یوان چین، دومین ارز بزرگ تجارت جهانی

یوان چین، دومین ارز بزرگ تجارت جهانی

فهرست مطالب

یوان چین با عبور از یورو، حالا به‌عنوان دومین ارز بزرگ در تامین مالی تجارت جهانی شناخته می‌شود. دلیل این اتفاق این است که شرکت‌ها، با توجه به نرخ‌های بهره پایین در چین، از بانک‌های این کشور وام می‌گیرند.

با افزایش هزینه‌های تامین مالی در اقصی نقاط جهان، شرکت‌ها در بازارهای وامی چین، نقش مهمی ایفا می‌کنند. شرکت‌ها به بازارهای بدهی یوان چین جذب شده‌اند و مقدار بی‌سابقه‌ای از بدهی‌های به یوان صادر شده و وام‌های بزرگی گرفته‌اند.

افزایش میزان وام‌گیری از بانک‌های چین، باعث شده که یوان با گذر از یورو، به رتبه دوم ارزهای مورد استفاده در تجارت جهانی دست پیدا کند و به جاه‌طلبی‌های پکن برای تبدیل یوان به ارز جهانی دامن بزند.

شرکت‌ها و بانک‌ها مقدار بی‌سابقه‌ای پول از طریق صدور اوراق بهادار به یوان در منطقه هنگ کنگ (اوراق بهادار پاندا و دیم سام) جذب کرده‌اند.

فیونا لیم، استراتژیست ارشد امور بانکی در این‌باره گفت: «کاهش ارزش یوان و کاهش نرخ‌ها، باعث شده است که هزینه وام گرفتن از چین برای دیگر شرکت‌ها به‌شدت ارزان شود.»

شرکت های خارجی مانند خودروساز آلمانی BMW و Crédit Agricole SA و همچنین واحدهای خارج از کشور، از شرکت های چینی با فروش اوراق قرضه پاندا در بازه زمانی ژانویه تا اکتبر، رکورد 125.5 میلیارد یوان (17.33 میلیارد دلار) را به دست آوردند که 61 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

بانک ملی کانادا نیز 1 میلیارد یوان از فروش اوراق بهادار پاندا به نرخ 3.2% در ماه گذشته جذب کرد، که به مقایسه با نرخ‌های 4.5% در داخل کانادا بسیار ارزان‌تر است.

صدور اوراق بهادار دیم سام در هنگ کنگ هم به میزان بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و در 8 ماه اول سال به نرخ 62% نسبت به سال گذشته به میزان 343 میلیارد یوان افزایش یافت. همچنین صدور وام‌های به یوان در این شهر نیز به شدت افزایش یافته است.

بانک مرکزی چین (PBOC) در گزارشی ماه گذشته گفته است: «اوراق بهادار پاندا به طور پیوسته نقش یوان را به عنوان یک ارز تامین مالی ترویج می‌کنند» این بانک، دیگر بانک‌ها را تشویق می‌کند تا به شرکت‌های خارج از کشور وام دهند و استفاده گسترده‌تری از یوان در خارج از چین را ممکن سازند.

منبع: asiafinancial.com
پانته‌آ کماسی

پانته‌آ کماسی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

کیف پول ارز دیجیتال را باید یک نرم‌افزار دانست که گاهی همراه با سخت‌افزار در اختیار افراد قرار می‌گیرد. افراد می‌توانند کوین‌ها و توکن‌های متفاوت […]

خرید و فروش ارزهای دیجیتال، ترید و بسیاری اقدامات دیگر در دنیای ارزهای دیجیتال بدون داشتن اطلاعات مناسب از چارت کوین یا توکن مورد نظر […]