بهترین میم کوین ها در سال ۲۰۲۳

میم کوین چیست

فهرست مطالب

میم کوین (Meme Coin) یک ارز دیجیتالی رمزنگاری شده است که از میم‌های اینترنتی (تصاویر طنز پربیننده در دنیای اینترنت) یا شوخی‌های شبکه‌های اجتماعی سرچشمه می‌گیرد.

برای کاربران دنیای ارزهای دیجیتال، میم‌کوین‌ها ابتدا فقط یک سرگرمی بودند، اما رشد چشمگیر ارز دیجیتال دوج کوین (Dogecoin) در سال ۲۰۲۱، باعث شد تا همه‌ چیز تغییر کند.

با این مقاله بیتمکس همراه باشید تا به بررسی مفهوم میم‌کوین و معرفی بهترین میم کوین‌های سال ۲۰۲۳ بپردازیم.

میم کوین چیست؟

میم کوین چیست؟

میم‌ (Meme) تصویر، ویدئو یا گیفی است که همراه با یک پیام متنی در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شده و اصطلاح رایج وایرال (پربیننده) می‌شوند. توزیع ویروسی میم‌ها ویژگی‌ اصلی آن‌هاست. اغلب میم‌ها لحنی طنز دارند و لبخندی به لب بیننده‌ می‌آورند.

در بازار ارزهای دیجیتال هم گاهی براساس میم‌های معروف رمزارزهای جدید ساخته می‌شود. بعضی از این میم‌کوین‌ها به‌واسطه حمایت اینفلوئنسرها یا نهنگ‌های بازار خیلی زود مطرح شده و ارزش بالایی پیدا می‌کنند.

برای مثال ارز دوج کوین (DOGE) میمی بود که در سال ۲۰۱۳ توسط جکسون پالمر (Jackson Palmer) ساخته شد و در سال ۲۰۲۱ با توییت‌های حمایتی ایلان ماسک (Elon Mask) رشدی چند صد درصدی را تجربه کرد.

از رشد انفجاری آخرین میم‌ کوین بازار نیز فقط چند ماه می‌گذرد. ارز دیجیتال پپه (Pepe) که در تمام شبکه‌های اجتماعی از آن صحبت می‌شود، در آوریل ۲۰۲۳ عرضه شد و فقط در یک ماه ارزش بازار آن از صفر به ۲ میلیارد دلار رسید.

میم‌کوین‌ها معمولا شبیه ارزهای دیجیتال معمولی روی بلاکچین لایه یک ساخته می‌شوند؛ با این تفاوت که هیچ کاربردی در پلتفرم‌ها یا شبکه‌های بلاکچینی ندارند و فقط تمرکزشان بر ویروسی شدن بازار و رشد انفجاری است.

بیشتر بخوانید: اسکم ارز دیجیتال چیست؟ تشخیص سایت‌های اسکم

ویژگی‌های اصلی میم کوین‌های بازار

برای این‌که سریع‌تر میم کوین‌های بازار را تشخیص دهید، باید ویژگی‌های عمومی آن‌ها را بشناسید:

  • انتشار روی شبکه‌های بلاکچین لایه یک (در اغلب موارد)
  • الگوبرداری از میم‌های اینترنتی محبوب
  • تمرکز بر جنبه اجتماعی رشد ارزش
  • نوسان قیمتی بالا (ارزش اولیه بسیار پایین، سپس رشد چند صددرصدی و باز افت ارزش)
  • مورد حمایت چند نهنگ یا اینفلوئنسر خاص برای تبلیغ و بزرگ‌نمایی

بهترین میم کوین ها برای سرمایه گذاری

بهترین میم کوین ها برای سرمایه گذاری

در حالت کلی خرید میم‌کوین‌ها روش مطمئنی برای سرمایه‌گذاری نیست. نمودار ارزش مالی میم‌کوین‌ها اغلب همین‌طور که بالا می‌رود، به یکباره دچار سقوط شده و گاهی حتی صفر می‌شود. برای مثال ارزش دوج کوین پس از اینکه به ۰/۷۳ دلار رسید، نزدیک به ۹۰ درصد ریزش کرد؛ در حال حاضر (آگوست ۲۰۲۳) ارزش ارز دیجیتال Doge حدود ۰/۰۷ دلار است. به‌علاوه بسیاری از میم‌کوین‌ها هرگز وارد فهرست ارزهای انفجاری نمی‌شوند و در همان ابتدا شکست می‌خورند.

بااین‌حال اگر میم کوین های آینده‌دار را زودتر شناسایی کنید و با موج‌‌های بازار همراه شوید، می‌توانید از این رشد انفجاری سود بالایی کسب کنید. شیبا (SHIBA)، پپه (PEPE)، فلوکی (FLOKI) و بیبی دوج (BABYDOGE) میم‌کوین‌هایی بودند که اگر در چند سال اخیر آن‌ها را خریداری می‌کردید، به‌راحتی سود هنگفتی به‌دست می‌آوردید.


نکته: هرگز بیش از ۵ درصد سرمایه‌ خود را درگیر خرید میم‌کوین‌ها نکنید. زیرا بازار این ارزها تقرثیبا هیچ ثباتی ندارد و ممکن است متحمل ضررهای سنگین شوید.

معایب سرمایه‌گذاری در میم کوین‌ها

  • ریسک بالا برای سرمایه‌گذاری
  • عدم پایبندی به مقررات و نداشتن نگاه پروژه محور
  • تمرکز بر رشد کوتاه‌مدت

بهترین میم کوین ها در سال ۲۰۲۳

دوج کوین (DOGE)

ارز دیجیتال دوج کوین (DOGE) در سال ۲۰۱۳ و با یک شوخی اینترنتی توسط جکسون پالمر ساخته شد. این رمزارز از همان ابتدا موردتوجه کاربران این بازار بود. تا این‌که در سال ۲۰۲۱ و با توییت‌های حمایتی ایلان ماسک، در کمتر از دو ماه شروع به رشدی ویروسی کرد و ارزش آن از ۰/۰۲ به ۰/۷ دلار رسید؛ البته این صعود چندان پایدار نبود و خیلی زود این ارز دیجیتال تا ۰/۰۶ دلار سقوط کرد.

دوج کوین از معدود میم‌های کریپتویی است که شبکه بلاکچینی اختصاصی دارد و با اختلاف در صدر میم‌کوین‌های بازار قرار دارد. حجم کلی بازار دوج کوین در ماه آگوست ۲۰۲۳ بیش از ۱۰ میلیارد دلار است. اگر به دنبال سرمایه‌گذاری روی یک میم کوین نسبتا اطمینان‌بخش هستید، دوج کوین همچنان گزینه خوبی است. این رمزارز مدت‌هاست در میان برترین‌های بازار کریپتوکرنسی‌ها قرار دارد.

شیبا (SHIB)

شیبا (SHIB)

از دیگر میم کوین های انفجاری ۲۰۲۱، ارز دیجیتال شیبا (SHIB) بود. ارزش بازار شیبا در کمتر از چند ماه از حدود ۵۰۰ هزار دلار به ۷ میلیارد دلار رسید و این ارز به یکی از پر بحث‌ترین رمزارزها در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد. در‌حال حاضر نیز (آگوست ۲۰۲۳) ارزش بازار شیبا حدود ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار است و به‌عنوان دومین میم‌‌کوین برتر بازار بعد از دوج کوین شناخته می‌شود.

نکته جالب درباره شیبا سرمایه‌گذاری تیم توسعه‌دهنده آن روی صرافی غیرمتمرکز ShibaSwap و بازار NFT است. همین مسئله باعث شده تا نگاه کاربران به شیبا تغییر کند و دیگر آن را تنها به‌عنوان یک میم‌کوین محبوب نبینند.

پپه کوین (Pepe Coin)

آخرین میم کوین ویروسی شده بازار، ارز دیجیتال پپه (PEPE) است. این روزها تقریبا در تمامی شبکه‌های اجتماعی از این ارز دیجیتال صحبت می‌کنند. ارز پپه بر اساس میم معروف «Pepe The Frog» طراحی شده و در کمتر از چند ماه در بین ۱۰۰ کوین برتر بازار قرار گرفته است. ارزش بازار پپه درحال حاضر (آگوست ) ۲۰۲۳ به حدود ۴۸۷ میلیون دلار می‌رسد.

اگرچه این رمزارز پس از رسیدن به سقف قیمتی حدود ۷۰ درصد ریزش داشته، اما همچنان می‌توان آن را از میم کوین های آینده دار بازار به‌حساب آورد و منتظر صعود مجددش بود.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی‌های کریپتو برای کسب درآمد در سال ۲۰۲۳

فلوکی (FLOKI)

فلوکی (FLOKI)

چهارمین رتبه در بین میم‌کوین‌های بازار به ارز دیجیتال فلوکی (FLOKI) اختصاص دارد. ارز فلوکی نام خودش را از سگ خانوادگی ایلان ماسک گرفته و از طرفی به فلوکی‌های کاشف جزیره ایسلند هم اشاره دارد. به‌همین خاطر طرفداران این رمزارز را اصطلاحا وایکینگ‌های فلوکی نیز می‌نامند.

سهم فلوکی در آگوست ۲۰۲۳ از بازار ارزهای دیجیتال حدود ۲۰۰ میلیون دلار است و باتوجه به سرمایه‌گذاری در دنیای NFTها و راه‌اندازی دانشگاه فلوکی (University of Floki)، این ارز را می‌توان گزینه نسبتا مناسبی برای سرمایه‌گذاری به‌نظر می‌رسد.

هری پاتر اوباما سونیک (Harry Potter Obama Sonic10 Inu)

از عجیب‌ترین اسم‌ها در بازار ارزهای دیجیتال، مربوط به ارز هری پاتر اوباما سونیک (Harry Potter (Obama Sonic است. این میم کوین از روی نقاشی معروف سونیک برداشته شده و زمان ساخت آن به ماه می سال ۲۰۲۳ برمی‌گردد. هری پاتر اوباما سونیک در همین مدت کوتاه حدود ۲۴۰ درصد رشد داشته و ارزش بازار آن درحال حاضر (آگوست ۲۰۲۳) به ۱۶۳ میلیون دلار می‌رسد. اگر اهل ریسک بالا هستید، خرید این ارز دیجیتال می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت باشد.

آماده ماجراجویی در دنیای کریپتو هستید؟

همین حالا شروع می‌کنم

۱۵ میم کوین برتر ۲۰۲۳

در ادامه فهرستی از ۱۵ میم کوین برتر ۲۰۲۳ را با شما به اشتراک می‌گذاریم. این فهرست بر اساس ارزش بازار میم‌کوین‌های ۲۰۲۳ مرتب شده است. اگر قصد سرمایه‌گذاری روی میم کوین های برتر را دارید، قبل از خرید درباره آن‌ها به‌خوبی تحقیق کنید.

میم کوین  رتبه در بازار  ارزش بازار
 Dogecoin (Doge)  ۹  ۹/۵۶۲/۴۷۵/۵۹۹
 Shiba (Shib)  ۱۵  ۵/۴۶۳/۲۵۵/۰۰۳
 Pepe (Pepe)  ۸۰  ۴۹۹/۶۰۶/۶۸۸
 Floki (Floki)  ۱۵۰  ۲۱۱/۲۷۷/۷۴۱
 Baby Doge Coin (Babydoge)  ۱۷۸  ۱۷۵/۱۰۵/۸۲۱
 HarryPotterObamaSonic10Inu (ETH)  ۱۸۸  ۱۶۰/۰۲۲/۶۹۶
 Dogelon Mars (ELON)  ۳۰۰  ۷۵/۲۱۰/۹۷۱
 Doge Killer (LEASH)  ۴۰۲  ۴۷/۸۶۳/۷۶۷
 Bad Idea AI (BAD)  ۴۴۸  ۴۰/۶۷۱/۶۲۰
 Mog Coin (MOG)  ۵۱۹  ۳۰/۵۳۲/۹۹۲
Milady Meme Coin (LADYS) ۶۱۹ ۲۲/۲۱۲/۷۲۵
Kishu Inu (KISHU) ۶۴۱ ۲۱/۰۲۲/۲۰۵
Dejitaru Tsuka (TSUKA) ۶۵۹ ۲۰/۳۹۲/۹۱۶
Shiba Predator (QOM) ۶۹۰ ۱۸/۳۹۴/۰۲۳
 SnailBrook (SNAIL)  ۷۲۲  ۱۶/۷۵۱/۶۵۹

سخن آخر

میم کوین‌ها ارزهای دیجیتالی هستند که از روی میم‌ها، انیمیشن‌ها، تصاویر یا ویدیوهای معروف دنیای اینترنت ساخته می‌شوند. این ارزهای دیجیتال هیچ برنامه‌ای برای توسعه ندارند و تنها تمرکزشان بر موج‌سواری روی ترندهای شبکه‌های اجتماعی و رشدهای تصاعدی است. به‌همین خاطر خرید میم‌کوین‌ها ریسک بالایی برای سرمایه‌گذاری دارد. بااین‌حال اگر آگاهانه به سراغ‌شان بروید، می‌توانید سود بالایی کسب کنید.

فراموش نکنید که وبلاگ بیتمکس می‌توانید بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری برای خرید و فروش ارز دیجیتال و سرمایه‌گذار بلند مدت در این بازار را پیدا کند.

مدیر سایت

مدیر سایت

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

کیف پول ارز دیجیتال را باید یک نرم‌افزار دانست که گاهی همراه با سخت‌افزار در اختیار افراد قرار می‌گیرد. افراد می‌توانند کوین‌ها و توکن‌های متفاوت […]

خرید و فروش ارزهای دیجیتال، ترید و بسیاری اقدامات دیگر در دنیای ارزهای دیجیتال بدون داشتن اطلاعات مناسب از چارت کوین یا توکن مورد نظر […]