معتبرترین صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

به کدام صرافی اعتماد کنم

فهرست مطالب

صرافی‌های ارز دیجیتال پلتفرم‌هایی هستند که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران رمز ارزها می‌توانند از طریق آن‌ها خرید و فروش و معامله کنند. برای شروع معامله ارزهای دیجیتال در قدم اول باید یک حساب کاربری در یک صرافی ارز دیجیتال ایجاد کنید.

اما مهم‌ترین چیز درباره صرافی ارز دیجیتال، موضوع ایمنی و اعتبار آن است. عوامل و فاکتورهایی وجود دارند که رعایت آن‌ها باعث افزایش اعتبار یک صرافی می‌شود؛ مثل احراز هویت پیشرفته، ورود دو مرحله‌ای، عمق بازار، تعداد رمز ارزها، پشتیبانی حرفه‌ای و ارائه جدیدترین مطالب آموزشی.

برای آشنایی با بهترین و معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال و نحوه عملکرد آن‌ها، ادامه این مطلب از بلاگ بیتمکس را مطالعه کنید.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی ارز دیجیتال (Digital Currency Exchange) بستری است که در آن می‌توانید رمز ارزهایی مثل بیت کوین، اتریوم یا دوج کوین را بخرید و بفروشید. با ایجاد حساب در صرافی‌ها می‌توانید انواع سفارش‌ها مثل خرید، فروش و معاملات ارزهای دیجیتال را ایجاد کنید.

به جز خرید و فروش ارزهای دیجیتال، صرافی‌ها معمولا برای ذخیره و نگهداری دارایی‌های دیجیتال و مبادله آن‌ها با یکدیگر استفاده می‌شوند. 

اگر دوست دارید درباره صرافی‌های ارز دیجیتال و انواع آن‌ها بیشتر بدانید، مطالعه مقاله «صرافی ارز دیجیتال چیست» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

صرافی ایرانی بهتر است یا خارجی؟

به عقیده بسیاری از سرمایه‌گذاران باتجربه و کسانی که سال‌ها است در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند، این سوال پاسخ درست و قطعی ندارد. صرافی‌های خارجی مزایا و معایب خاص خود را دارند و صرافی‌های ایرانی هم با وجود قابلیت‌های فراوانی برای کاربران ایرانی دارند، محدودیت‌هایی هم شامل می‌شوند.

پیشنهاد بیشتر تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای، ایجاد حساب در صرافی‌های ایرانی است؛ چون علاوه‌بر اینکه یک راه ارتباطی بین کاربران و صرافی‌های خارجی هستند، از استانداردهای مناسبی از نظر زیرساخت‌های پلتفرم برخوردارند.

ویژگی‌های صرافی خوب و معتبر

ویژگی‌های صرافی خوب و معتبر

به جز مسئله کارمزد، در زمان انتخاب بهترین صرافی معتبر ارز دیجیتال، ویژگی‌هایی مثل امنیت، حجم معاملات، منابع آموزشی معتبر و دارا بودن رمز ارزهای مشهور و پرطرفدار بسیار مهم و تاثیرگذارند. در ادامه به بعضی از این مهم‌ترین ویژگی‌ها اشاره می‌کنیم:

  • امنیت

هم‌زمان با افزایش محبوبیت و ارزشمندی ارزهای دیجیتال، تعداد هکرها و روش‌های کلاهبرداری هم رو به فزونی می‌رود. بسیاری از صرافی‌های مشهور و پیشرو مثل بایننس (Binance) و کوکوین (KuCoin) هک شدن را تجربه کرده‌اند که باعث خسارات میلیونی شده است.

صرافی‌های معتبر بعد از بروز چنین اتفاقاتی، به کسانی که دچار ضرر مالی شدند، خسارت پرداخت می‌کنند؛ اما بهتر است برای کاهش ریسک از دست رفتن دارایی‌ها، رمز ارزهای خود را در چندین صرافی نگهداری کنید.

روش دیگر این است که اگر قصد سرمایه‌گذاری بلند مدت دارید، دارایی‌های دیجیتالی خود را در یک کیف پول سرد مطمئن نگهداری کنید. کیف پول‌های سرد به دلیل اینکه اغلب به اینترنت متصل نیستند، احتمال هک را تقریبا غیرممکن می‌کنند.

  • کوین‌های موجود در صرافی

قبل از ایجاد حساب در یک صرافی، تعداد رمز ارزهای موجود در آن را بررسی کنید. البته این موضوع که هر چقدر تعداد رمز ارزهای یک صرافی بیشتر باشد، هیچ تاثیری در اعتبار آن صرافی ندارد؛ بلکه به این توجه کنید که کوین‌های مشهور و ارزشمندی مثل بیت کوین، تتر یا اتریوم در آن‌ها حتما موجود باشد.

  • حجم معاملات

اگر معامله‌ای انجام نشود، در دسترس بودن یک کوین به تنهایی در صرافی کافی نیست؛ چراکه حجم معاملات در یک صرافی نشان دهنده میزان نقدینگی آن و امکان معامله سریع ارزهای دیجیتال است. اگر حجم معاملات در یک صرافی کم باشد، شما مجبورید هر رمز ارزی را با قیمت بیشتری بخرید یا ارزهای دیجیتال را با قیمتی کمتر از بازار بفروشید.

  • منابع آموزشی معتبر

اگر به تازگی معاملات ارز دیجیتال را شروع کرده‌اید، برایتان مهم است که یک پلتفرم آسان و با منابع آموزشی زیاد در اختیار داشته باشید تا بتوانید این بازار پیچیده را به راحتی درک کنید تا با سرعت بیشتری به یک معامله‌گر حرفه‌ای تبدیل شوید؛ به همین دلیل وجود منابع آموزشی معتبر برای یک صرافی فاکتور مهم و تاثیرگذاری است.

  • دسترسی

سهولت و سرعت در دسترسی به یک پلتفرم معاملاتی ارز دیجیتال برای هر معامله‌گر و سرمایه‌گذاری اهمیت دارد. علاوه‌بر این، در زمان وجود مسئله یا چالشی، این مهم است که صرافی مورد نظر پشتیبانی در دسترس و پاسخگو داشته باشد.

۶ صرافی ارز دیجیتال خارجی معتبر

در ادامه ۶ صرافی معتبر ارز دیجیتال خارجی را به شما معرفی می‌کنیم:

  • کوین بیس (Coinbase)

صرافی ارز دیجیتال خارجی معتبر

اگر در فضای رمز ارزها فعالیت می‌کنید، حتما تا به حال نام کوین بیس را شنیده‌اید. این صرافی یکی از بزرگ‌ترین و شناخته شده‌ترین صرافی‌های ایالات متحده و اولین پلتفرم کاهش موانع ورود کاربران جدید به سایت به شمار می‌آید. 

کوین بیس را بهترین صرافی ارز دیجیتال برای تازه‌واردها می‌دانند؛ به دلیل رابط کاربری آسان، مطالب آموزشی وسیع و ویژگی‌های امنیتی قوی که دارد، جزو معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال آنلاین شناخته می‌شود. 

کوین بیس همچنین منبعی جامع و قابل دسترس از مطالب آموزشی است که کاربران جدید با کمک برنامه آموزشی آن (Coinbase Earn) می‌توانند نحوه معامله ارزهای دیجیتال را با آن یاد بگیرند. ویژگی‌های امنیتی این صرافی هم یکی از دلایلی است که بسیاری از کاربران آن را انتخاب می‌کنند. کوین بیس در تمام نسخه‌های پلتفرم خود از احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده می‌کند. این پلتفرم همچنین علاوه بر بیمه کردن دارایی کاربرانش ۹۸ درصد از دارایی‌های کاربران خود را به صورت آفلاین ذخیره می‌کند.

سرمایه‌گذاران باتجربه و حرفه‌ای اگر قصد دارند از ویژگی‌های معاملاتی و نمودارهای تحلیلی استفاده کنند، می‌توانند از نسخه پیشرفته‌تر این پلتفرم (Coinbase Pro) استفاده کنند.

  • بیت استمپ (Bitstamp)

صرافی ارز دیجیتال خارجی معتبر

یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال در زمینه کارمزد کم، بیت استمپ است؛ از ویژگی‌های مهم این صرافی می‌توان به انتقال رایگان رمز ارز به حساب بانکی و امنیت سایبری قوی آن اشاره کرد. بسیاری از صرافی‌ها برای ترغیب کاربران به ثبت نام، کارمزدهای کم را به آن‌ها وعده می‌دهند؛ اما بعد از ثبت نام آن‌ها را با کارمزد زیاد واریز و برداشت غافلگیر می‌کنند یا معلوم می‌شود که این کارمزدهای کم برای کاربرانی اعمال می‌شود که حجم معاملات خیلی زیادی دارند.

این موارد برای بیت استمپ صدق نمی‌کند؛ چراکه این صرافی از مقرون به صرفه‌ترین صرافی‌هایی که در حال حاضر در ایالات متحده وجود دارند. بیت استمپ همچنین جزو قدیمی‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتالی است که سابقه طولانی در ایمنی و شفاف بودن دارد.

این صرافی اولین پلتفرمی بود که مجوز پرداخت اتحادیه اروپا را از دپارتمان خدمات مالی نیویورک (NYDFS) دریافت کرد. با این وجود شایان ذکر است که این شرکت در سال ۲۰۱۵ در اثر یک حمله سایبری بیش از پنج میلیون دلار ضرر کرد و چند ماه طول کشید تا به شکل عمومی اطلاع‌رسانی شود.

  • کراکن (Kraken)

صرافی ارز دیجیتال خارجی معتبر

کراکن به دلیل  ابزارهای امنیتی و حفاظتی یکپارچه‌ای که دارد، یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال از نظر امنیت قوی شناخته می‌شود. شاید صرافی کراکن در نگاه اول هیچ ویژگی برجسته‌ای نداشته باشد؛ اما باید گفت بیش از ۱۸۵ ارز دیجیتال در این صرافی پشتیبانی می‌شوند که با انواع متنوعی از معاملات قابل خرید و فروش هستند.

اقدامات امنیتی قوی این صرافی مثل احراز هویت دو مرحله‌ای و ایمیل‌های رمزنگاری شده باعث می‌شود تا کاربران با خاطری آسوده در آن حساب کاربری داشته باشند. تمام صرافی‌هایی که ما در این فهرست به شما معرفی کردیم از تدابیر امنیتی سخت‌گیرانه‌ای استفاده می‌کنند؛ اما کراکن به اندازه‌ای امن و معتبر است که از زمان شکل‌گیری (سال ۲۰۱۱) تا به امروز هیچ گونه حمله سایبری و هک را تجربه نکرده است.

  • پایونکس (Pionex)

صرافی ارز دیجیتال خارجی معتبر

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای انجام معاملات خودکار، صرافی پایونکس است؛ این صرافی با ربات‌های معامله‌گر، کارمزد کم و رابط کاربر پسند توجه کاربران زیادی را به سمت خود جلب کرده است. پایونکس از سال ۲۰۱۹ که به دنیا معرفی شد، به لطف ترکیبی از ویژگی‌هایی مثل ربات معامله‌گر، توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرده است. این صرافی همچنین در وبسایت خود آموزش استفاده از ربات‌های معامله‌گر را برای کاربران تازه‌وارد آپلود کرده است.

  • بیسکیو (Bisq)

صرافی ارز دیجیتال خارجی معتبر

بهترین صرافی غیرمتمرکز در حال حاضر را می‌توان بیسکیو دانست؛ چون بدون محدودیت در پشتیبانی ارزهای دیجیتال، به کاربران اجازه می‌دهد معاملات خود را انجام دهند. صرافی بیسکیو که قبلا با نام Bitsquare شناخته می‌شد، رابط کاربری آسان و شفاف و پشتیبانی گسترده‌ای از کوین‌های موجود در بازار را دارد.

این پلتفرم روی نرم‌افزار منبع باز ساخته شده است؛ به این معنی که طراحی آن به صورت عمومی در دسترس است و بودجه آن با پس‌انداز شخصی و کمک‌های مالی کاربران آن تامین می‌شود. این صرافی برای انجام تراکنش‌های ارزهای دیجیتال به شخص ثالثی نیاز ندارد و همچنین اجباری برای ثبت اطلاعات شخصی برای کاربران آن نیست.

این پلتفرم جایی عالی برای طرفداران بیت کوین است که دنبال طیف گسترده‌ای از کوین‌ها برای تبادل و معامله هستند؛ ازجمله آلت کوین‌هایی مثل ریپل، کاردانو یا دوج کوین.

  • پابلیک (Public)

صرافی ارز دیجیتال خارجی معتبر

پابلیک بهترین پلتفرم برای انجام معاملات مقرون به صرفه است که محتواهای آموزشی جذابی هم به کاربران خود ارائه می‌کند. پابلیک بیشتر یک پلتفرم مناسب کاربران تازه‌وارد است که علاوه‌بر انجام مبادلات آسان، سعی دارد سواد مالی کاربران را هم افزایش دهد.

این پلتفرم با تهیه مقالاتی در حوزه‌های سرمایه گذاری، اخبار بازار و تحلیل ارزهای دیجیتال اطلاعات موثقی با کاربرانش به اشتراک می‌گذارد. شایان ذکر است که پابلیک در اصل یک صرافی ارز دیجیتال با خدمات کامل نیست. این پلتفرم بیشتر روی سهام و ETF ها تمرکز دارد؛ به این معنی که ابزارهای صرافی‌ها را ندارد و روش کار آن کمی متفاوت با آن‌ها است. 

صرافی بیتمکس، پلتفرمی امن و معتبر برای سرمایه‌گذاری

صرافی بیتمکس

صرافی ارز دیجیتال بیتمکس، پلتفرمی برای خرید و فروش سریع و بدون محدودیت ارزهای دیجیتال و سرمایه‌گذاری است. در بیتمکس بدون واسطه و محدودیت، می‌توانید ارزهای دیجیتال متنوعی را بخرید و بفروشید.

کافی است حساب کاربری خود را در سایت بیتمکس ایجاد کنید و در کمتر از یک دقیقه احراز هویت خود را تکمیل کنید. همچنین امکان تبدیل تمام ارزهای دیجیتال به تتر در بیتمکس برای شما وجود دارد و همچنین می‌توانید آن را به ریال هم تبدیل کرده و آن را برداشت کنید.

تیم امنیتی قوی و حرفه‌ای بیتمکس اینجا هستند تا شما در فضایی امن به معامله ارزهای دیجیتال بپردازید و دارایی‌های دیجیتالی خود را در کیف پول بیتمکسی خود ذخیره کنید.

اگر از مطالعه این مطلب لذت کافی را بردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم سایر مقالات بلاگ بیتمکس را هم مطالعه کنید.

مدیر سایت

مدیر سایت

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

کیف پول ارز دیجیتال را باید یک نرم‌افزار دانست که گاهی همراه با سخت‌افزار در اختیار افراد قرار می‌گیرد. افراد می‌توانند کوین‌ها و توکن‌های متفاوت

خرید و فروش ارزهای دیجیتال، ترید و بسیاری اقدامات دیگر در دنیای ارزهای دیجیتال بدون داشتن اطلاعات مناسب از چارت کوین یا توکن مورد نظر