ترید با هوش مصنوعی

ترید با هوش مصنوعی

فهرست مطالب

هوش مصنوعی در چند سال گذشته غوغایی در جهان به پا کرده است. افراد زیادی در سراسر جهان برای انجام کارهای متفاوتی از این ابزار قدرتمند استفاده می‌کنند. یکی از حوزه‌هایی که استفاده از هوش مصنوعی در آن به‌سرعت در حال افزایش است، بازارهای مالی مانند بازار ارزهای دیجیتال است. افراد با کمک ترید با هوش مصنوعی مواردی مانند پیش‌بینی دقیق‌تر روند حرکت قیمت و تحلیل‌های بهتری را به شکلی بهتر انجام می‌دهند که این امر در بهبود عملکرد معاملاتی آن‌ها تاثیر پررنگی دارد.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) که به‌اختصار به آن AI گفته می‌شود، فناوری جدیدی است که در آن فرایند هوش انسانی توسط ماشین شبیه‌سازی می‌شود. این فناوری به کامپیوترها اجازه می‌دهد که بسیار شبیه انسان‌ها فکر کنند، بیاموزند و عمل کنند. این فناوری امکان تحلیل و بررسی حجم بالایی از اطلاعات را در مدت‌زمان کوتاهی دارد و به همین دلیل در کارهای متفاوتی مانند ترید از آن استفاده می‌شود.

نحوه ترید با هوش مصنوعی

پیدا کردن موقعیت مناسب برای باز کردن معامله و ورود به ترید گاهی اوقات بسیار سخت می‌شود. یک فرد نمی‌تواند به‌سادگی و در مدت‌زمان کوتاه تمام کوین‌های موجود در بازار کریپتوکارنسی را بررسی کند تا بتواند موقعیت مناسبی را پیدا کند. در این زمان افراد به سراغ ترید AI یا ترید هوش مصنوعی می‌روند. ابزارهای متفاوتی که با هوش مصنوعی ساخته شده می‌تواند به افراد در پیدا کردن موقعیت‌های مناسب کمک بسیاری خواهد کرد. این افراد پس از پیدا کردن موقعیت مناسب با استفاده از اطلاعات خود تحلیل‌های هوش مصنوعی را کامل‌تر می‌کنند و معامله بسیار جذابی خواهند داشت.

البته این تنها روش ترید با هوش مصنوعی نیست. ربات تریدر نوع دیگری از انواع هوش مصنوعی است که افراد از آن برای کسب سود استفاده می‌کنند. این‌گونه ربات‌ها در حقیقت با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به جمع‌آوری میزان بسیار عظیمی از اطلاعات متفاوت مربوط به ترید می‌کنند و پس از آن با توجه به این اطلاعات کار ترید ارزهای دیجیتال را انجام می‌دهند.

مزایای ترید با هوش مصنوعی

ترید با هوش مصنوعی یا ترید مجازی مزایای بسیاری به همراه دارد که همین مزایا را باید اصلی‌ترین دلیل استفاده روزافزون از آن دانست. مهم‌ترین مزایای استفاده از هوش مصنوعی یا AI در ترید عبارتند از:

1- کارایی بالاتر

هوش مصنوعی کارایی بیشتری در جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات متفاوت دارد. تریدرها در حقیقت از این کارایی برای یافتن موقعیت‌های بهتر، تحلیل‌های دقیق‌تر و بسیاری موارد دیگر استفاده می‌کنند. در حقیقت به‌نوعی هوش مصنوعی باعث ساده‌تر شدن فرایند تحلیل و پیدا کردن موقعیت شده است. همچنین میزان خطای هوش مصنوعی در مقایسه با انسان بسیار کمتر است و همین امر باعث افزایش عملکرد تریدهای افراد می‌شود.

2- مدیریت ریسک

هوش مصنوعی فاقد احساسات انسانی است. همین امر سبب شده تا بتوانند به‌راحتی و بدون استرس و نگرانی ریسک کنند و این ریسک را مدیریت کنند. بسیاری از تریدرها در برخی مواقع حساس با مواردی مانند استرس، نگرانی و موارد مشابه مواجه می‌شوند و همین امر قدرت مدیریت و تصمیم‌گیری آن‌ها را کاهش می‌دهد.

3- فعالیت بدون خستگی

هیچ انسانی نمی‌تواند به‌صورت 24 ساعته و خستگی‌ناپذیر مشغول انجام معاملات باشد. در صورتی که چند روز به‌صورت مداوم این کار را انجام دهند آن‌قدر خسته خواهند شد که روی تفکر آن‌ها تاثیر منفی می‌گذارد. اما هوش مصنوعی می‌تواند به‌صورت مداوم و بدون خستگی کارهای متفاوتی مانند ترید، تحلیل و بسیاری کارهای دیگر را انجام دهد.

مزایای ترید با هوش مصنوعی

معایب ترید با هوش مصنوعی

درست که هوش مصنوعی با مزایای بسیاری که دارد، توانسته به تریدرهای بسیاری کمک کند و باعث راحت‌تر شدن کار آن‌ها شود. اما استفاده از هوش مصنوعی معایب، خطرات و ایرادات خود را نیز به همراه دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

1- وابستگی به کیفیت داده‌ها

اولین عیبی که استفاده از هوش مصنوعی برای ترید به همراه دارد، وابستگی این ابزار به کیفیت داده‌هاست. بازار ارزهای دیجیتال را باید بازاری نوپا و پر از هیجان دانست که گاهی تحلیل داده‌های جدید موجود برای هوش مصنوعی ممکن نباشد. همین امر موجب تحلیل اشتباه و متضرر شدن فرد خواهد شد.

2- محدودیت داده‌ها

داده‌های مورد استفاده توسط ابزارهای هوش مصنوعی متفاوت نیاز به به‌روزرسانی دارند. معمولا سازندگان این ابزارها هر چند وقت یک بار مانند ماهی یک بار یا فصلی یک بار اقدام به به‌روزرسانی می‌کنند. در این زمان هوش‌های مصنوعی به این اطلاعات دسترسی ندارند و همین امر در تحلیل‌های انجام شده توسط آن‌ها اختلال ایجاد می‌کند.

3- نیاز به نظارت مستمر

هوش مصنوعی بدون خطا نیست. به همین دلیل برای جلوگیری از متضرر شدن نیاز است که به‌صورت مداوم آن‌ها را بررسی کنید و روی روند کاری آن‌ها نظارت داشته باشید. گاهی این نظارت آن‌قدر سخت و زمان‌بر می‌شود که افراد ترجیح می‌دهند از آن‌ها استفاده کنند.

 خطرات استفاده از هوش مصنوعی

در کنار معایب ترید با هوش مصنوعی این کار خطراتی را نیز به همراه دارد. هر زمان بازاری موردتوجه افراد بسیاری قرار می‌گیرد، سودجویان نیز به سراغ آن بازار می‌آیند. اکنون در حوزه ترید با هوش مصنوعی شاهد کلاه‌برداری‌های بسیاری هستیم. فروش بات‌های تقبلی که باعث متضرر شدن افراد می‌شوند یکی از خطرات ترید با هوش مصنوعی است.

آموزش ترید با هوش مصنوعی

با توجه به تنوع ابزارهای هوش مصنوعی که برای ترید وجود دارند، معرفی و آموزش ترید با هوش مصنوعی امکان‌پذیر نیست. هر فرد باید با توجه به مواردی مانند بودجه، نیازها، عملکرد هوش مصنوعی و بسیاری موارد دیگر، هوش مصنوعی مناسب با نیازهای خود را پیدا کند. البته بسیاری از کارشناسان پیشنهاد می‌دهند که به جای این‌که انجام ترید را به‌صورت کامل بر عهده هوش مصنوعی بگذارید، از آن برای افزایش دقت تحلیل‌ها و پیدا کردن موقعیت‌های بهتر استفاده کنند. این کار سبب خواهد شد که میزان ریسک این کار به‌شدت پایین بیاید و عملکرد آن‌ها افزایش چشم‌گیری پیدا کند.

نحوه ترید با هوش مصنوعی

جمع‌بندی

تعداد کسانی که اقدام به ترید با AI می‌کنند به‌سرعت در حال افزایش است. دقت و کارایی بالاتر، خستگی‌ناپذیر بودن هوش مصنوعی و مدیریت بهتر ریسک را باید به‌عنوان مهم‌ترین دلایل افزایش استفاده از هوش مصنوعی در بازارهای مالی معرفی کرد. اما هوش مصنوعی بدون خطا و اشتباه نیست و به همین دلیل کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که به‌صورت مداوم روی عملکرد آن‌ها نظارت داشته باشید. همچنین در زمان انتخاب ابزارهای هوش مصنوعی به اعتبار آن توجه داشته باشید. این روزها کلاه‌برداران بسیاری در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند و عدم توجه به برخی نکات باعث متضرر شدن افراد می‌شود.

امیر یارایی

امیر یارایی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

فرایند ماینینگ را باید تنها یکی از روش‌هایی دانست که با استفاده از آن می‌توان در بازار ارزهای دیجیتال سود کسب کرد. اما نکته‌ای که […]

بازار ارزهای دیجیتال را باید یکی از محبوب‌ترین بازارهای مالی جهان دانست که رشد بسیار بالای آن در همین چند سالی که از آغاز به […]

افراد متفاوت از روش‌های مختلفی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بازار کریپتوکارنسی استفاده می‌کنند. یکی از جذاب‌ترین و جامع‌ترین سایت‌هایی که می‌توانید در آن […]

بازار ارزهای دیجیتال را باید یکی از جذاب‌ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری دانست. رشد بالای این بازار سبب شده تا هر روز افراد جدیدی وارد این […]

در بازار کریپتوکارنسی اصطلاحات متفاوتی وجود دارد که شبکه لایتنینگ یکی از آن‌هاست. اما شبکه لایتنینگ چیست؟ اگر بخواهیم به این سوال به ساده‌ترین شکل […]