آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال از صفر تا صد

خرید-و-فروش-ارز-های-دیجیتال

فهرست مطالب

آیا شما هم قصد دارید سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال را تجربه کنید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ فضای کریپتو کارنسی در طی سال‌های اخیر رشد روزافزونی داشته و این موضوع دنبال کردن به‌روزترین اخبار این دنیای گسترده را با چالش همراه کرده است؛ به همین دلیل بسیاری از افراد در نقطه شروع سردرگم می‌شوند و نمی‌دانند سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال را از کجا شروع کنند.

ما در این مقاله از وبلاگ بیتمکس سعی داریم شما را از سردرگمی درآوریم و خرید و فروش ارز دیجیتال را از اولین مرحله تا آخرین قدم به شما آموزش دهیم. اگر دوست دارید به یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای تبدیل شوید و زمان درست خرید و فروش ارزهای دیجیتال را بدانید، با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال (Cryptocurrency) که با نام‌های کریپتو کارنسی، رمز ارز یا ارز مجازی هم شناخته می‌شود، یک نوع پول دیجیتال است. رمز ارز برخلاف پول فیزیکی تحت کنترل یک نهاد مرکزی مثل بانک نیست و فعالیت آن به واسطه فناوری بلاک چین انجام می‌شود.

اولین ارز دیجیتالی که به صورت رسمی به دنیا معرفی شد، بیت کوین بود که در سال ۲۰۰۸ آغاز به کار کرد و تا به امروز ارزش آن افزایش زیادی پیدا کرده است. در طی سال‌های اخیر رمز ارزهای زیاد و متنوعی وارد بازار شده‌اند و سرمایه‌گذاران آن‌ها را خرید و فروش می‌کنند.

چرا باید در ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرد؟

طی سال‌های اخیر و هم‌زمان با رشد تکنولوژی، بازار ارزهای دیجیتال اهمیت زیادی پیدا کرده‌ و یکی از دارایی‌های ارزشمند هر سرمایه‌گذار به شمار می‌آید. سرمایه‌گذاران زیادی در بازار کریپتو کارنسی در حال معامله هستند و آن را فضایی هیجان‌انگیز برای کسب تجربه و درآمدزایی می‌دانند.

فعالیت در بازار کریپتو کارنسی برای سرمایه‌گذاران درآمد دلاری به همراه دارد و این موضوع برای افراد داخل ایران نوعی سود به حساب می‌آید. به همین دلیل یادگیری نحوه خرید ارز دیجیتال می‌تواند تصمیم آینده‌سازی برای هر شخصی در هر سطحی از اطلاعات باشد.

چگونه ارز دیجیتال بخریم؟

خرید و فروش رمز ارز به صورت آنلاین انجام می‌شود. چون ماهیت ارزهای دیجیتال به طور کلی آنلاین است و صورت فیزیکی ندارد. انجام معاملات ارز دیجیتال به روش‌های متنوعی صورت می‌گیرد که می‌توان گفت معتبرترین و امن‌ترین این روش‌ها، استفاده از صرافی است.

صرافی‌های ارز دیجیتال برای این شکل گرفتند که سرمایه‌گذاران بتوانند با کمک این واسطه‌ها با یکدیگر معامله کنند و به راحتی پول ریالی خود را به بیت کوین یا هر ارز دیجیتالی که می‌خواهند تبدیل کنند. اولین قدم برای خرید ارز دیجیتال هم ثبت نام در یکی از این صرافی‌ها است.

ثبت نام در صرافی بیتمکس

مراحل خرید و فروش ارز دیجیتال

در ادامه مراحلی را که باید برای خرید و فروش رمز ارز طی شوند، بررسی می‌کنیم:

  1. ثبت‌نام در یک صرافی معتبر

همان طور که قبل از این گفتیم، وقتی تصمیم به خرید ارز دیجیتال می‌گیرید، در قدم اول باید انتخاب کنید که قرار است از چه پلتفرمی استفاده کنید. صرافی ارز دیجیتال پلتفرمی است که به کاربران امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و دوج کوین را می‌دهد.

کاربران با ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری در صرافی‌ها می‌توانند معاملات خود را به راحتی انجام دهند و ارزهای دیجیتال را خرید و فروش کنند. صرافی‌ها در واقع به عنوان یک واسطه بین کاربر و بازارهای ارزهای دیجیتال عمل می‌کنند تا معاملات رمز ارزها به آسانی انجام شوند.

  1. ایجاد حساب کاربری

بعد از انتخاب صرافی ارز دیجیتال، باید یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. شرایط ثبت نام در هر صرافی با صرافی دیگر متفاوت است. بعضی از صرافی‌ها از شما می‌خواهند علاوه بر اطلاعاتی مثل ایمیل و شماره تلفن، اطلاعاتی مثل تصویر شناسنامه یا پاسپورت خود را هم آپلود کنید.

ثبت نام و احراز هویت در بیتمکس سریع و آسان انجام می‌شود و پروسه احراز هویت آن حرفه‌ای‌ترین و پیشرفته‌ترین فرایند احراز هویت در ایران است.

  1. شارژ کیف پول

برای خرید ارز دیجیتال در قدم اول باید کیف پول آنلاین خود را شارژ کنید. کافی است وارد درگاه بانکی صرافی مورد نظر خود شده و هر مقدار که می‌خواهید، دارایی به کیف پولتان منتقل کنید. بعد از آن برای خرید هر ارز دیجیتال به راحتی می‌توانید مبلغ را از کیف پولتان پرداخت کنید.

  1. معامله کنید

حالا که کیف پولتان را شارژ کردید، زمان آن رسیده که شروع به معامله کنید و ارز دیجیتال بخرید. برای خرید ارز دیجیتال در صرافی‌ها راه‌های مختلفی وجود دارد. یک روش آسان برای شما این است که از روش معامله سریع استفاده کنید. در این روش می‌توانید وارد بازار ارزهای دیجیتال شده و هر مقدار که می‌خواهید پول خرج کنید تعیین کنید و به همان مقدار ارز دیجیتال بخرید.

روش دیگر خرید و فروش ارزهای دیجیتال، معامله در بازار حرفه‌ای است. البته این روش بیشتر برای کسانی مناسب است که سابقه ترید کردن دارند و نحوه سفارش گذاری در بازار را می‌دانند.

  1. جایی برای ذخیره انتخاب کنید

خرید ارز دیجیتال قطعا پایان کار نیست. حالا که یک حساب فعال در صرافی آنلاین دارید، روش‌های متنوعی برای خرید، مبادله و ذخیره ارزهای دیجیتال پیش روی شما قرار دارند. اگر قصد دارید به طور مداوم معامله کنید، بهتر است ارزهای خود را در همان کیف پول صرافی‌تان نگه دارید. اما برای امنیت بیشتر، بهتر است از یک روش دیگر هم برای ذخیره ارزهای دیجیتال استفاده کنید؛ کیف پول دیجیتال یا کیف پول‌های سرد.

کیف پول دیجیتال نوعی کیف پول رمزنگاری شده است که اطلاعات شما را به صورت آنلاین یا آفلاین ذخیره می‌کند و می‌تواند به دستگاه‌هایی مثل تبلت، لپ‌تاپ یا موبایل هم وصل شود. 

چگونه از طریق ارز دیجیتال کسب درآمد کنیم؟

ارزش هر ارز دیجیتال ممکن است با توجه به بازار آزاد جهانی دقیقه به دقیقه تغییر کند؛ بنابراین برای کسانی که به تازگی وارد این حوزه شده‌اند مهم است که تا حدودی درباره نحوه عملکرد بازار رمز ارزها اطلاعات پیدا کنند. از این طریق است که می‌توانند با خیالی راحت سرمایه‌گذاری کنند و حتی بیشترین سود را از خرید و فروش ارزهای دیجیتال ببرند.

تجارت ارزهای دیجیتال می‌تواند از نظر مقیاس و پیچیدگی از یک تراکنش ساده مثل تبدیل ریال به تتر تا انواع جفت‌های معاملاتی سودآور را شامل شود. درمورد فروش ارزهای دیجیتال باید گفت اگر بتوانید از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال رمز ارز بخرید، نحوه فروش آن هم دقیقا مثل خرید آن است و در این مرحله با چالش جدیدی مواجه نمی‌شوید.

به طور کلی می‌توان روی ارزهای دیجیتال برای کسب درآمد حساب کرد. اما نباید رمز ارز را با دیگر روش‌های سرمایه‌گذاری یکی بدانید. سرمایه‌گذاری در دنیای کریپتو کارنسی با فضاهای دیگر مثل بازار بورس سهام کاملا متفاوت است و نباید آن‌ها را با هم مقایسه کرد.

هرکسی با توجه به موقعیتی که در آن قرار دارد می‌تواند سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را برای خود مناسب بداند یا نداند. به طور مثل برای کسی که حقوق بازنشستگی دریافت می‌کند، شاید سرمایه گذاری رمز ارز کار پر ریسکی به حساب بیاید. چون بازار کریپتو کارنسی با نوسانات زیادی همراه است و روش مناسبی برای پس انداز دارایی‌های کم نیست.

نکاتی که بهتر است قبل از سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال بدانید

چگونه ارز دیجیتال بخریم

سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال می‌تواند فرصتی جذاب برای هر کسی باشد. اما افرادی که به تازگی وارد بازار کریپتو کارنسی شده‌اند باید مراقب باشند که فریب کلاهبرداران را نخورند و ارزهای دیجیتال خود را در جای امنی نگهداری کنند.

اگر دوست دارید با کمترین ریسک در بازار رمز ارزها سرمایه‌گذاری کنید و خطرهای احتمالی را تا حد ممکن کاهش دهید، بهتر است قبل از هر اقدامی اطلاعات خود را در این زمینه بیشتر کنید. در ادامه چند نکته مهم درباره سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال را مرور می‌کنیم:

  • قبل از خرید ارز دیجیتال، بهتر است استراتژی مشخصی داشته باشید و با توجه به روش معاملاتی شخصی‌تان صرافی خود را انتخاب کنید.
  • اگر به تازگی شروع به سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال کرده‌اید، دقت کنید که قبل از خرید هر رمز ارز درمورد آن اطلاعات کافی را به دست آورید و تحت تاثیر صحبت‌های اطرافیان یا فضای مجازی اقدام نکنید.
  • درصورتی که اولین بار است قصد خرید ارز دیجیتال دارید، در قدم اول بهتر است روی رمز ارزهای مشهور و برتر مثل بیت کوین، اتریوم یا تتر سرمایه‌گذاری کنید.
  • قبل از ورود به دنیای کریپتوکارنسی، بهتر است در مورد نوسانات بازار رمز ارز مطالعه کنید؛ چرا که ممکن است اگر بدون اطلاعات قبلی اقدام به سرمایه‌گذاری کنید، با دیدن نوسانات زیاد این بازار شوکه شوید و به دنبال تصمیم‌های نادرست دارایی‌تان را از دست بدهید.
  • در انتخاب کیف پول ارز دیجیتال خود دقت کافی را به خرج دهید. سعی کنید کیف پولی تهیه کنید که امنیت کافی داشته باشد و به بهترین نحو دارایی شما را ایمن نگه دارد. 
  • حتما دقت کنید که قبل از خرید و فروش ارز دیجیتال با مفاهیم و اصطلاحات مرتبط با این حوزه آشنایی کافی پیدا کنید تا بتوانید با دیدی روشن اقدام به سرمایه‌گذاری کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال با صرافی بیتمکس

معامله رمز ارزها در صرافی‌های معتبر خارجی در طی سال‌های اخیر با تحریم مواجه شده‌اند و کاربران ایرانی حالا به سختی می‌توانند در این صرافی‌ها سرمایه‌گذاری کنند؛ به همین دلیل برای جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری و از دست رفتن سرمایه، بهتر است از یک صرافی معتبر و امن داخلی استفاده کنید.

صرافی بیتمکس یکی از امن‌ترین پلتفرم‌هایی است که در آن می‌توانید با خاطری آسوده به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازید و تجربه‌ای لذت‌بخش داشته باشید. در بیتمکس بدون واسطه و محدودیت، می‌توانید رمز ارز بخرید و بفروشید.

امکان تبدیل تمام ارزهای دیجیتال به تتر در بیتمکس برای شما وجود دارد و همچنین می‌توانید آن را به ریال هم تبدیل کرده و برداشت کنید.خرید و فروش ارز دیجیتال در بیتمکس با کمک تیم امنیتی قوی و حرفه‌ای آن امکان پذیر است و شما می‌توانید با خیالی راحت به معامله در بازار جهانی بپردازید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دنبال کردن جدیدترین اخبار دنیای ارزهای دیجیتال، مقالات دیگر سایت وبلاگ بیتمکس را دنبال کنید.

مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

کیف پول ارز دیجیتال را باید یک نرم‌افزار دانست که گاهی همراه با سخت‌افزار در اختیار افراد قرار می‌گیرد. افراد می‌توانند کوین‌ها و توکن‌های متفاوت

خرید و فروش ارزهای دیجیتال، ترید و بسیاری اقدامات دیگر در دنیای ارزهای دیجیتال بدون داشتن اطلاعات مناسب از چارت کوین یا توکن مورد نظر