خبر جعلی کوین تلگراف و رشد ناگهانی بیت کوین!

خبر جعلی کوین تلگراف و رشد ناگهانی بیت کوین!

فهرست مطالب

روز دوشنبه ۱۶ اکتبر (۲۴ مهرماه)، در خبری اعلام شد که سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، با ETF اسپات بیت کوین iShares شرکت بلک راک، موافقت کرده است. در ابتدا منبع این خبر مشخص نبود و پس از مدت کوتاهی اعلام شد که این خبر از سمت رسانه معتبر Cointelegraph منتشر شده است. درواقع این خبر، براساس گزارشی از کوین تلگراف منتشر شده بود. 

اخبار اعلام شده توسط کوین تلگراف

اما این‌که هیچ بیانیه رسمی از سمت شرکت BlackRock منتشر نشد، باعث می‌شد تا صحت ماجرا کمی زیر سوال برود. خبرنگاران و رسانه‌های دیگر، به‌دنبال صحت‌سنجی از بلک راک بودند. خبرنگار فاکس نیوز، النور ترت در یک پست اعلام کرد که با بلک راک تماس گرفته و این خبر صحت ندارد.

بعد از مدت بسیار کوتاهی، کوین تلگراف پست خود را که در پلتفرم ایکس (توییتر سابق)‌منتشر کرده بود و در آن، گزارش تایید ETF اسپات بیت کوین بلک راک توسط SEC را داده بود، حذف کرد.

اقدام بعدی کوین تلگراف،‌ انتشار یک پست در X و عذرخواهی رسمی بابت انتشار اطلاعات اشتباه درمورد این ماجرا بود. هم‌چنین Cointelegraph اعلام کرد که درحال تحقیقات داخلی است و نتیجه این تحقیقات، در طی ۳ ساعت به‌اشتراک گذاشته خواهد شد. 

پس از چند ساعت، کوین تلگراف به‌طور مفصل اتفاقاتی که منجر به پخش گزارش اشتباه شده بود را شفاف‌سازی کرد. 

تیم شبکه‌های اجتماعی، پیامی را بدون تایید تحریریه در پلتفرم X منتشر کرده بود؛ این خبر از چند اسکرین‌شات تایید نشده به‌وجود آمد. اسکرین‌شات‌ها از پست کاربری در X بود که ادعا می‌کرد این تصاویر از بلومبرگ و معتبر است. درنهایت Cointelegraph به‌صورت رسمی در یک بیانیه عذرخواهی کرد و اعلام کرد که خبر منتشر شده صحت ندارد و فرآیندهای خود را برای انتشار خبر، به‌طور کامل بررسی خواهد کرد.

افزایش قیمت بیت کوین با اقدام کوین تلگراف

یکی از اتفاق‌های مهمی که با خبر منتشر شده از سمت کوین تلگراف در بازار شکل گرفت، افزایش قیمت بیت کوین تا ۳۰ هزار دلار بود. این افزایش قیمت در مدت زمان کوتاهی باعث شد بیش از صدها میلیون دلار لیکویید شود. 

بعد از این‌که به‌صورت رسمی اعلام شد اخبار منتشر شده صحت نداشته است، قیمت بیت کوین دوباره به کانال ۲۸۰۰۰ دلار بازگشت.

خبر جعلی کوین تلگراف و رشد ناگهانی بیت کوین!
چارت هفت روزه بیت کوین
پانته‌آ کماسی

پانته‌آ کماسی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

کیف پول ارز دیجیتال را باید یک نرم‌افزار دانست که گاهی همراه با سخت‌افزار در اختیار افراد قرار می‌گیرد. افراد می‌توانند کوین‌ها و توکن‌های متفاوت […]

خرید و فروش ارزهای دیجیتال، ترید و بسیاری اقدامات دیگر در دنیای ارزهای دیجیتال بدون داشتن اطلاعات مناسب از چارت کوین یا توکن مورد نظر […]