نات کوین چیست؟‌ماجرای نات کوین تلگرام

نات کوین چیست؟

فهرست مطالب

احتمالا این روزها هربار که به تلگرام خودتان سر می‌زنید، یک دعوت‌نامه جدید برای ورود به ربات و کانال نات کوین Notcoin دریافت می‌کنید. دعوت‌نامه‌ای که می‌گوید با انجام دادن یک‌سری کارهای بی‌ضرر و بی‌خطر، مثل دعوت دوستان یا انجام بازی‌های مختلف، می‌توانید به رایگان Notcoin دریافت کنید.

اما اصلا نات کوین چیست؟ واقعی است؟ یعنی شما با انجام چند مرحله ساده می‌توانید مجانی از توکن جدید تلگرام دریافت کنید؟ در این مطلب جواب تمام سوال‌هایتان را می‌گیرید!

نات کوین از کجا آمد؟

نات کوین Notcoin، برای اولین بار در تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۲۳ (۲۰ آبان ۱۴۰۲) در کنفرانس TON دبی معرفی شد. البته این توکن در تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۴ به‌صورت رسمی عرضه شد. هنوز مشخص نیست که  Notcoin یک پروژه اسکم یا کلاهبرداری است یا نه و واقعا متعلق به خود تلگرام است یا نه؛ اما واضح است که تیم‌های TON و تلگرام بسیار مشتاق تبلیغ Notcoin هستند. اما این‌که این توکن فایده‌ای دارد یا نه، هنوز مشخص نیست. 

نکته این‌جاست که درحال‌حاضر Notcoin یک دارایی قابل خرید و فروش نیست و ارزش واقعی ندارد. این دارایی فعلا فقط در بازی Notcoin وجود دارد و هنوز مینت نشده است.

وایت پیپر نات کوین ۹ صفحه سفید است که هیچ اطلاعاتی به‌جز تاریخ انتشار روی آن وجود ندارد.

Notcoin دقیقا چیست؟

نات کوین که با علامت Notcoin شناخته می‌شود، یک میم کوین مبتنی بر شبکه TON است و درحال‌حاضر یک بازی Web3 تلگرامی است. این پروژه توسط تیم سازنده با این جمله معرفی شد: “Probably nothing” جمله‌ای به معنای: «احتمالا هیچی!»

اما با همین اوصاف، Notcoin توانست نظر کاربران را کاملا جلب کند و در مرحله تست بتا، چیزی درحدود ۵۰۰ هزار بازیکن داشت. پس از عرضه رسمی این توکن در تاریخ یکم ژانویه ۲۰۲۴، محبوبیت بازی سربه‌فلک کشید و تنها در ۱۰ روز، بیش از ۶ میلیون بازیکن به پروژه نات کوین اضافه شدند.

نکته جالب این‌جاست که نات کوین به‌صورت رسمی هیچ تبلیغی نکرده و تمام کاربرها نام این بازی را از دیگری شنیده‌اند و درواقع بازاریابی دهان به دهان انجام شده است.

نات کوین تلگرام چیست؟

بازی تلگرامی نات کوین

همان‌طور که گفتیم، نات Notcoin یک بازی تلگرامی است که شما با انجام ماموریت‌های مختلفی در آن، می‌توانید توکن نات کوین دریافت کنید. ماموریت‌هایی مانند پیوستن به تیم‌های مختلف، دعوت دوستان و… . ساده‌ترین ماموریت بازی، کلیک روی علامت Notcoin و دریافت سکه است. 

شما می‌توانید به‌صورت کاملا رایگان در این بازی شرکت کنید.

توسعه‌دهندگان برای فرآیند به دست آوردن نات کوین در این بازی تلگرامی، از کلمه ماین یا استخراج استفاده کرده‌اند، اما این پروسه درواقع به پروسه‌ی پیچیده استخراج ارز دیجیتال شباهتی ندارد.

بنیاد TON، توسعه‌دهنده شبکه بلاک چین TON، اعلام کرد که تیم ده نفره اوپن بیلدرز (Open Builders) که مسئولیت تامین مالی پروژه‌های درحال توسعه در این شبکه را بر عهده دارند، توسعه‌دهندگان Notcoin هستند.

بازی Notcoin درحال‌حاضر فقط روی موبایل اجرا می‌شود و روی دسکتاپ قابل اجرا نیست.

نحوه انجام بازی Notcoin در تلگرام

برای ورود به دنیای Notcoin، کافی است که یک گوشی هوشمند و یک حساب تلگرام داشته باشید. برای شروع، آیدی Notcoin_bot@ را در تلگرام جستجو کنید و وارد ربات تلگرامی نات کوین شوید و روی گزینه Start کلیک کنید. 

در اولین لحظات ورود به بازی، می‌توانید با ضربه زدن روی علامت Notcoin، سکه به دست بیاورید. بعد از آن ساده‌ترین راه به‌دست آوردن Notcoin، دعوت دوستان از طریق لینک اختصاصی دعوت شماست. با دعوت هر دوست هم شما و هم دوستی که از طریق شما عضو شده هرکدام ۲۵۰۰۰ نات کوین دریافت می‌کنید.

از راه‌های دیگر افزایش امتیاز می‌توان به پریمیوم کردن حساب تلگرام، پیوستن به اجتماعات مخصوص و گروه‌های Notcoin و انجام تسک‌های مربوط به Web3 اشاره کرد. 

بازی نات کوین تلگرام

نات کوین کلاهبرداری است؟

از لحاظ فنی،‌ نات کوین بر بستر بلاک چین تون ساخته شده و این بلاک چین توسط تیم تلگرام طراحی شده است. هم‌چنین Notcoin از حمایت گسترده تلگرام نیز برخوردار است. 

از ابتدای همه‌گیری Notcoin، بسیاری معتقد بودند که این پروژه نوعی اسکم یا کلاه‌برداری است و ارزش واقعی ندارد. در مقابل برخی دیگر اعتقاد داستند که Notcoin پروژه جالب و ارزشمندی است و می‌تواند به محبوبیت بازی‌های وب۳ و میم کوین‌ها کمک بسیاری کند.

با تمام این اوصاف و باتوجه به این‌که نات کوین یک پروژه تازه است،‌ نمی‌توان به‌طور قطع درمورد امنیت و آینده آن نظر داد. از طرفی چون حمایت تیم TON و تلگرام پشت این پروژه است و تاکنون محبوبیت بالایی به‌دست آورده است، می‌توان به آینده آن امیدوار بود.

نکته مهم این است که در جریان باشید نات کوین درحال‌حاضر قابل فروش یا جابه‌جایی نیست و باید مراقب کلاهبرداری‌های احتمالی در این رابطه باشید.

کارشناسان و فعالان حوزه ارز دیجیتال معتقدند که این توکن تنها زمانی قابل قبول خواهد بود که به‌عنوان یک تجربه سرگرم‌کننده و یک بازی باقی بماند و سرمایه‌گذاری قابل توجهی روی آن صورت نگیرد. 

درنهایت با توجه به این‌که Notcoin هنوز مینت نشده است، همه‌چیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و هیچ چیز قطعی مشخص نیست. بنابراین بهترین کار این است که به نات کوین، به چشم یک سرگرمی نگاه کنید.

 

پانته‌آ کماسی

پانته‌آ کماسی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

فرایند ماینینگ را باید تنها یکی از روش‌هایی دانست که با استفاده از آن می‌توان در بازار ارزهای دیجیتال سود کسب کرد. اما نکته‌ای که […]

بازار ارزهای دیجیتال را باید یکی از محبوب‌ترین بازارهای مالی جهان دانست که رشد بسیار بالای آن در همین چند سالی که از آغاز به […]

افراد متفاوت از روش‌های مختلفی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بازار کریپتوکارنسی استفاده می‌کنند. یکی از جذاب‌ترین و جامع‌ترین سایت‌هایی که می‌توانید در آن […]

بازار ارزهای دیجیتال را باید یکی از جذاب‌ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری دانست. رشد بالای این بازار سبب شده تا هر روز افراد جدیدی وارد این […]

در بازار کریپتوکارنسی اصطلاحات متفاوتی وجود دارد که شبکه لایتنینگ یکی از آن‌هاست. اما شبکه لایتنینگ چیست؟ اگر بخواهیم به این سوال به ساده‌ترین شکل […]