چگونه یک تریدر موفق شویم؟ ۱۰ نکته طلایی برای ترید کردن

چگونه یک تریدر موفق شویم

فهرست مطالب

هرکسی که قصد دارد یک تریدر موفق شود، به دنبال یافتن جدیدترین روش‌های برای تبدیل شدن به یک معامله‌گر حرفه‌ای است. معمولا کسانی که ابتدای مسیر تریدر شدن هستند، مدام در اینترنت با جستجوی عباراتی مثل «چطور کمتر زیان ببینیم» یا «چطور معامله سودآوری را تجربه کنیم» خود را مشغول می‌کنند.

اما گاهی مطالعه این مطالب و دیدن ویدیوهای انگیزشی می‌تواند بیشتر عاملی برای حواس‌پرتی باشد تا یک توصیه عملی کارآمد. اگر شما هم در در فضای کریپتو کارنسی تازه‌وارد هستید، احتمالا فقط دنبال روش‌هایی هستید که هرچه سریع‌تر به سود برسید.

در ادامه این مطلب از بلاگ بیتمکس، درباره روش‌های تبدیل شدن به یک تریدر حرفه‌ای و موفق صحبت می‌کنیم که با انجام آن‌ها می‌توانید معامله‌های سودآورتری را تجربه کنید.

مراحل تبدیل شدن به یک تریدر موفق

در ادامه به ۱۰ مرحله اساسی اشاره می‌کنیم که با انجام دادن آن‌ها بتوانید معاملات لذت‌بخش‌تر و سودآورتری را تجربه کنید.

  • همیشه از یک طرح معاملاتی استفاده کنید

طرح یا برنامه معاملاتی (Trading Plan) مجموعه‌ای از قوانین مکتوب است که معیارهای ورود، خروج و مدیریت پول یک تریدر را برای هر خرید مشخص می‌کند. شما با ایجاد یک طرح معاملاتی می‌توانید طرح و برنامه‌ای برای خود تدوین کنید تا براساس آن به اهداف معاملاتی خود برسید. با استفاده از این روش می‌توانید به روال کارهایتان نظم بیشتری بدهید و براساس برنامه درست پیش بروید. نکته کلیدی این است که به برنامه معاملاتی خود پایبند باشید. انجام دادن معاملات خارج از طرح معاملاتی، حتی اگر نتیجه خوبی داشته باشد، استراتژی ضعیفی تلقی می‌شود.

طرح معاملاتی

  • با ترید کردن مثل یک تجارت رفتار کنید

برای کسب موفقیت بیشتر در فضای کریپتو کارنسی، باید به ترید کردن به عنوان یک تجارت یا بیزینس تمام وقت یا پاره‌وقت نگاه کنید؛ نه به عنوان یک تفریح یا سرگرمی. اگر به ترید کردن به چشم سرگرمی نگاه کنید، هیچ تعهدی برای یادگیری و پیشرفت شکل نمی‌گیرد. شما به عنوان یک تریدر، درواقع مثل صاحب یک کسب‌وکار کوچک هستید که برای افزایش پتانسیل کسب‌وکارتان، باید استراتژی‌های مناسبی تدوین کنید.

  • از فناوری به نفع خود استفاده کنید

ترید کردن یک تجارت رقابتی به شمار می‌آید؛ به همین دلیل در زمان انجام یک معامله باید تصور کنید فردی که طرف مقابل شماست، از تمام فناوری موجود استفاده می‌کند. پلتفرم‌هایی که دارای نمودارهای مختلفی هستند، به تریدرها راه‌حل‌های وسیعی ارائه می‌دهند تا از طریق آن‌ها بتوانند بازار را تحلیل کنند. با دریافت اپلیکیشن‌های مختلف در گوشی هوشمند خود می‌توانید تمام معاملات کریپتو کارنسی در سراسر جهان را نظارت کنید. همچنین عواملی مثل داشتن اینترنت پرسرعت می‌تواند عملکرد شما در زمان معاملات را تا حد زیادی افزایش دهد.

  • از دارایی‌های خود محافظت کنید

به این نکته توجه کنید که محافظت از دارایی‌ها به معنی مواجه نشدن با ضرر نیست. همه تریدرها ضرر و زیان را تجربه کرده‌اند. حفاظت از سرمایه نیازمند عدم پذیرش ریسک‌های غیرضروری و انجام هر کاری است که می‌تواند از دارایی‌های شما محافظت کند.

حد ضرر

  • به یک دانشجو تبدیل شوید

تریدر شدن را به عنوان ادامه تحصیل در نظر بگیرید؛ چراکه تریدرها باید هر روز چیزهای جدید یاد بگیرند و بیشتر تمرکزشان روی یادگیری باشد. خیلی مهم است که به یاد داشته باشید درک بازار و همه پیچیدگی‌های آن، یک فرایند مداوم و مادام العمر است. اخبار مربوط به سیاست‌های جهانی، رویدادهای خبری، روندهای اقتصادی و حتی وضعیت آب و هوا همه روی بازار کریپتو کارنسی تأثیر می‌گذارند. محیط این بازار بسیار پویا است و هر چه معامله‌گران بیشتر بازارهای گذشته و فعلی را درک کنند، آمادگی بیشتری برای رویارویی با آینده را دارند.

  • فقط آن مقدار که می‌توانید ریسک کنید

قبل از ترید کردن با سرمایه‌تان به این فکر کنید که اگر کل این سرمایه از دست برود چه اتفاقی برایتان می‌افتد. اگر به این نتیجه رسیدید که ممکن است تمام دارایی‌تان از دست برود و ورشکست شوید، بهتر است دست نگه دارید. روی دارایی‌های دیجیتالتان برای شهریه دانشگاه بچه‌ها و پرداخت وام‌ها حساب نکنید.

  • روی دیتاهای واقعی تمرکز کنید

سعی کنید زمان بگذارید و بازار را تحلیل کنید؛ هیچ‌وقت فقط به مطالب منتشر شده در اینترنت اکتفا نکنید و برای اطلاع از اخبار حقیقی، به منابع درست رجوع کنید. فرض کنید قرار است حوزه کاری‌تان را تغییر دهید؛ برای این کار به احتمال زیاد باید حداقل یک یا دو سال در یک دوره آموزشی یا دانشگاه تحصیل کنید تا در نهایت بتوانید واجد شرایط درخواست موقعیت در شغل جدید باشید. یادگیری نحوه ترید کردن به همان مقدار زمان و تحقیق و مطالعه مبتنی بر واقعیت نیاز دارد.

  • حد ضرر را فراموش نکنید

استاپ لاس (Stop Loss) یا حد ضرر به منظور پیشگیری از هدر رفتن و وارد شدن خسارت به دارایی‌های شما استفاده می‌شود. با کمک این سرویس می‌توانید زمان مناسب خارج شدن از معاملات را تعیین کنید. استفاده از حد ضرر می‌تواند تا حد زیادی استرس معاملات را از بین ببرد؛ چراکه شما می‌دانید در هر معامله‌ای فقط X مقدار را از دست خواهید داد. استفاده از استراتژی حد ضرر به شما کمک میکند مطمئن شوید میزان ریسک محدود است و سرمایه کافی برای یک معامله دیگر را دارید.

حد ضرر

  • بدانید چه زمانی معامله را متوقف کنید

دو دلیل برای خروج از یک معامله وجود دارد: طرح معاملاتی ناکارآمد و معامله‌گر ناکارآمد. در طرح معاملاتی ناکارآمد ممکن است بازارها تغییر کرده باشند یا نوسانات کاهش یافته باشد. به هر دلیلی، برنامه معاملاتی آنطور که انتظار می‌رفت عمل نکرد. در این مواقع نباید براساس احساسات عمل کنید؛ بلکه باید طرح معاملاتی را دوباره ارزیابی کنید و چند تغییر ایجاد کنید یا با یک برنامه معاملاتی جدید از نو شروع کنید. فراموش نکنید که طرح معاملاتی ناموفق مشکلی است که باید حل شود و لزوماً پایان یک معامله نیست.

یک تریدر ناکارآمد هم کسی است که یک برنامه معاملاتی ایجاد می‌کند؛ اما نمی‌تواند آن را به درستی دنبال کند. استرس بیرونی و عادات بد می‌توانند به این مشکل دامن بزنند.

  •  صرفا روی معامله تمرکز کنید

یک ترید ناموفق نباید شما را ناراحت کند؛ چراکه این هم بخشی از معامله است. وقتی یک تریدر برد و باخت را به عنوان بخشی از معامله بپذیرد، احساسات تاثیر کمتری روی عملکرد کلی او خواهند داشت. البته منظور ما این نیست که نمی‌توانید در زمان موفقیت در یک معامله خوشحالی کنید؛ اما باید در نظر داشته باشید که معامله با ضرر هرگز دور نیست.

تعیین اهداف واقع بینانه بخش مهمی از چشم انداز معاملات است. برنامه معاملاتی شما باید بازدهی معقولی را در مدت زمان مشخصی کسب کند. اگر انتظار دارید تا سه‌شنبه آینده مولتی میلیونر شوید، یعنی خود را برای شکست بزرگ آماده کردید.

کلام آخر

اکثر نکاتی که درباره تبدیل شدن به یک تریدر موفق ذکر کردیم، یک چیز مشترک با هم دارند؛ توجه به میزان ریسک و از دست دادن سرمایه. این یعنی در ترید کردن ضرر و زیان ناگزیر اتفاق می‌افتد. راه‌حل این است که حد ضرر را به اندازه کافی کوچک نگه دارید تا بتوانید تا زمانی که استراتژی مناسب‌تری پیدا کنید، به معامله ادامه دهید. بسیاری از تریدرهای باتجربه بعد از مدتی می‌دانند چه زمانی وقت ضرر کردن است و آن را در استراتژی معاملاتی خود می‌گنجانند. آن‌ها همچنین می‌دانند که زمان کسب سود چه وقت است؛ بنابراین ممکن است حد ضرر خود را در جهت موفقیت در معامله تغییر دهند تا به سادگی با قیمت فعلی بازار سود دریافت کنند.

اگر دوست دارید درباره خرید و فروش رمز ارزها و بازار کریپتو کارنسی بیشتر بدانید، می‌توانید سایر مقالات بلاگ بیتمکس را دنبال کنید.

مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

کیف پول ارز دیجیتال را باید یک نرم‌افزار دانست که گاهی همراه با سخت‌افزار در اختیار افراد قرار می‌گیرد. افراد می‌توانند کوین‌ها و توکن‌های متفاوت

خرید و فروش ارزهای دیجیتال، ترید و بسیاری اقدامات دیگر در دنیای ارزهای دیجیتال بدون داشتن اطلاعات مناسب از چارت کوین یا توکن مورد نظر