ویتالیک بوترین کیست؟ زندگی نامه خالق اتریوم

ویتالیک بوترین کیست؟

فهرست مطالب

ویتالیک بوترین کیست؟ افرادی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند، بارها نام او را شنیده‌اند اما شاید به‌خوبی ندانند که او کیست و چه نقشی در این بازار دارد. ویتالیک بوترین جوان که هنوز به سن 30 سالگی نرسیده یکی از تاثیرگذارترین افراد بازار کریپتوکارنسی است. بسیاری از او به‌عنوان مغز متفکر و خالق اتریوم نام می‌برند که ساخت این کوین سبب شده ثروت بسیاری به دست آورد. در این مطلب قصد داریم تا در خصوص ویتالیک بوترین بنیان‌گذار اتریوم اطلاعات بیشتری را بیان کنیم.

زندگینامه ویتالیک بوترین

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) در 31 ژانویه 1994 (11 بهمن 1372) در شهر کولومنا روسیه به دنیا آمد و چند سال ابتدایی زندگی خود را در این شهر سپری کرد. زمانی که ویتالیک 6 ساله بود، والدین او برای پیدا کردن موقعیت‌های بهتر شغلی تصمیم به مهاجرت به کانادا گرفتند. او در همان سال‌های ابتدایی تحصیل هوش بالای خود را نشان داد و در کلاس سوم دبستان وارد برنامه ویژه مخصوص استعدادهای درخشان کانادا شد.

او در کودکی نشان داد که استعداد بسیار زیادی در ریاضی و برنامه‌نویسی دارد. ویتالیک دوران جوانی خود را بیشتر در انزوا سپری کرد. تفاوت بسیار زیاد او با همسالانش باعث شده بود تا از جامعه فاصله داشته باشد. در این انزوا بود که او غرق یادگیری اینترنت و اقتصاد شد و در همین زمان روابطی ایجاد کرد که آینده درخشانی را برای او رقم زد.

ویتالیک جوان از ابتدا علاقه‌ای به دنیای کریپتوکارنسی نداشت و تصور می‌کرد که بیت کوین محکوم به شکست و نابودی است. او می‌گفت که بیت کوین ارزش ذاتی ندارد. اما به‌مرور با مطالعه بیشتر به بلاک چین و کریپتوکارنسی علاقه بیشتری پیدا کرد. جذابیت این دنیا در کنار این‌که ویتالیک جوان اعتقاد داشت که دولت‌ها به‌صورتی شرورانه اقدام به وضع مقررات برای کنترل شرکت‌ها می‌کنند، نظر او را در خصوص بیت کوین تغییر داد. او به‌سرعت تحقیق در خصوص بلاک چین و بیت کوین را آغاز کرد.

ویتالیک بوترین کیست؟ همه چیز درباره خالق اتریوم

در ابتدای مسیر او حتی پول کافی برای خرید بیت کوین نداشت به همین دلیل تلاش کرد تا با مجموعه‌هایی همکاری کند که به‌عنوان دستمزد بیت کوین پرداخت می‌کنند. او در نهایت به‌عنوان نویسنده حوزه بلاک چین برای یک وبلاگ کار خود را شروع کرد. در آن زمان او برای نوشتن هر مقاله 5 بیت کوین به‌عنوان دستمزد دریافت می‌کرد.

همین فعالیت سبب شد تا او با افراد خبره و باتجربه دنیای کریپتوکارنسی آشنا شود. میهای آلیسی (Mihai Alisie) یکی از افرادی بود که نابغه کریپتو در آن زمان با او آشنا شد. میهای یکی از طرفداران بیت کوین بود که اصلیت رومانیایی داشت. این دو نفر پس از مدت کوتاهی در سال 2011 اقدام به تاسیس مجله بیت کوین (Bitcoin Magazine) کردند.

خالق اتریوم

ویتالیک بوترین که اکنون تبدیل به فردی شناخته شده در حوزه ارزهای دیجیتال بود در سال 2013 در کنفرانسی در خصوص بیت کوین شرکت کرد و این کنفرانس تاثیر بسیاری روی او داشت. پس از این کنفرانس بوترین جوان دانشگاه را رها کرد و برای پیدا کردن افراد تاثیرگذار و فعال در این حوزه دور دنیا را سفر کرد. در این سفرها او با پروژه بیت کوین و مواردی که می‌تواند سبب توسعه این دنیا شود آشنا شد.

این سفرها باعث شد تا ایده ساخت شبکه اتریوم در ذهن او به وجود بیاید. اواخر سال 2013 او ایده خود را به‌صورت یک وایت پیپر برای تعدادی از این افراد ارسال کرد. در نهایت در اوایل سال 2014 خالق اتریوم به همراه میهای آلیسی، آنتونی دی یوریو، چارلز هاسکینسون، جو لوبین و گاوین وود اتریوم را در یک کنفرانس در شهر میامی آمریکا معرفی کردند.

موسس اتریوم به همراه شریکان خود اقدام به فروش اتریوم کردند. با استفاده از فروش اتریوم و دریافت بیت کوین به ازای آن توانستند 31 هزار بیت کوین دریافت کنند. بیت کوین در آن زمان در حدود 650 دلار قیمت داشت و ارزش بیت کوین‌هایی که در اختیار آن‌ها بود به 18 میلیون دلار می‌رسید.

ویتالیک بوترین کیست؟

اما پس از مدتی به دلیل سقوط ارزش بیت کوین این سرمایه کاهش بسیار شدیدی پیدا کرد. او با این سرمایه اقدام به تاسیس یک سازمان در سوئیس کرد. این سازمان وظیفه نظرات بر توسعه نرم‌افزار متن‌باز اتریوم را بر عهده داشت. اتریوم با توجه به ویژگی‌های جذابی که داشت و امکاناتی که برای بازار به وجود آورده بود به‌سرعت محبوب شد و پس از چندین سال تبدیل به مهم‌ترین آلت کوین موجود در بازار شد.

زمانی که اتریوم معرفی شد هر کوین آن زیر 1 دلار قیمت داشت. اما اکنون برای خرید اتریوم افراد باید عددی بیش از 2000 دلار پرداخت کنند. بد نیست بدانید که در بولران گذشته اتریوم سقف قیمتی جدیدی در حدود 4800 دلار ثبت کرد.

شایعه مرگ ویتالیک بوترین

ژوئن سال 2017 انتشار یک خبر دنیای کریپتوکارنسی را تکان داد. در این خبر گفته شده بود که بوترین در یک تصادف رانندگی جان خود را از دست داده است. انتشار این خبر باعث سقوط قیمت اتریوم شد. اما پس از مدتی مشخص شد که این خبر تنها یک شایعه بوده و حقیقت ندارد. با اطمینان افراد از زنده بودن ویتالیک بوترین، اتریوم ارزش از دست رفته خود را به دست آورد. اما این اتفاق باعث شد تا بسیاری به نقش بسیار مهم او در دنیای ارزهای دیجیتال پی ببرند.

ثروت ویتالیک بوترین

با توجه به این‌که سن ویتالیک بوترین هنوز به 30 سال نرسیده است، او توانسته با خلق اتریوم ثروت بسیار زیادی داشته باشد. در سال 2020 IBM Times ثروت ویتالیک بوترین را 365 هزار اتریوم اعلام کرد و پس از رشد انفجاری قیمت ارزهای دیجیتال در اوایل سال 2021 او در لیست افراد ثروتمند کریپتو قرار گرفت و تبدیل به جوان‌ترین میلیاردر بازار کریپتوکارنسی شد.

درحال‌حاضر ویتالیک بوترین و اعضای تیم او به‌صورت مستمر مشغول رفع باگ‌های موجود در نسخه کنونی اتریوم هستند تا مواردی مانند پایداری، امنیت و کارایی شبکه این ارز دیجیتال را افزایش دهند. او از مقیاس‌پذیری، بهینه‌سازی و امنیت شبکه به‌عنوان مهم‌ترین چالش‌های پیش روی او و تیمش یاد می‌کند.

ویتالیک بوترین خالق اتریوم

کلام آخر

بسیاری افراد از ویتالیک بوترین با عناوینی مانند خالق اتریوم، نابغه کریپتو و موسس اتریوم نام می‌برند. او را باید یکی از مهم‌ترین افراد فعال در این بازار دانست که حتی شایعه مرگ او تاثیر منفی بسیاری روی بازار ارزهای دیجیتال گذاشت. او توانسته جوایز متعددی مانند جایزه تیل فلوشیپ و جایزه WTA در بخش نرم‌افزار را در سال 2014 کسب کند. همچنین او در لیست فورچون 40 و فوربز 30 نیز قرار دارد.

امیر یارایی

امیر یارایی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

فرایند ماینینگ را باید تنها یکی از روش‌هایی دانست که با استفاده از آن می‌توان در بازار ارزهای دیجیتال سود کسب کرد. اما نکته‌ای که […]

بازار ارزهای دیجیتال را باید یکی از محبوب‌ترین بازارهای مالی جهان دانست که رشد بسیار بالای آن در همین چند سالی که از آغاز به […]

افراد متفاوت از روش‌های مختلفی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بازار کریپتوکارنسی استفاده می‌کنند. یکی از جذاب‌ترین و جامع‌ترین سایت‌هایی که می‌توانید در آن […]

بازار ارزهای دیجیتال را باید یکی از جذاب‌ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری دانست. رشد بالای این بازار سبب شده تا هر روز افراد جدیدی وارد این […]

در بازار کریپتوکارنسی اصطلاحات متفاوتی وجود دارد که شبکه لایتنینگ یکی از آن‌هاست. اما شبکه لایتنینگ چیست؟ اگر بخواهیم به این سوال به ساده‌ترین شکل […]