جلسه مقامات SEC با ۷ شرکت در راستای ETF بیت کوین

جلسه مقامات SEC با ۷ شرکت در راستای ETF بیت کوین

فهرست مطالب

مقامات سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، روز پنجشنبه با نمایندگان حداقل ۷ شرکت که برای ETF بیت کوین درخواست داده بودند، دیدار کردند. نمایندگان شرکت‌های Grayscale، بلک راک، Shares 21 و آرک اینوستمنت در این دیدار حضور داشتند.

طبق گزارش رسمی خبرگزاری رویترز، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) از شرکت‌هایی که قصد راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر بیت کوین را دارند، خواسته است تا قبل از پایان سال جاری، تغییرات نهایی را در درخواست‌های خود اعمال کنند.

پیش از این، آرک اینوستمنت و Shares 21، یک درخواست ETF مشترک به SEC ارائه کرده بودند و SEC قرار است تا ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴، تصمیم بگیرد که این پیشنهاد مشترک را تایید می‌کند یا رد می‌کند. اکثر درخواست‌کنندگان و فعالان بازار کریپتوکارنسی معتقدند که SEC تا پیش از ۱۰ ژانویه، چند درخواست ETF را به‌صورت هم‌زمان تایید خواهد کرد.

SEC در سال‌های اخیر، درخواست‌های متعددی برای راه‌اندازی ETF بیت‌کوین را رد کرده است، با این استدلال که بازار ارزهای دیجیتال در برابر دستکاری آسیب‌پذیر است. تنها ETFهای ارزهای دیجیتالی که این نهاد تایید کرده است، به قراردادهای آتی بیت کوین و اتریوم که در بورس معاملات آتی شیکاگو معامله می‌شوند، مربوط می‌شود.

با این اوصاف، نشانه‌های امیدوارکننده‌ای، از آمادگی مقامات SEC برای تایید برخی از درخواست‌های ETF بیت کوین دیده می‌شود. 

بلک راک و آرک اینوستمنت، اوایل هفته جاری، پرونده‌های خود را با درخواست‌های مقامات به‌روزرسانی کردند. به‌نظر می‌رسد که آخرین به‌روزرسانی‌ها همچنین شامل اطلاعاتی در مورد مبالغی خواهد بود که شرکت‌ها قصد دارند برای «تامین مالی» ETFهای جدید استفاده کنند. این مبالغ احتمالاً در ابتدا مقادیر کمی خواهند بود، اما پس از شروع معامله ETFها به‌طور قابل توجهی افزایش خواهند یافت.

منبع: خبرگزاری رویترز
پانته‌آ کماسی

پانته‌آ کماسی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

کیف پول ارز دیجیتال را باید یک نرم‌افزار دانست که گاهی همراه با سخت‌افزار در اختیار افراد قرار می‌گیرد. افراد می‌توانند کوین‌ها و توکن‌های متفاوت […]

خرید و فروش ارزهای دیجیتال، ترید و بسیاری اقدامات دیگر در دنیای ارزهای دیجیتال بدون داشتن اطلاعات مناسب از چارت کوین یا توکن مورد نظر […]