بهترین کیف پول‌های بیت کوین در سال ۲۰۲۳

بهترین کیف پول‌های بیت کوین

فهرست مطالب

اگر با فضای کریپتو کارنسی آشنایی داشته باشید، حتما تا امروز می‌دانید که بیت کوین (Bitcoin) رمز ارزی است که محبوبیت و مقبولیت گسترده‌ای در بین تریدرها و سرمایه‌گذاران سراسر جهان دارد. این محبوبیت هم روز به روز بیشتر از قبل می‌شود و هر روز تعداد سرمایه‌گذاران بیت کوین افزایش پیدا می‌کند.

هر سرمایه‌گذاری هر موقع بخواهد می‌تواند دارایی‌های دیجیتال خود را از کیف پول صرافی برداشته و در یک کیف پول شخصی نگهداری کند. کیف پول‌های بیت کوین هم برای این ساخته شده‌اند تا بتوانند به بهترین نحو ذخیره و مدیریت سبد سرمایه شما را انجام دهند.

اگر شما هم به دنبال خرید و سرمایه‌گذاری بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال هستید، ممکن است برایتان سوال شده باشد که بهترین کیف پول بیت کوین کدام‌ها هستند؟ ما در ادامه این مطلب از بلاگ بیتمکس، فهرستی از بهترین کیف پول‌های بیت کوین در سال ۲۰۲۳ را از نگاه کاربران و از نظر پشتیبانی تعداد ارزهای دیجیتال به شما ارائه کردیم.

کیف پول بیت کوین چیست و چگونه کار می‌کند؟

کیف پول بیت کوین (Bitcoin Wallet) نرم‌افزار، پلتفرم آنلاین یا دستگاه سخت‌افزاری است که شما می‌توانید بیت کوین‌های خود را در آن نگهداری و ذخیره کنید. این کیف پول در زمان خرید و فروش بیت کوین، تراکنش‌های شما را تایید می‌کند. کیف پول بیت کوین اطلاعات محرمانه‌ای را حفظ می‌کند که به آن کلید خصوصی (Private Key) می‌گویند؛ کلید خصوصی برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها استفاده می‌شود؛ این موضوع مانع از استفاده شخص دیگری از بیت کوین شما یا تغییر تراکنش توسط شخص ثالث می‌شود.

هزینه ساخت کیف پول بیت کوین چقدر است؟

هزینه ساخت کیف پول بیت کوین

برای دانلود و نصب کیف پول نرم‌افزاری بیت کوین نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست و کاملا رایگان است. برای داشتن یک کیف پول دیجیتال برای نگهداری بیت کوین، باید اپلیکیشن آن را از وبسایت آن یا نرم‌افزارهای دانلود برنامه، تهیه کنید. بعضی از این کیف پول‌ها در ازای انجام هر تراکنش، از شما کارمزد دریافت می‌کنند که این منبعی برای کسب درآمد آن‌ها است.

انواع کیف پول بیت کوین

کیف پول‌های بیت کوین را می‌توان به طور کلی به دو گروه کیف پول گرم (Hot Wallets) و کیف پول سرد (Cold Wallets) طبقه بندی کرد. تفاوت اصلی این دو نوع این است که کیف پول‌های گرم همیشه به اینترنت متصل هستند در حالی که کیف پول‌های سرد آفلاین نگه داشته می‌شوند.

انواع کیف پول بیت کوین

  • کیف پول گرم

کیف پول گرم ابزارهای دیجیتالی هستند که آنلاین کار می‌کنند. کاربران می‌توانند از طریق تلفن یا کامپیوتر به این نرم افزارها دسترسی داشته باشند. بعضی از کیف پول‌های گرم از طریق وب یا به عنوان افزونه‌های مرورگر قابل دسترسی هستند. از آنجایی که کیف پول‌های گرم همیشه به صورت آنلاین در دسترس هستند، ریسک حملات سایبری برایشان وجود دارد.  

  • کیف پول سرد

کیف پول سرد کلیدهای عمومی و خصوصی شما را به صورت آفلاین روی یک دستگاه سخت افزار یا یک ورق کاغذ ذخیره می‌کنند. کیف پول‌های سخت‌افزاری معمولاً به شکل یک درایو USB هستند که به شما امکان خرید، فروش و تجارت رمزنگاری را در حین اتصال به رایانه می‌دهند. در کیف پول‌های کاغذی، کلیدهای شما ممکن است از طریق کدهای QR چاپ شده، نوشته شده بر روی یک تکه کاغذ یا حکاکی روی مواد دیگر، مانند فلز، قابل دسترسی باشند.

کیف‌پول‌های سرد عمداً طوری طراحی شده‌اند که به سختی هک می‌شوند و هکرها هیچ راهی برای به دست آوردن کلیدهای مالک از راه دور ندارند. اما این کیف پول‌ها معایب خاص خود را هم دارند؛ به طور مثال اگر درایو USB یا برگه کاغذ خود را گم کنید و از کلید خصوصی خود در جایی نسخه پشتیبان تهیه نکنید، عملاً دسترسی به دارایی‌های خود را از دست داده‌اید.

اگر دوست دارید درباره کیف پول ارز دیجیتال، انواع و ویژگی‌های آن بیشتر بدانید، ما در مقاله «کیف پول ارز دیجیتال چیست؟» از بلاگ بیتمکس، به طور مفصل درباره این موضوع توضیح داده‌ایم.

معیارهای انتخاب بهترین کیف پول بیت کوین

معیارهای انتخاب بهترین کیف پول بیت کوین

در انتخاب کیف پول بیت کوین بهتر است به عواملی مثل میزان امنیت دارایی‌ها و میزان معاملاتی که قصد انجام آن را دارید، بستگی دارد. افرادی که مقادیر زیادی ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند، احتمالاً مایلند کیف پول سرد را انتخاب کنند؛ زیرا امنیت بیشتری دارد و می‌توانند مدت زمان طولانی‌تری آن‌ها را داشته باشند. به طور کلی معیارهایی هستند که در انتخاب کیف پول بیت کوین، بهتر است به آن‌ها توجه کنید؛ مثل:

  • امنیت

وقتی صحبت از ارزهای دیجیتال به میان می‌آید، شاید امنیت مهم‌ترین چیزی باشد که باید در نظر بگیرید. حتما شما هم دوست دارید دارایی‌های دیجیتالتان تا حد امکان در برابر هکرها و کلاهبرداران ایمن باشند. بهترین دفاع هم در برابر حملات هکری، آفلاین شدن است؛ بنابراین کیف پول سرد امن‌ترین مسیری است که می‌توانید طی کنید. اما کیف پول‌های سرد به عنوان شی فیزیکی، همچنان ممکن است گم یا دزدیده شوند؛ بنابراین مهم است که کیف پول سرد خود را در جای امنی نگه دارید. با این حال، اگر کیف پول خود را گم کنید، همچنان می‌توانید با استفاده از عبارت Seed خود به رمز ارزهای خود دسترسی داشته باشید. عبارت Seed ترکیبی از کلمات هستند که به‌طور تصادفی تولید می‌شوند که برای بازیابی یا دسترسی به حساب شما در مواردی که کیف پول سرد خود را گم کردید یا کیف پول گرم شما قطع شود، استفاده می‌شوند.

  • راحتی در استفاده

استفاده از کیف‌پول‌های گرم معمولا راحت‌تر از کیف‌پول‌های سرد است؛ زیرا به سادگی یک کلیک می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. کافی است افزونه مرورگر آن را داشته باشید، یا برنامه موبایل آن را نصب کنید. 

  • مقدار معامله

اگر قصد دارید معاملات زیادی انجام دهید، به کیف پولی با ویژگی‌های پیشرفته نیاز دارید. بعضی از کیف‌پول‌ها از تعداد کمتری از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین نیاز است کیف پولی را انتخاب کنید که طیف وسیع‌تری از کوین‌ها را تامین کند. همچنین باید از هر گونه محدودیتی که کیف پول در مورد معاملات دارد آگاه باشید. اگر قصد سرمایه‌گذاری و ذخیره حجم بالایی از رمز ارزها دارید، کیف پول سرد انتخاب بهتری است.

معرفی بهترین کیف پول‌های بیت کوین در سال ۲۰۲۳

معرفی بهترین کیف پول‌های بیت کوین

قبل از اینکه به معرفی کیف پول‌ها بپردازیم، لازم است که به یک نکته مهم اشاره کنیم؛ این درست است که تمام کیف پول‌های ارزهای دیجیتال پیشرو، سطح بالایی از امنیت را برای حفظ دارایی‌های شما فراهم می‌کنند؛ اما با این وجود گاهی اقدامات امنیتی نادرست از طرف شما می‌تواند منجر به از دست دادن کامل دارایی‌هایتان شود.

همیشه باید مراقب باشید که بخش عمده‌ای از دارایی‌های دیجیتالی خود را در یک کیف پول سرد نگهداری کنید؛ همچنین هرگز جزئیات ورود به کیف پول مثل کلیدهای خصوصی خود را با دیگران به اشتراک نگذارید.  

  • بهترین برای مبتدیان: کیف پول کوین بیس (Coinbase)

کیف پول کوین بیس

صرافی Coinbase یکی از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین پلتفرم‌های معاملات ارزهای دیجیتال در ایالات متحده است. کیف پول صرافی کوین بیس، بهترین کیف پول دیجیتال برای مبتدیان و تازه‌کاران است؛ چون امنیت زیادی دارد و توسط یک صرافی معتبر هم پشتیبانی می‌شود. این کیف پول برای کسانی مناسب است که تجربه کمی از فضای کریپتو کارنسی دارند. اپلیکیشن آن به حساب بانکی کاربران متصل می‌شود و رابط کاربری آن به گونه‌ای طراحی شده است که با یک طراحی ساده به راحتی استفاده شوند. 

کیف پول کوین بیس می‌تواند کوین‌های محبوبی مثل بیت کوین، لایت کوین، دوج کوین، ریپل و همچنین تمام توکن‌های ERC-20 را در بلاک چین‌های سازگار با EVM ذخیره کند.

  • بهترین برای اتریوم: کیف پول متامسک (MetaMask)

متامسک

MetaMask بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای اتریوم است؛ به دلیل اینکه دسترسی سریع و آسان را به هزاران توکن و برنامه غیرمتمرکز در شبکه اتریوم را فراهم می‌کند. متامسک یکی از پراستفاده‌ترین کیف پول‌های اتریوم است که ماهانه بیش از ۳۰ میلیون کاربر فعال دارد. این موضوع ممکن است به دلیل سهولت استفاده و دسترسی آسان آن باشد؛ این کیف پول دارای طراحی جذاب و ساده‌ای برای سرمایه گذاران مبتدی است که به دنبال ذخیره و ارسال ارزهای دیجیتال سازگار با اتریوم و تعامل با برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) هستند.

MetaMask همچنین به دلیل سازگاری با سایر شبکه‌های بلاک چین قابل توجه است؛ کاربران می‌توانند تقریباً هر شبکه بلاک چین را به این برنامه اضافه کنند. این کیف پول به طور کامل از شبکه‌های محبوب Web3 از جمله Polygon، Binance Smart Chain و Avalanche پشتیبانی می‌کند. کاربران همچنین می‌توانند به بازارهای محبوب NFT مانند OpenSea دسترسی داشته باشند و با اتصال مستقیم آن‌ها به کیف پول، انواع تریدها را انجام دهند.

علاوه بر این، هرکسی که از مرورگرهای Google Chrome، Microsoft Edge، Mozilla Firefox یا Brave استفاده می‌کند، می‌تواند این کیف پول را به عنوان افزونه به مرورگر خود اضافه کند. همچنین می‌توانید برنامه MetaMask را در دستگاه‌های موبایل اندروید یا اپل خود دانلود کنید.

  • بهترین برای موبایل: کیف پول تراست والت (Trust Wallet)

کیف پول تراست والت

Trust Wallet به عنوان بهترین کیف پول رمزنگاری برای موبایل شناخته می‌شود؛ زیرا دارای یک رابط کاربری مناسب و راحت، پشتیبانی داخلی از dApps و NFT و بیشترین تعداد رمز ارزهای پشتیبانی شده است. تراست والت کیف پول رمزنگاری آنلاین محبوب تلفن همراه و برنامه رسمی صرافی مشهور بایننس (Binance)، یکی از صرافی‌های پیشرو ارزهای دیجیتال در جهان است.

تراست والت از بیش از ۶۵ شبکه بلاک چین پشتیبانی می‌کند؛ به همین ترتیب می‌تواند طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال را ذخیره کند.

  • بهترین کیف پول سخت افزاری: کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S Plus)

کیف پول لجر نانو اس

Ledger Nano S Plus به‌عنوان بهترین کیف پول سخت‌افزاری کریپتو شناخته می‌شود؛ زیرا رمز ارزهای زیادی را پشتیبانی می‌کند. Ledger یکی از شناخته‌شده‌ترین برندها در فضای کریپتو است که چارچوب امنیتی فشرده و قابلیت‌های زیادی دارد. 

  • بهترین کیف پول دسکتاپ بیت کوین: کیف پول الکتروم (Electrum)

کیف پول الکتروم (Electrum)

الکتروم یکی از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کیف پول‌های رمزنگاری در حال حاضر است. همچنین یکی از معدود کیف پول‌های رمزنگاری باقی‌مانده است که فقط با بیت کوین معامله می‌کند؛ رمز ارزی که الکتروم به طور منحصربه‌فردی برای پشتیبانی از آن تجهیز شده است.

این کیف پول دارای ویژگی‌های امنیتی فوق‌العاده‌ای است؛ از جمله 2FA، بررسی اثبات تراکنش، و پشتیبانی کیف پول چند امضایی. علاوه بر این، کاربران می‌توانند میزان کارمزدهای خود را با توجه مدت زمان تکمیل تراکنش تنظیم کنند؛ یعنی هر چقدر کارمزد بیشتری بپردازید، تراکنش شما سریع‌تر انجام می‌شود.

کلام آخر

در این مطلب درباره ویژگی‌های بهترین کیف پول بیت کوین صحبت کردیم و در آخر بهترین کیف پول‌های بیت کوین در سال ۲۰۲۳ را به شما معرفی کردیم. در نهایت با توجه به هدفی که از سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال دارید و حجم سرمایه‌گذاری‌تان، بهتر است بهترین کیف پول بیت کوین که مناسب شخص شما است را انتخاب کنید.

اگر دوست دارید درباره دنیای کریپتو کارنسی و خرید و فروش رمز ارزها بیشتر بدانید، می‌توانید سایر مقالات بلاگ بیتمکس را دنبال کنید.

مدیر سایت

مدیر سایت

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

فرایند ماینینگ را باید تنها یکی از روش‌هایی دانست که با استفاده از آن می‌توان در بازار ارزهای دیجیتال سود کسب کرد. اما نکته‌ای که […]

بازار ارزهای دیجیتال را باید یکی از محبوب‌ترین بازارهای مالی جهان دانست که رشد بسیار بالای آن در همین چند سالی که از آغاز به […]

افراد متفاوت از روش‌های مختلفی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بازار کریپتوکارنسی استفاده می‌کنند. یکی از جذاب‌ترین و جامع‌ترین سایت‌هایی که می‌توانید در آن […]

بازار ارزهای دیجیتال را باید یکی از جذاب‌ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری دانست. رشد بالای این بازار سبب شده تا هر روز افراد جدیدی وارد این […]

در بازار کریپتوکارنسی اصطلاحات متفاوتی وجود دارد که شبکه لایتنینگ یکی از آن‌هاست. اما شبکه لایتنینگ چیست؟ اگر بخواهیم به این سوال به ساده‌ترین شکل […]