API ارز دیجیتال و نحوه استفاده از آن در بازار رمز ارزها

API ارز دیجیتال چیست

فهرست مطالب

امروزه، میزان توسعه بازار ارز دیجیتال در بالاترین حد خود قرار دارد و توسعه‌دهندگان بسیاری از سایر صنایع به صنعت کریپتوکارنسی (CryptoCurrency) روی آورده‌اند تا از فرصت‌‌های بکر این حوزه بهره‌مند شوند.

فرقی نمی‌کند که شما یک توسعه‌دهنده ارز دیجیتال، یک معامله‌گر یا تنها علاقه‌مند به بازار رمز ارزها باشید؛ به هر حال API‌هایی طراحی شده‌‌اند که ادامه مسیر را برای شما آسان‌تر کنند. 

APIها ابزارهایی از جنس کدهای نرم‌افزاری هستند و وظیفه آنها ایجاد تعامل بین نرم‌افزارهای مختلف است.
شما می‌توانید با استفاده از APIها، یک ربات تریدر شخصی، یک برنامه پرداخت یا راهکاری جدید برای تسویه حساب‌های تجاری‌تان ایجاد کنید. اما قبل از هر چیزی باید بدانید که یک API دقیقاً چیست و چگونه کار می‌کند؟

در ادامه این مطلب از بلاگ بیتمکس، درباره مفهوم API در ارزهای دیجیتال و نحوه استفاده آن در بازار رمز ارزها توضیح می‌دهیم.

تعریف API ارز دیجیتال

API مخفف عبارت Application Programming Interface و نوعی رابط برنامه‌نویسی کاربردی است که برای ایجاد ارتباط بین نرم‌افزارهای مختلف از آن استفاده می‌شود. در واقع API اطلاعات مورد نیاز یک برنامه را از برنامه دیگر دریافت کرده یا اطلاعات جدیدی را در آن ثبت می‌کند. 

بسته به کاربرد و نوع API، نحوه رد و بدل شدن اطلاعات بین نرم‌افزارها متفاوت است؛ برای مثال زمانی که شما به سایت کوین مارکت کپ (Coinmarketcap) مراجعه می‌کنید، لیستی از اطلاعات لحظه‌ای ارزهای دیجیتال را مشاهده می‌کنید که شامل قیمت فعلی، تغییرات یک ساعته، یک روزه و هفتگی، حجم بازار (Market Capitalization)، حجم معاملات ۲۴ساعت گذشته و میزان سرمایه در گردش تمامی آنها است.

API در معاملات ارز دیجیتال

این اطلاعات که به صورت لحظه‌ای تغییر می‌کنند و به‌روزرسانی می‌شوند، توسط یک یا چند API قدرتمند و سریع خوانده شده و در این سایت نمایش داده می‌شود. مسلماً ارزش چنین اطلاعاتی بسیار زیاد است و شما برای استفاده از APIهای کاربردی و محبوب نیاز به پرداخت هزینه و خرید api ارز دیجیتال دارید؛ چرا که هیچ انسانی قادر به پیدا کردن این حجم از داده در یک ثانیه نیست! 

با استفاده از API می‌توانید حجم عظیمی از اطلاعات را در مدت زمان کوتاهی استخراج، مقایسه و تحلیل کرده و در نهایت عملکردی سریع‌تر از دیگران داشته باشید.

API در معاملات ارز دیجیتال

یکی از کاربردهای مهم API، دریافت اطلاعات لحظه‌ای بازارهای مالی پرنوسان و حساسی مانند ارز دیجیتال و استفاده از این داده‌ها در معاملات بلاک چینی است که به آن CryptoAPI گفته می‌شود. با استفاده از API می‌توان در کسری از ثانیه از قیمت یک ارز دیجیتال خاص در چندین صرافی مختلف اطلاع پیدا کرد.
همچنین برای خرید و فروش ارز دیجیتال با بهترین قیمت ممکن، می‌توان از API ارز دیجیتال کمک گرفت. حتی سرمایه‌گذارانی که از استراتژی آربیتراژ (Arbitrage) استفاده می‌کنند تا از اختلاف قیمت بین صرافی‌های ارز دیجیتال، سودی سریع و بی‌دردسر بدست آوردند می‌توانند از ربات‌های ترید مبتنی بر API استفاده کنند. چرا که سرعت عملکرد، تحلیل و تصمیم‌گیری API چندین برابر انسان است.

در حالت کلی ایجاد و استفاده از API نیاز به دانش برنامه‌نویسی دارد، اما بعضی از صرافی‌های ارز دیجیتال امکان ساختن API را به روشی ساده و سریع برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. در این حالت کاربر نیاز دارد تا یک کلید برای ورود به API خود ایجاد کرده و از آن محافظت کند. 

ترید ارز دیجیتال با استفاده از اِی پی آی

فراموش نکنید که APIهای ترید ارز دیجیتال، امکان ایجاد تغییرات مهمی مانند خرید و فروش دارایی‌های شما را دارند، به همین علت باید در استفاده از این ابزارهای معاملاتی دقت و وسواس کافی به خرج دهید.

نحوه ترید ارز دیجیتال با استفاده از ربات تریدر

ترید ارز دیجیتال با استفاده از ربات تریدر به این صورت است که شما باید ربات مورد نظر خود را به وسیله یک API به صرافی ارز دیجیتال متصل کنید. به این ترتیب ربات معامله‌گر می‌‌تواند با پیدا کردن بهترین زمان خرید و فروش، سفارشات شما را در تمامی ساعات شبانه روز ثبت کند. 

یک ربات تریدر برخلاف انسان‌ها، دچار هیجانات احساسی نمی‌شود و معاملات منطقی‌تری را رقم می‌زند و ریسک ضرر شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

نحوه ایجاد api در صرافی بیتمکس

برای ساخت API ابتدا باید در صرافی ارز دیجیتال بیتمکس ثبت‌ نام و احراز هویت خود را کامل کنید.

بعد از ورود به حساب کاربری بیتمکس، وارد بخش «امنیت» شده و سپس در قسمت «مدیریت API» گزینه «افزودن» را انتخاب کنید. 

در اینجا می‌توانید کلید اِی پی آی (API Key) اختصاصی خود را بسازید و به وسیله آن به بات‌های موردنظرتان دسترسی دهید. پس از انتخاب گزینه «ساخت API KEY”»  دو کد API Key و Secret Key اختصاصی برای شما ایجاد می‌شوند که می‌توانید آنها را کپی کنید. شما در هر زمان، امکان حذف کردن و ساخت مجدد کلیدهای API را دارید.

نحوه ترید ارز دیجیتال با استفاده از اِی پی آی 

شما می‌توانید برای ترید و انجام معاملات رمز ارزی خود از بهترین APIهای ارز دیجیتال موجود در جهان استفاده کنید. اما حتماً در انتخاب API خود به صرافی‌هایی که امکان خرید و فروش ارز در آنها را دارید توجه داشته باشید. 

ترید ارز دیجیتال با استفاده از اِی پی آی

اگر در صرافی‌‌های معتبر داخلی مانند بیتمکس معامله می‌کنید؛ برای ترید با api احتیاج به APIهای ایرانی خواهید داشت که بتوانند اطلاعات صرافی‌های موردنظرتان را به شما نمایش دهند. صرافی بیتمکس لیست قیمت ارزهای دیجیتال مختلف را با کمک API به شما نمایش می‌دهد. 

فراموش نکنید که حتی در زمانی که با کمک API ترید می‌کنید باید شخصاً درباره ارزهای دیجیتال موردنظرتان تحقیق کرده و در سرمایه‌گذاری‌هایتان تنها به ربات تریدر اتکا نکنید.

اگر دوست دارید درباره دنیای کریپتو کارنسی و خرید و فروش رمز ارزها بیشتر بدانید، می‌توانید سایر مقالات بلاگ بیتمکس را دنبال کنید.

مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

کیف پول ارز دیجیتال را باید یک نرم‌افزار دانست که گاهی همراه با سخت‌افزار در اختیار افراد قرار می‌گیرد. افراد می‌توانند کوین‌ها و توکن‌های متفاوت

خرید و فروش ارزهای دیجیتال، ترید و بسیاری اقدامات دیگر در دنیای ارزهای دیجیتال بدون داشتن اطلاعات مناسب از چارت کوین یا توکن مورد نظر