اخبار مهم امروز بازار ارز دیجیتال – شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲

اخبار مهم امروز بازار ارز دیجیتال - شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲

فهرست مطالب

امروز قرار است بر خبرهای مهم و تاثیرگذار بازار، مروری کلی داشته باشیم و در جریان این‌که چه اتفاقاتی، روی وضعیت امروز بازار ارز دیجیتال تاثیر گذاشته است قرار بگیریم. در اخبار مهم امروز، ۱۶ دی ۱۴۰۲، از تغییرات نظارتی، برنامه ETFهای بیت کوین، راه‌اندازی‌های جدید و داده‌های بازار می‌خوانید.

 

گسترش فعالیت صرافی کوین بیس در اتحادیه اروپا با مجوز MiFID

صرافی ارز دیجیتال Coinbase قرار است یک نهاد دارای مجوز MiFID در قبرس را خریداری کند تا خدمات مشتقات خود را در سراسر اتحادیه اروپا گسترش دهد. این حرکت انتظار می‌رود حضور Coinbase در بازار اتحادیه اروپا را در سال ۲۰۲۴ به‌طور قابل‌توجهی افزایش دهد.

DCG بدهی یک میلیارد دلاری خود را تسویه می‌کند

گروه ارز دیجیتال (DCG)، وام‌های کوتاه‌مدت جنسیس (Genesis)، زیرمجموعه ورشکسته‌ خود، بالغ بر ۷۰۰ میلیون دلار را پرداخت کرده است. این موضوع یک گام بزرگ بازیابی مالی برای این شرکت است.

SEC هفته آینده در مورد ETF بیت کوین رأی‌گیری می‌کند

تمامی ۱۱ متقاضی صندوق‌های قابله معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین، اصلاحات نهایی خود را ارسال کرده‌اند. به گزارش بلومبرگ، سازمان بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) قرار است در اوایل هفته آینده در مورد این برنامه‌ها رأی‌گیری کند.

FTX سهام خود را با تخفیف فروخت

شرکت فین‌تک دیو (Dave) مجموعه سهام ۱۰۰ میلیون دلاری را به قیمت ۷۱ میلیون دلار از اف‌تی‌اکس ونچرز (FTX Ventures) بازخرید کرد. این اقدام در میان مشکلات قانونی FTX صورت گرفته است.

Hashdex کمپین تبلیغاتی ETF بیت کوین خود را راه‌اندازی کرد

هش‌دکس (Hashdex) دومین تبلیغ برای ETF اسپات بیت کوین خود را راه‌اندازی کرد. این تبلیغ بر پتانسیل نوآورانه بیت کوین و خوش‌بینی از گرفتن تاییدیه از SEC تأکید دارد.

سلسیوس ۳۰ هزار اتریوم را از استیک خارج کرد

شبکه سلسیوس در طول مراحل ورشکستگی خود، ۳۰ هزار اتریوم را از استیک خارج کرد. این اقدام به‌عنوان بخشی از طرح بازیابی شبکه صورت گرفته است.

بانک اسپانیا آزمایش CBDC را آغاز کرد

بانک اسپانیا آزمایش شش ماهه‌ای را برای ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) آغاز کرد. این آزمایش با همکاری سکابانک (Cecabank)، آبانکا (Abanca) و آدهارا بلاک چین (Adhara Blockchain) انجام می‌شود.

OpenAI فروشگاه ChatGPT خود را راه‌اندازی می‌کند

اوپن ای‌‌‌آی (OpenAI) هفته آینده فروشگاه چت‌جی‌پی‌تی (ChatGPT) خود را راه‌اندازی می‌کند. این فروشگاه استاندارد جدیدی را در فناوری هوش مصنوعی ایجاد می‌کند و به توسعه‌دهندگان ابزارهای خلاقانه پیشرفته ارائه می‌دهد.

هکرهای کره شمالی ۶۰۰ میلیون دلار رمزارز سرقت کردند

به گفته تی‌آرام لبز (TRM Labs)، در سال ۲۰۲۳ مجرمان سایبری کره شمالی بیش از ۶۰۰ میلیون دلار از ارزهای دیجیتال را سرقت کرده‌اند که به طور بالقوه مجموع آن‌ها به حدود ۷۰۰ میلیون دلار می‌رسد.

منبع: coingape.com
پانته‌آ کماسی

پانته‌آ کماسی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

فرایند ماینینگ را باید تنها یکی از روش‌هایی دانست که با استفاده از آن می‌توان در بازار ارزهای دیجیتال سود کسب کرد. اما نکته‌ای که […]

بازار ارزهای دیجیتال را باید یکی از محبوب‌ترین بازارهای مالی جهان دانست که رشد بسیار بالای آن در همین چند سالی که از آغاز به […]

افراد متفاوت از روش‌های مختلفی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بازار کریپتوکارنسی استفاده می‌کنند. یکی از جذاب‌ترین و جامع‌ترین سایت‌هایی که می‌توانید در آن […]

بازار ارزهای دیجیتال را باید یکی از جذاب‌ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری دانست. رشد بالای این بازار سبب شده تا هر روز افراد جدیدی وارد این […]

در بازار کریپتوکارنسی اصطلاحات متفاوتی وجود دارد که شبکه لایتنینگ یکی از آن‌هاست. اما شبکه لایتنینگ چیست؟ اگر بخواهیم به این سوال به ساده‌ترین شکل […]