تفاوت ترید و سرمایه گذاری چیست؟ ترید بهتر است یا سرمایه گذاری؟

تفاوت ترید و سرمایه‌گذاری

فهرست مطالب

اصطلاحات متفاوتی در بازارهای مالی وجود دارد که ترید و سرمایه گذاری دو مورد از آن‌ها هستند. شاید برخی افراد تصور کنند که ترید و سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال مشابه یکدیگر هستند اما باید بدانید که این دو مورد تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر دارند. در این مطلب قصد داریم تا در خصوص تفاوت ترید و سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال نکاتی را بیان کنیم.

ترید چیست؟

برای این‌که بتوانیم به‌خوبی تفاوت ترید و سرمایه گذاری را بیان کنیم، باید ابتدا در خصوص مفاهیم این دو عبارت اطلاعات بیشتری به دست آوریم. ترید در حقیقت فعالیتی است که در آن تریدر با خریدوفروش دارایی‌های متفاوت مانند ارزهای دیجیتال سعی در کسب سود در بازه زمانی کوتاهی دارد. به‌صورت کلی تریدرها به تغییرات قیمت در بازه‌های زمانی کوتاه توجه می‌کنند و سعی دارند که از نوسانات کوچک با استفاده از موارد متفاوتی مانند لورج سود مناسب کسب کنند. باید بدانید که ترید انواع مختلفی دارد و همچنین آن‌ها می‌توانند از صعود و نزول بازار سود کسب کنند.

سرمایه گذاری چیست؟

سرمایه‌گذاران با خرید موارد متفاوتی مانند ارزهای دیجیتال (مانند بیت کوین) و نگهداری آن‌ها برای مدت نسبتا طولانی می‌توانند سود کسب کنند. پس باید بگوییم که مدت‌زمان نگهداری ارزهای دیجیتال توسط سرمایه‌گذاران بسیار بیشتر از تریدرهاست.

تفاوت ترید و سرمایه گذاری

شاید اصلی‌ترین شباهت ترید و سرمایه گذاری امکان کسب سود در صورت توجه به موارد متفاوت است. اما تفاوت این دو مورد را می‌توان در نکات متنوعی مشاهده کرد. از مهم‌ترین تفاوت‌های ترید و سرمایه گذاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- نوع فعالیت

تریدرها از نوسانات کوچک بازار سود کسب می‌کنند. به همین دلیل باید به‌طور مداوم بازار را بررسی کنند و بخشی از وقت روزانه آن‌ها به تحلیل و ترید اختصاص دارد. درحالی‌که سرمایه‌گذاران زمان خرید مناسب را پیدا می‌کنند و پس از آن منتظر رسیدن زمان مناسب برای فروش می‌مانند.

2- میزان ریسک

دومین تفاوت ترید و سرمایه گذاری در میزان ریسک است. باید بدانید که تریدرها به دلیل استفاده از لورج همیشه ریسک بیشتری را متحمل می‌شوند. در صورتی که آن‌ها با مدیریت ریسک به‌خوبی آشنا نباشند احتمال متضرر شدن آن‌ها بسیار زیاد است. این در حالی است که در طرف مقابل سرمایه‌گذاران ریسک بسیار کمتری روی سرمایه‌های خود می‌کنند.

3- آینده ارز دیجیتال یا بررسی چارت

برای تریدرها مواردی مانند وایت پیپر، تیم سازنده و هدف پروژه اصلا اهمیتی ندارد. آن‌ها تنها لازم است که چارت را به‌خوبی تحلیل کنند تا روند را پیدا کرده و نقطه مناسب برای ورود را پیدا کنند. در طرف مقابل سرمایه‌گذاران باید پروژه ارز دیجیتال مد نظر خود را به‌خوبی بررسی کنند و فعالیت‌های آن را رصد کنند تا بتوانند از رشد آن سود دریافت کنند.

4- احساسات

باید بدانید که احساسات می‌تواند روی تریدرها تاثیر بسیاری بگذارد. بسیاری از تریدرها در زمانی که حال مناسبی ندارند اگر اقدام به باز کردن معامله کنند ریسک بالایی کرده‌اند و احتمال متضرر شدن آن‌ها بالاست. در طرف مقابل سرمایه‌گذاران باید مدت‌زمان بیشتری را برای انتخاب پروژه بگذارند و به همین دلیل تغییرات در خلق‌وخو و احساسات آن‌ها تاثیر کمتری در سود و ضررشان دارد.

5- نوع تحلیل مورد استفاده

بسیاری از فعالان بازارهای مالی از دو تحلیل تکنیکال و فاندامنتال استفاده می‌کنند تا کارهای خود را انجام دهند. تریدرها باید توجه بیشتری به تحلیل تکنیکال داشته باشند و سرمایه‌گذاران باید توجه بیشتری به تحلیل‌های فاندامنتال کنند.

تفاوت ترید و سرمایه گذاری چیست؟ کدام به درد من می‌خورد؟

انواع سرمایه گذاری

حال که با اصلی‌ترین تفاوت‌های ترید و سرمایه گذاری آشنا شدید، بد نیست در خصوص انواع سرمایه گذاری و ترید نیز اطلاعاتی به دست آورید تا با این دو روش بیشتر آشنا شوید. به‌طورکلی دو نوع سرمایه گذاری وجود دارد که عبارتند از:

1- سرمایه گذاری فعال

سرمایه گذاری فعال را باید اولین نوع سرمایه گذاری دانست. معمولا کسانی که به سراغ این نوع از سرمایه گذاری می‌روند دانشت بالایی در خصوص بازارهای مالی دارند زیرا باید بتوانند زمان مناسب برای خریدوفروش ارزهای دیجیتال مختلف را پیدا کنند. انعطاف‌پذیری بسیار بالا و وجود گزینه‌های متعدد را باید مهم‌ترین مزایای استفاده از این روش دانست اما به زمان و دانش بالایی نیاز دارد.

2- سرمایه گذاری غیرفعال

برخی افراد اقدام به خرید ارزهای دیجیتال و نگه‌داشتن آن برای مدت‌زمان طولانی می‌کنند. این افراد معمولا ریسک کمی را متحمل می‌شوند و به زمان بالایی برای بررسی مداوم بازار نیاز ندارند. این افراد در حقیقت از روش سرمایه گذاری غیرفعال استفاده کرده‌اند. هزینه‌های کم، عدم نیاز به گذاشتن زمان زیاد، ریسک پایین و راحتی انجام را باید از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع سرمایه گذاری دانست.

انواع ترید

باید بدانید که ترید انواع بسیار گسترده‌ای دارد که همین تنوع نیز می‌تواند به عنوان یک تفاوت ترید و سرمایه گذاری دیگر معرفی شود. افراد با توجه به امکانات، دانش و بسیاری موارد دیگر روش مناسب برای خود را انتخاب می‌کنند. باید بدانید که برخی افراد از ترکیب چند روش برای کسب درآمد از ترید استفاده می‌کنند. در صورتی که این روش‌ها به‌خوبی انتخاب شود، سرمایه‌ای که در اختیار فرد است به‌اندازه کافی باشد و فرد دانش مناسبی در خصوص آن‌ها داشته باشد، سود ترید را باید بالا و مناسب دانست. از مهم‌ترین انواع ترید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- نوسان‌گیری

در این روش تریدر یک ارز دیجیتال را خریداری می‌کند و برای مدتی که معمولا از یک روز تا یک ماه طول می‌کشد، آن‌ها را نگه می‌دارد و پس از این‌که به قیمت مناسب رسید، آن‌ها را به فروش می‌رساند.

2- ترید روزانه

ترید روزانه همان‌طور که از نام آن مشخص است نوعی ترید است که معامله آن نهایتا یک روز طول می‌کشد. افراد در این نوع ترید می‌توانند در صورت تحلیل صحیح از صعود یا نزول بازار به‌راحتی کسب درآمد کنند.

3- اسکالپینگ

اسکالپینگ نوع دیگری از انواع ترید است که معامله‌گر در روز ممکن است وارد چندین ترید متفاوت شود. این نوع تریدرها از روندهای کوچک بازار سود کسب می‌کنند و معاملات خود را برای مدت طولانی باز نگه نمی‌دارند.

4- سوئینگ

سوئینگ را باید نوع دیگری از ترید دانست که تریدر در آن به محدوده‌های حمایت و مقاومت توجه بیشتری دارد. او در زمان رسیدن قیمت به یک حمایت وارد معامله می‌شود و در زمان رسیدن قیمت به حمایت بعدی از آن خارج می‌شود.

5- معاملات موقعیتی

معاملات موقعیتی (Position Trading) را باید روش دانست که تریدرهای حرفه‌ای که در حقیقت این کار را به‌عنوان کار اصلی خود می‌دانند از آن استفاده می‌کنند. در این روش تریدر موقعیت را پیدا کرده و در زمان مناسب وارد آن می‌شود. باید بدانید که این نوع ترید نیاز به دانش، نظم و انضباط بسیار بالایی دارد و هر فردی نمی‌تواند به‌راحتی از آن استفاده کند.

تفاوت ترید و سرمایه گذاری؛ ترید کنم یا سرمایه گذاری؟

جمع‌بندی

در این مطلب با تفاوت ترید و سرمایه گذاری آشنا شدیم. میزان ریسک، نوع سرمایه گذاری، تحلیل‌های مورد استفاده، زمان موردنیاز و تاثیر احساسات را باید از مهم‌ترین تفاوت‌های ترید و سرمایه گذاری دانست. بد نیست بدانید که سرمایه گذاری انواع مختلفی دارد که سرمایه گذاری فعال و غیرفعال از مهم‌ترین انواع آن محسوب می‌شوند. تنوع ترید بسیار بالاتر از سرمایه گذاری است و تریدرها با توجه به نکات بسیاری بهترین روش را برای خود انتخاب و از آن برای کسب سود استفاده می‌کنند.

امیر یارایی

امیر یارایی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

فرایند ماینینگ را باید تنها یکی از روش‌هایی دانست که با استفاده از آن می‌توان در بازار ارزهای دیجیتال سود کسب کرد. اما نکته‌ای که […]

بازار ارزهای دیجیتال را باید یکی از محبوب‌ترین بازارهای مالی جهان دانست که رشد بسیار بالای آن در همین چند سالی که از آغاز به […]

افراد متفاوت از روش‌های مختلفی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بازار کریپتوکارنسی استفاده می‌کنند. یکی از جذاب‌ترین و جامع‌ترین سایت‌هایی که می‌توانید در آن […]

بازار ارزهای دیجیتال را باید یکی از جذاب‌ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری دانست. رشد بالای این بازار سبب شده تا هر روز افراد جدیدی وارد این […]

در بازار کریپتوکارنسی اصطلاحات متفاوتی وجود دارد که شبکه لایتنینگ یکی از آن‌هاست. اما شبکه لایتنینگ چیست؟ اگر بخواهیم به این سوال به ساده‌ترین شکل […]