ثبت بیش از ۴.۵ میلیارد دلار معامله در اولین روز تایید ETF اسپات بیت کوین

اولین روز معاملات ETF اسپات بیت کوین با حجم ۴.۶ میلیارد دلاری رکورد زد

فهرست مطالب

پس از مدت‌ها انتظار، بالاخره ETF بیت کوین در تاریخ ۱۰ ژانویه، توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، به‌صورت رسمی تایید شد. SEC با درخواست راه‌اندازی صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین توسط ۱۱ شرکت موافقت کرد. این اقدام پس از سال‌ها انتظار و بررسی‌های متعدد، سرانجام راه را برای ورود ETF بیت کوین به بازار بورس آمریکا هموار کرد.

این صندوق‌ها توسط شرکت‌های مختلفی از جمله ARK 21Shares، Invesco Galaxy، VanEck، WisdomTree، Fidelity، Valkyrie، BlackRock، Grayscale، Bitwise، Hashdex و Franklin Templeton ارائه می‌شوند.

فایل پرونده تایید این صندوق‌ها بلافاصله در وب‌سایت SEC قرار گرفت، اما چند دقیقه بعد با خطای ۴۰۴ از دسترس خارج شد. علت این خطا مشخص نیست، اما برخی معتقدند که ممکن است SEC قصد انتشار این فایل را در آن زمان نداشته است.

مشخص نیست که این خطا عمدا توسط خود SEC ایجاد شده یا ترافیک شدید باعث آن شده است. جیمز سیفرت، تحلیلگر بلومبرگ، معتقد است که SEC احتمالاً در ابتدا قصد انتشار این فایل را نداشته است، اما پس از واکنش‌های عمومی، تصمیم گرفت که آن را به اشتراک بگذارد.

پرونده تاییدیه ETF اسپات بیت کوین
پرونده تاییدیه ETFهای اسپات بیت کوین – منبع: U.S. SEC

 

 

معاملات صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین در روز اول، با حجمی بیش از ۴.۶ میلیارد دلار، آغاز شد. این حجم معاملات، رکورد جدیدی را برای ETFهای بیت کوین به ثبت رساند.

بر اساس داده‌های یاهو فایننس، ETF بلک‌راک با نام iShares Bitcoin Trust و با نماد IBIT، با حجم معاملاتی بالغ بر ۱ میلیارد دلار، در صدر قرار گرفت. ETF شرکت فیدلیتی نیز با حجم معاملات ۶۸۵ میلیون دلاری، در رتبه دوم ایستاد. ETF گری‌اسکیل نیز با حجم معاملاتی بالغ بر ۲.۳ میلیارد دلار، در رتبه سوم قرار گرفت.

لیست معاملات ETF اسپات بیت کوین

البته، حجم معاملات شامل جریان‌های ورودی و خروجی است و تصویر کاملی از اینکه چه مقدار از فعالیت معاملاتی مربوط به خرید و چقدر از آن مربوط به فروش بوده است، نشان نمی‌دهد.

اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد بلومبرگ، بر این باور است که اکثریت قریب به اتفاق فعالیت‌های معاملاتی برای GBTC، مربوط به فروش بوده است. او معتقد است که سرمایه‌گذاران از این صندوق به محصولات جدیدتر و با کارمزد پایین‌تر مانند ETFهای بلک‌راک و فیدلیتی مهاجرت می‌کنند.

در مجموع، می‌توان گفت که معاملات ETF اسپات بیت کوین با موفقیت آغاز شد و استقبال خوبی از این محصولات جدید صورت گرفت. با این حال، باید منتظر ماند و دید که این معاملات در روزهای آینده چه روندی را خواهند داشت.

منبع:‌ cointelegraph.com
پانته‌آ کماسی

پانته‌آ کماسی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

فرایند ماینینگ را باید تنها یکی از روش‌هایی دانست که با استفاده از آن می‌توان در بازار ارزهای دیجیتال سود کسب کرد. اما نکته‌ای که […]

بازار ارزهای دیجیتال را باید یکی از محبوب‌ترین بازارهای مالی جهان دانست که رشد بسیار بالای آن در همین چند سالی که از آغاز به […]

افراد متفاوت از روش‌های مختلفی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بازار کریپتوکارنسی استفاده می‌کنند. یکی از جذاب‌ترین و جامع‌ترین سایت‌هایی که می‌توانید در آن […]

بازار ارزهای دیجیتال را باید یکی از جذاب‌ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری دانست. رشد بالای این بازار سبب شده تا هر روز افراد جدیدی وارد این […]

در بازار کریپتوکارنسی اصطلاحات متفاوتی وجود دارد که شبکه لایتنینگ یکی از آن‌هاست. اما شبکه لایتنینگ چیست؟ اگر بخواهیم به این سوال به ساده‌ترین شکل […]