ماجرای عبور قیمت بیت کوین از ۳۰ هزار دلار

عبور قیمت بیت کوین از ۳۰ هزار دلار

فهرست مطالب

قیمت بیت کوین در طی روزهای گذشته، با اتفاقاتی که در بازار رقم خورد، نوسانات قابل توجهی داشت و حالا برای دومین بار در مدت اخیر، به بالای ۳۰ هزار دلار رسیده است. صعود بیت کوین به بالای ۳۰ هزار دلار، یک نقطه عطف برای سرمایه‌گذاران و فعالان بازار ارزهای دیجیتال است.

در این مطلب از بلاگ بیتمکس، به فراز و نشیب‌های هفته‌های اخیر بیت کوین نگاهی می‌اندازیم و دلایل افزایش قیمت محبوب‌ترین ارز دیجیتال بازار را بررسی می‌کنیم.

قدم اول:‌ رکوردشکنی نهنگ‌های Bitcoin

در طی هفته‌های اخیر، یک گزارش تحلیلی از Santiment منتشر شد که در آن اعلام شده بود ۱۶ نهنگ جدید بیت کوین، به شمار نهنگ‌های این ارز دیجیتال اضافه شده‌اند. سنتیمنت اعلام کرده که این نهنگ‌ها، موجودی‌هایی بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ واحد BTC در کیف پول‌های خود نگهداری می‌کنند. 

در این زمان،‌ تحلیل‌ها و جدول قیمت بیت کوین نشان می‌داد که این ارز دیجیتال با وجود تلاش برای شکستن مقاومت ۲۸۰۰۰ دلاری، موفق نشد و دوباره به زیر محدوده ۲۷۰۰۰ دلار بازگشت و تحلیل‌گران اعلام کردند که احتمالا قیمت بیت کوین با ریزش‌های پیاپی به زیر ۲۵۰۰۰ دلار می‌رسد. 

قدم دوم: ورق با خبر جعلی برمی‌گردد!

رسانه کوین تلگراف، در تاریخ ۱۶ اکتبر (۲۴ مهرماه)، در یک توییت اعلام کرد که سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، با ETF اسپات بیت کوین iShares شرکت بلک راک، موافقت کرده است. 

هیچ بیانیه و تاییدیه رسمی از سمت SEC یا بلک راک برای صحت‌سنجی این خبر منتشر نشد، اما از لحظه فراگیر شدن این توییت، قیمت بیت کوین روند صعودی پیش گرفت.

بعد از مدتی این خبر حذف و رد صحت شد؛ ماجرای کامل خبر جعلی کوین تلگراف را می‌توانید از این‌جا بخوانید.

در زمان اعلام این خبر، قیمت بیت کوین به بیش از ۳۰ هزار دلار رسید و این افزایش قیمت کوتاه مدت، باعث شد تا بیش از صدها میلیون دلار لیکویید شود. پس از آن قیمت بیت کوین دوباره به کانال ۲۸۰۰۰ دلار بازگشت.

قدم سوم: صرف‌نظر SEC از شکایت و تاثیر مثبت روی بازار

روز گذشته، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، از شکایت خود علیه مدیران ریپل صرف‌نظر کرد و این اتفاق، باعث شد تا بازار کریپتو رونق پیدا کند و قیمت بیت کوین از مرز ۳۰ هزار دلار رد شود. 

درکنار افزایش قیمت بیت کوین، قیمت آلت کوین‌ها هم به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا کرد و قیمت ریپل نیز در حدود ۷٪ رشد داشت. 

حالا دوباره تحلیل‌گران و فعالان بازار به تایید ETF اسپات بیت کوین امیدوار شده‌اند و همین دلیل باعث می‌شود تا قیمت بیت کوین هم‌چنان در محدوده ۳۰ هزار دلار باقی بماند و روند صعودی داشته باشد.

عبور بیت کوین از محدوده ۳۰ هزار دلار

شرکت بلک راک در تاریخ ۱۸ اکتبر (۲۶ مهرماه) درخواست جدیدی برای ETF اسپات خود به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ارسال کرد. در این نسخه جدید، شرکت بلک راک سازوکار قیمت‌گذاری و نحوه گزارش‌دهی عملکرد خود در رابطه با ETF اسپات بیت کوین را نیز توضیح داده است و سعی دارد رابطه‌ی تعاملی خود را با SEC نگه دارد.

درخواست‌های ETF اسپات بیت کوین حالا به مرحله رقابتی رسیده‌اند و شرکت‌های بسیاری مانند فیدیلیتی، دوباره نسخه جدیدی از درخواست‌های خود به SEC ارسال کرده‌اند و در انتظار تاییدیه هستند.

از طرف دیگر روز گذشته تحلیل‌گران جی‌پی مورگان (J.P Morgan) پیش‌بینی خود را راجع‌به ETF اسپات بیت کوین اعلام کردند. این تحلیل‌گران معتقدند که SEC، چندین درخواست ETF را پیش از ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴ تایید می‌کند، چرا که SEC در اعتراض به حکم اخیر خود در ماجرای Grayscale شکست خورده است.

این تحلیل‌گران همچنین اعلام کردند که به احتمال زیاد، SEC به هیچ‌کدام از درخواست‌کنندگان ETF، شانس حرکت اول را نمی‌دهد و چندین درخواست را به‌صورت هم‌زمان تایید می‌کند تا رقابت در کارمزد داغ‌تر شود. 

این پویایی می‌تواند باعث شود که خوش‌بینی نسبت به تایید ETFها بالاتر برود و به‌دنبال این موج مثبت، احتمالا روند بیت کوین هم صعودی باقی بماند.

پانته‌آ کماسی

پانته‌آ کماسی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

کیف پول ارز دیجیتال را باید یک نرم‌افزار دانست که گاهی همراه با سخت‌افزار در اختیار افراد قرار می‌گیرد. افراد می‌توانند کوین‌ها و توکن‌های متفاوت […]

خرید و فروش ارزهای دیجیتال، ترید و بسیاری اقدامات دیگر در دنیای ارزهای دیجیتال بدون داشتن اطلاعات مناسب از چارت کوین یا توکن مورد نظر […]