را داشته باشند تا بتوانند تصمیم درستی بگیرند. در ادامه به لیست تفاوت تتر و دلار اشاره خواهیم کرد.

۱- نحوه خرید

اولین و شاید بزرگ‌ترین تفاوت تتر و دلار، نحوه خرید آن است. درست است که برای هر دو مورد باید از خدمات صرافی‌ها استفاده کنید اما برای خرید دلار باید به‌صورت حضوری به صرافی‌ها مراجعه کنید. اما برای خرید تتر تنها لازم است که حساب کاربری در یکی از صرافی‌های معتبر داشته باشید تا به‌صورت اینترنتی و بدون مشکل کار خرید تتر را انجام دهید.

۲- امنیت

یکی دیگر از تفاوت‌های تتر و دلار امنیت آن‌هاست. باید بدانید که شبکه بلاک چین از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و درصورتی که افراد خودشان به مسائل امنیتی توجه داشته باشند، احتمال دزدیده شدن سرمایه آن‌ها به‌شدت پایین است. اما دلار فیزیکی پس از خرید از صرافی تا لحظه فروش در خطر است و دزدان به‌راحتی می‌توانند آن‌ها را به سرقت برند. البته باید بدانید که برای حفظ امنیت دارایی دیجیتال خود باید به نکات متفاوتی توجه داشته باشید. استفاده از کیف پول مناسب ارز دیجیتال (ولت)، حفظ کلمات خصوصی به شکلی مناسب و توجه به آدرس‌های واریز و دریافت وجه از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

۳- میزان استفاده

درست است که دلار آمریکا را باید پرکاربردترین ارز در جهان دانست و در تمام کشورها می‌توانید به‌راحتی از آن استفاده کنید، اما هر روز به تعداد مجموعه‌هایی که تتر را به‌عنوان روش پرداخت به رسمیت می‌شناسند افزوده می‌شود و به همین دلیل بسیاری عقیده دارند که تا چند سال دیگر، میزان استفاده از تتر بسیار بالاتر از حال حاضر خواهد بود. با افزایش پذیرش تتر به‌عنوان پول، خرج کردن دارایی‌های دیجیتال ساده‌تر خواهد شد و افراد می‌توانند از آن به‌راحتی و به شکلی مناسب استفاده کنند.

۴- سرعت انتقال وجه

مورد دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، سرعت انتقال وجه است. درصورتی که قوانین محدودکننده را کنار بگذاریم، خرید، واریز و فروش تتر تنها یک تراکنش است که به چند دقیقه زمان نیاز دارد و شما می‌توانید در همین مدت‌زمان کوتاه برای هر شخصی در هر کجای دنیا تتر واریز کنید. اما شما برای خرید، واریز و فروش تتر باید ابتدا به صرافی بروید و همین پروسه رفت‌وبرگشت علاوه بر این‌که امنیت دارایی‌های شما را به خطر می‌اندازد، زمان‌بر است. علاوه بر این واریز دلار از ایران برای افرادی در کشورهای دیگر خود به دلیل تحریم‌های موجود پروسه‌ای سخت و زمان‌بر است که معمولا نیاز به پرداخت هزینه اضافی برای آن وجود دارد.

۵- قیمت دلار و تتر

نمی‌توان لیستی از تفاوت تتر و دلار داشت و در آن به قیمت دلار و تتر اشاره نکرد. این موضوع در ایران بیشتر از هر جای دیگر دنیا وجود دارد. قیمت خرید و فروش دلار در ایران به‌صورت لحظه‌ای مشخص می‌شود و افراد می‌توانند در تمام کشور با تفاوتی جزئی اقدام به خرید و فروش دلار کنند. اما قیمت تتر توسط بازار آزاد مشخص می‌شود و به همین دلیل گاهی تفاوت بسیار زیادی در قیمت تتر مشاهده می‌شود. همین نکته باعث می‌شود تا به شما توصیه کنیم که حتما از خدمات صرافی‌های معتبر استفاده کنید تا با مشکلاتی نظیر خرید تتر با قیمتی بالاتر از قیمت واقعی و فروش آن با قیمتی پایین‌تر از قیمت واقعی مواجه نشوید.

۶- نگهداری و جابه‌جایی

تفاوت تتر و دلار در نحوه نگهداری و جابه‌جایی از دیگر مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. نگهداری از تتر بسیار ساده است. شما تنها لازم دارید که یک کیف پول مناسب سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری داشته باشید. کیف پول‌های نرم‌افزاری یک برنامه هستند که روی گوشی یا کامپیوتر شما نصب می‌شوند و شما می‌توانید ارزهای دیجیتال مختلف خود مانند تتر را در آن‌ها نگهداری کنید. کیف پول‌های سخت‌افزاری ابزاری شبیه به فلش مموری دارند که جابه‌جایی و حمل آن نیز بسیار ساده است. هیچ فردی نمی‌تواند متوجه شود که شما در گوشی یا جیب خود چه میزان تتر دارید و همین امر امنیت دارایی‌های شما را به میزان زیادی افزایش می‌دهد. با قرار دادن رمز عبور روی ولت خود، حتی در صورت به سرقت رفتن گوشی هم کسی به دارایی‌های شما دسترسی ندارد. اما دلار ارز فیزیکی است که باید آن را برای جابه‌جایی در جیب یا کیف خود قرار دهید که همین مساله امنیت آن را کاهش می‌دهد. نگهداری دلار در خانه هم مشکلات خود را دارد و احتمال به سرقت رفتن آن‌ها نیز وجود دارد. پس از نظر نگهداری و جابه‌جایی تتر بسیار بهتر از دلار است.

خرید تتر از بیتمکس

برای خرید تتر از بیتمکس، می‌توانید از چند روش اقدام کنید. راحت‌ترین و سریع‌ترین این روش‌ها، خرید کارتی تتر است. کارت‌های تتری در مبالغ ۵۰۰ هزارتومانی، یک میلیون تومانی و ۲ میلیون تومانی موجود هستند.

در این روش شما با انتخاب کارت موردنظر خود، می‌توانید فقط با چند کلیک ساده و بدون نیاز به محاسبات پیچیده، تتر خریداری کنید.

روش دیگر، معامله سریع تتر در بیتمکس است؛ در این روش شما بعد از احراز هویت در بیتمکس، می‌توانید با دیدن قیمت لحظه‌ای تتر، در کم‌تر از چند دقیقه به‌صورت ریالی و مستقیم حجم تتر مد نظر خود را خریداری کنید.

روش سوم، ورود به بازار حرفه‌ای بیتمکس است. شما می‌توانید در بازار حرفه‌ای بیتمکس، سفارش خرید و یا فروش خود را، با قیمت دلخواه وارد کنید، سفارش‌های دیگر کاربران را مشاهده کنید و مناسب با درخواست خود، تتر بخرید.

جمع‌بندی

تفاوت تتر و دلار باعث شده تا افراد بسیاری برای سرمایه‌گذاری مردد باشند و نتوانند تصمیم بگیرند که کدام یک را انتخاب کنند. نحوه خرید و فروش، امنیت، نگهداری، روش جابه‌جایی، قیمت ریالی، میزان استفاده و سرعت انتقال را باید از مهم‌ترین تفاوت‌های تتر و دلار دانست. شما هم می‌توانید با توجه به این نکات، سلیقه و نیاز خود اقدام به خرید گزینه مناسب کنید.

امیر یارایی

امیر یارایی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

فرایند ماینینگ را باید تنها یکی از روش‌هایی دانست که با استفاده از آن می‌توان در بازار ارزهای دیجیتال سود کسب کرد. اما نکته‌ای که […]

بازار ارزهای دیجیتال را باید یکی از محبوب‌ترین بازارهای مالی جهان دانست که رشد بسیار بالای آن در همین چند سالی که از آغاز به […]

افراد متفاوت از روش‌های مختلفی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بازار کریپتوکارنسی استفاده می‌کنند. یکی از جذاب‌ترین و جامع‌ترین سایت‌هایی که می‌توانید در آن […]

بازار ارزهای دیجیتال را باید یکی از جذاب‌ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری دانست. رشد بالای این بازار سبب شده تا هر روز افراد جدیدی وارد این […]

در بازار کریپتوکارنسی اصطلاحات متفاوتی وجود دارد که شبکه لایتنینگ یکی از آن‌هاست. اما شبکه لایتنینگ چیست؟ اگر بخواهیم به این سوال به ساده‌ترین شکل […]