نحوه ساخت کیف پول ارز دیجیتال

نحوه ساخت کیف پول ارز دیجیتال

فهرست مطالب

کیف پول ارز دیجیتال یا والت رمز ارز (CryptoCurrency Wallet)، همان‌طور که از نامش پیداست، جایی امن برای ذخیره ارز دیجیتال شما است. دقیقاً مانند کیف پول‌های متداول که اسکناس‌ها یا سکه‌های خود را در آن قرار می‌دهید، کیف پول‌های ارز دیجیتال هم وظیفه نگهداری از پول دیجیتال و رمز ارز شما را بر عهده دارند؛ به همین علت، می‌توان گفت که بخش مهمی از امنیت دارایی شما منوط به انتخاب یک محل ذخیره‌سازی امن برای ارزهای دیجیتال‌تان است.
در این مقاله از بلاگ بیتمکس با معرفی نحوه ساخت کیف پول ارز دیجیتال، بهترین کیف پول‌‌های رمز ارز ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول‌های ارز دیجیتال انواع و دسته‌بندی‌های مختلفی دارند. برای ساخت کیف پول ارز دیجیتال ابتدا باید بدانید که چه نوع کیف پولی برای شما مناسب‌تر است. در ادامه مهم‌ترین دسته‌بندی کیف پول‌های ارز دیجیتال را به شما معرفی می‌کنیم:

  • کیف پول ارز دیجیتال حضانتی و غیر حضانتی

کیف پول ارز دیجیتال حضانتی و غیر حضانتی

شما می‌توانید کیف پول حضانتی (Custodial) یا کیف پول غیر حضانتی (Non Custodial) را برای نگهداری از رمز ارزهای خود انتخاب کنید. در کیف پول‌های غیرحضانتی وظیفه نگهداری از کلیدهای خصوصی و عمومی شما بر عهده خودتان است و در هر لحظه امکان مدیریت و کنترل دارایی‌تان را دارید. اما در کیف پول غیرحضانتی شما کلیدهای امنیتی خود را در اختیار اپلیکیشن یا پلتفرم انتخابی خود قرار می‌دهید و در حفظ امنیت دارایی خود به آنها اعتماد می‌کنید. 

  • کیف پول ارز دیجیتال گرم و سرد

کیف پول ارز دیجیتال گرم و سرد

یکی دیگر از دسته‌بندی‌های مهم در کیف پول ارز دیجیتال بر اساس اتصال کیف پول به اینترنت است. در این طبقه‌بندی والت‌های کریپتویی به دو نوع کیف پول سرد (Cold Wallet) یا کیف پول سخت‌افزاری (Hard Wallet) و کیف پول گرم (Warm Wallet) یا کیف پول نرم‌افزاری (Soft Wallet) تقسیم می‌شوند.
کیف پول گرم یا نرم‌افزاری بر بستر اینترنت فعالیت داشته و می‌تواند در معرض حملات سایبری قرار بگیرد و در نتیجه نیاز به داشتن لایه‌های امنیتی بیشتری دارد. اما کیف پول سخت‌افزاری یا سرد، به دلیل عدم اتصال به اینترنت، ایمن‌ترین و بهترین کیف پول ارز دیجیتال است که احتمال از دست رفتن یا دزدیده شدن دارایی در آن به شدت کم است.
کیف پول نرم‌افزاری از جنس کدهای برنامه‌نویسی و اپلیکیشن است و دسترسی سریع‌تری را برای شما فراهم می‌کند. در صورتی که والت سرد نوعی دستگاه قابل حمل کوچک است که امکان اتصال به کامپیوتر شخصی شما را دارد و استفاده از آن کمی کندتر است.

بعضی از بهترین کیف پول‌های نرم و سخت ارز دیجیتال عبارتند از:

بهترین کیف پول‌های نرم و سخت

آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال

روش ساخت کیف پول‌های سخت‌افزاری کمی با کیف پول‌های نرم‌افزاری متفاوت است. برای ساخت کیف پول ارز دیجیتال سخت‌افزاری، ابتدا باید سخت‌افزار آن را از شرکت تولید کننده خریداری و دریافت کنید. سپس دستگاه را به سیستم کامپیوتری خود متصل کرده و مراحل نصب کیف پول سرد خود را مطابق با دستورالعمل آن ادامه دهید. 

کیف پول‌های سخت‌افزاری معمولاً یک نرم‌افزار آفلاین دارند که می‌توانید آن را از سایت اصلی کیف پول دانلود کنید. اما اگر قصد ساخت کیف پول‌ نرم‌افزاری موبایل یا دسکتاپ را دارید، بهتر است مستقیماً به سایت شرکت ارائه دهنده یا پلتفرم‌های معتبری مانند گوگل پلی یا اپ استور مراجعه کنید و برنامه کیف پول را از آنجا دانلود و نصب کنید. کیف پول‌های نرم‌افزاری تنوع زیادی دارند و نحوه نصب و ساخت آنها کمی با یکدیگر متفاوت است. 

مراحل اصلی ساخت یک کیف پول کریپتویی

مراحل اصلی ساخت یک کیف پول کریپتویی

در حالت کلی، برای ساختن یک کیف پول ارز دیجیتال گرم یا سرد، مراحل اصلی زیر را طی خواهید کرد:

  • وارد کردن نام کاربری و رمز عبور و اطلاعات اولیه‌ای که شامل ایمیل یا تلفن همراه نیست.
  • دریافت عبارت بازیابی کیف پول که شامل چند کلمه تصادفی است و باید آنها را به ترتیب نمایش داده شده در جایی امن نوشته و نگهداری کنید.
  • وارد کردن مجدد یا تایید عبارت ریکاوری کیف پول.
  • تایید نهایی و ورود به داشبورد کیف پول ارز دیجیتال

بعد از ساخته شدن کیف پول رمز ارز، می‌توانید از طریق آن به کلید خصوصی و عمومی خود دسترسی پیدا کنید و ارزهای دیجیتال خود را واریز، برداشت یا مبادله کنید. دقت کنید که هر والت، از شبکه‌های بلاک‌ چینی و ارزهای دیجیتال به‌خصوص و محدودی پشتیبانی می‌کند و بسته به نوع ارزهایی که در سبد دارایی خود دارید، ممکن است نیاز داشته باشید دو یا چند کیف پول ارز دیجیتال مختلف برای نگهداری از رمز ارزهای خود بسازید.

روش ساخت کیف پول بیتمکس 

کیف پول بیتمکس

به دلیل محدودیت‌‌‌ها و تحریم‌های موجود، اگر در ایران هستید، بهتر است که از کیف پول‌های ارز دیجیتال ایرانی استفاده کنید تا بتوانید همیشه به دارایی خود دسترسی داشته باشید. پیشنهاد ما برای انتخاب بهترین کیف‌پول‌ ارز دیجیتال ایرانی، استفاده از صرافی و کیف پول ارز دیجیتال بیتمکس است. 

برای ساخت کیف پول ارز دیجیتال بیتمکس کافی است در وب‌سایت صرافی بیتمکس ثبت نام و احراز هویت کنید. با این کار کیف پول بیتمکس شما به صورت اتوماتیک ساخته و به حساب کاربری‌تان متصل می‌شود.

برای استفاده از کیف پول بیتمکس، می‌توانید از طریق موبایل، تبلت یا کامپیوتر شخصی‌تان وارد حساب کاربری بیتمکس خود شوید و اقدام به سفارش‌گذاری کنید. به این ترتیب دسترسی بهتر و سرعت بیشتری در معاملات کریپتویی خود خواهید داشت و حتی می‌توانید خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود را به صورت تومانی انجام دهید. کیف پول بیتمکس از نوع نرم‌افزاری و حضانتی است و راهکارهای امنیتی زیادی در طراحی و ساخت آن لحاظ شده است تا در تمام لحظات شبانه‌روز، از سرمایه شما محافظت شود. 

کلام آخر 

در این مطلب در مورد نحوه ساخت کیف پول ارز دیجیتال صحبت کردیم و انواع مختلف کیف پول رمز ارز را به شما معرفی کردیم. انتخاب و ساخت کیف پول یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید در ابتدای مسیر سرمایه‌گذاری‌ دیجیتال‌تان به آن بپردازید.
برای داشتن یک سرمایه‌گذاری امن و موفق در بازار ارز دیجیتال، بهتر است از کیف پول‌های معتبر استفاده کنید و همواره از عبارت ریکاوری و  کلیدهای خصوصی و عمومی خود محافظت کنید.

اگر دوست دارید درباره دنیای رمز ارزها و جدیدترین اخبار کریپتو کارنسی بیشتر بدانید، می‌توانید سایر مقالات بلاگ بیتمکس را مطالعه کنید.

مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

کیف پول ارز دیجیتال را باید یک نرم‌افزار دانست که گاهی همراه با سخت‌افزار در اختیار افراد قرار می‌گیرد. افراد می‌توانند کوین‌ها و توکن‌های متفاوت

خرید و فروش ارزهای دیجیتال، ترید و بسیاری اقدامات دیگر در دنیای ارزهای دیجیتال بدون داشتن اطلاعات مناسب از چارت کوین یا توکن مورد نظر